Utazási kedvezmények
Az utazási kedvezményekről a https://bkk.hu/jegyek-es-berletek/kedvezmenyek/ oldalunkon tájékozódhatsz.
Siket és nagyothalló ügyfelek kommunikációjának akadálymentesítése
Hallássérült ügyfeleink az ügyfélközpontjainkban többféle olyan szolgáltatást is igénybe vehetnek, amelyek megkönnyítik számukra az ügyintézési folyamatot.
Hangerősítő rendszer
A BKK Ügyfélközpontokban kihelyeztünk olyan ügyintézői pultokat, amelyekben indukciós hangerősítő rendszer, úgynevezett indukciós hurok segíti a hallássérült személyek kommunikációját.
A rendszer a mágneses indukció elve alapján működik: a felerősítésre szánt hang a helyiségben körbefutó, hurkot alkotó vezeték segítségével a hurok belsejében mágneses indukciós teret hoz létre, amelyben a hangerősítő rendszerrel ellátott hallókészülékek a megfelelő állásba kapcsolva képesek közvetlenül a kívánt hangot venni, azt megfelelően felerősíteni, ugyanakkor elnyomják a környezet zavaró zaját.
- Ilyen indukciós hurok a mobil értékesítési pontban (mobil truck) is megtalálható.
- A hurok használatának lehetőségét piktogram jelöli a megfelelő ügyfélpultnál.
Jelnyelvi tolmácsszolgáltatás
A jelnyelvet használók számára a jelnyelvi tolmács teheti akadálymentessé az ügyintézést. A jelnyelvi tolmácsszolgálatok nemcsak jelnyelven biztosítják a kommunikációt, hanem a siket és nagyothalló, illetve a siketvak személyek által használt speciális rendszereken is.
Az ügyintézéskor a jelnyelvi kommunikációhoz segítséget nyújthat a videótolmács-szolgálat. Ezek egyikét, a Siketek és Nagyothallók Országos Szövetsége által fenntartott KONTAKT Tolmácsszolgálatot 2020 szeptemberétől a teljes hallássérült közösség használhatja. A KONTAKT videóalapú jelnyelvi tolmácsszolgáltatását ingyenesen veheti igénybe, aki a jelnyelvi törvény szerint hallássérült személynek minősül, és ezt a törvényben meghatározott dokumentumokkal igazolja. A szolgáltatás igénybevételéhez előzetesen regisztrálni kell a www.skontakt.hu címen.