Mindennapi gyaloglás

Bárki bármilyen közlekedési módot választ, a gyaloglás szinte elkerülhetetlen szerves része a mindennapi helyváltoztatásainknak. A felnőttek számára ajánlott legalább napi 10 000 lépés megtételéhez nem feltétlenül szükséges külön programot szervezni magunknak, hiszen számtalan praktikus módja van annak, hogy a fent említett célértéket elérjük. A gyaloglás módja szerint beszélhetünk:

1. más közlekedési móddal kombinált gyaloglásról

2. közlekedési célú gyaloglásról, amikor a teljes helyváltoztatás gyalog történik

A más közlekedési móddal kombinált gyaloglás illusztrációja A közlekedési célú gyaloglás illusztrációja

3. rekreációs célú gyaloglásról, ami lehet séta, testmozgás, társasági élet, kutyasétáltatás stb.

4. vagy ezek kombinációjáról (pl. dönthet valaki úgy, hogy a napi munkába járást vagy a boltba vezető utat egy hosszabb útvonalon teszi meg rekreációs célból).

A rekreációs célú gyaloglás illusztrációja Illusztráció arról, hogy valaki rekreációs céllal hosszabb útvonalon megy be a munkahelyére

Pár aprósággal a gyaloglás még jobban, a mindennapi életünkbe akár észrevétlenül is beleilleszthető, például az ebédidő kiegészíthető 15-20 perces sétával a munkahelyünk környékén, vagy ugyancsak hasznos lehet, ha gyermekeinkkel reggel az óvoda, iskola felé vagy délután hazafelé az út egy részét sétálva tesszük meg. Így a testmozgás mellett több idő jut a közös beszélgetésekre és a közös élmények szerzésére is.

Egy kislány és édesanyja gyalogolnak

Nem is gondolnád, hogy 15-20 perc alatt milyen sok helyre tudsz eljutni gyalog is, főleg a belvárosban. Például, ha csak egy-két metró- vagy villamosmegállónyi távolságot tennél meg, akkor érdemes a gyaloglást választani, így összekötve a napi teendőket egy kis testmozgással és testi, lelki felfrissüléssel.  A távolságok szemléltetésére készítettük az alábbi térképet, melyen a budapesti metróállomások közötti gyaloglási időket tüntettük fel.

A budapesti metróvonalakról készült ábra