Mobiljegy – vedd meg a jegyedet, bérletedet a mobilodon, sorban állás nélkül!

Használd mobiljegyed, mintha a korábban már megszokott papíralapú terméket használnád.

A bérleteket – hasonlóan a napijegyekhez – a vásárlást követően nem szükséges érvényesítened. Első ajtós felszálláskor és a metróállomás területére lépve, kérjük, olvasd be okostelefonoddal a kihelyezett kódot, és mutasd fel a megjelenő ábrát a sofőrnek vagy a személyzetnek. Amennyiben az applikációban elérhető a „Metrómegállók kiválasztására használható” funkció, a kódbeolvasás helyett a „Metrómegállók” vagy a „Metróra szállok” gombot is választhatod az ábra megjelenítéséhez. A mobiljegy megvásárlásához, használatához és érvényességének igazolásához aktív mobilkapcsolat szükséges.

A mobiljegy használatához szükséges applikációt a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. weboldaláról töltheted le:

 APPLIKÁCIÓ LETÖLTÉSE  

 

Elérhető közlekedési mobiljegyek

 

Magánszemély havi és félhavi bérletek

Havi Budapest-bérlet természetes személyek részére

Félhavi (15 napos) Budapest-bérlet természetes személyek részére

Havi Budapest-bérlet felsőoktatásban tanulóknak

Havi Budapest-bérlet közoktatásban tanulóknak

Havi Budapest-bérlet nyugdíjasoknak

Havi Budapest-bérlet kisgyerekeseknek

Félhavi (15 napos) Budapest-bérlet közoktatásban tanulóknak

 

Magánszemély többhavi bérletek

Kedvezményes éves Budapest-bérlet természetes személyek részére*

Negyedéves Budapest-bérlet természetes személyek részére*

Kedvezményes éves Budapest-bérlet felsőoktatásban tanulóknak*

Kedvezményes éves Budapest-bérlet közoktatásban tanulóknak*

Kedvezményes éves Budapest-bérlet nyugdíjasoknak*

Negyedéves Budapest-bérlet felsőoktatásban tanulóknak

Negyedéves Budapest-bérlet közoktatásban tanulóknak

Negyedéves Budapest-bérlet nyugdíjasoknak

Szemeszterre szóló Budapest-bérlet felsőoktatásban tanulóknak*

Szemeszterre szóló Budapest-bérlet közoktatásban tanulóknak*

 

Napijegyek

Budapest 24 órás jegy

Budapest 72 órás jegy

Budapest-hetijegy

 

Céges havi és félhavi bérletek

Havi Budapest-bérlet nem természetes személyek részére

Félhavi (15 napos) Budapest-bérlet nem természetes személyek részére

 

Céges többhavi bérletek

Kedvezményes éves Budapest-bérlet nem természetes személyek részére

Negyedéves Budapest-bérlet nem természetes személyek részére

 

Jegyek eseti utazáshoz

Vonaljegy

Repülőtéri vonaljegy

 

*A Telenor Wallet alkalmazásban a közlekedési mobiljegyek közül a 15 000 Ft feletti összegű díjtermékek nem érhetők el.

 

Így vásárolhatod meg, és használhatod applikáción keresztül jegyedet és bérletedet

A fővárosi közlekedési mobiljegy a budapesti közösségi közlekedésben már jól ismert jegyek, bérletek online megvásárolható, egyenértékű formája. Használatához csupán okostelefonra letöltött applikáció és aktív mobilkapcsolat szükséges.

A mobiltelefonon megvásárolt napijegyeket és bérleteket kis eltéréssel ugyanúgy használhatod, mint papíralapú megfelelőit. Csakhogy a mobiljegy és mobilbérlet esetében a kihelyezett QR-kódokat okostelefonnal kell leolvasnod, majd a megjelenő animált ábrát kell megmutatnod a járművezetőnek vagy a metróállomáson a beléptetést végző személyzetnek.

Kivétel a repülőtéri vonaljegy, amelyet az utazás előtt kell érvényesítened. Mobiljegynél ezt a kihelyezett kód beolvasásával tudod megtenni.

 

1. Töltsd le a mobiljegy vásárlásához szükséges applikációt

Ha még nincs telepítve a telefonodra a mobiljegy vásárlására alkalmas applikáció, akkor ide kattintva kiválaszthatod a számodra megfelelő alkalmazást.

 

2. Regisztrálj

Előfordulhat, hogy az általad kiválasztott applikáció használatához regisztráció szükséges. Ezt néhány adatot megadva könnyedén elvégezheted.

 

3. Vásárláshoz válaszd ki a számodra megfelelő jegyet vagy bérletet, és add meg a szükséges adatokat

Lépj be az alkalmazásba, válaszd ki a jegyet vagy bérletet, majd add meg a szükséges adatokat. Sikeres fizetést követően máris használhatod mobiljegyedet. Nincs többé sorban állás, számodra nincs többé jegykezelőgép-használat!

 

4. A repülőtéri 100E járaton mindig érvényesítsd a jegyedet!

Felszállás előtt lépj be az alkalmazásba, és válaszd ki a már megvásárolt repülőtéri vonaljegyed. Nyomd meg az érvényesítéshez szükséges gombot, majd a telefon kamerájának segítségével olvasd be a járműre kihelyezett érvényesítő kódot. A beolvasáshoz aktív mobilkapcsolat szükséges.

A kód beolvasásával megjelenő animált ábra jelzi a sikeres érvényesítést. Ezt az ábrát mutasd meg a járművezetőnek vagy a személyzetnek. A repülőtéri vonaljegy érvényesítése nélkül nem kezdheted meg az utazást. 

 

5. Első ajtós járatokon olvasd be a kihelyezett kódot, mutasd be a megjelenő ábrát a járművezetőnek, aki így ellenőrzi mobiljegyed vagy bérleted érvényességét

Felszálláskor lépj be az applikációba, és válaszd ki az adott járatra érvényes jegyet vagy bérletet. A "kódbeolvasás felszálláshoz" gomb megnyomása után olvasd be a járművön elhelyezett kódot. A sikeres művelet után megjelenő animált szimbólumot mutasd fel a sofőrnek: ez igazolja, hogy a jegyed vagy a bérleted érvényes. A beolvasáshoz aktív mobilkapcsolat szükséges.

 

6. Metróvonalakon az állomás területére lépés előtt olvasd be a kihelyezett kódot, vagy használd a „Metrómegállók” vagy „Metróra szállok” gombot, és mutasd fel a megjelenő ábrát az ellenőrzést végző személyzetnek

Mielőtt belépsz a metróállomás területére, válaszd ki érvényes jegyed vagy bérleted. A "kódbeolvasás felszálláshoz" feliratú gomb megnyomása után olvasd be a jegykezelő készülék elejére vagy oldalára elhelyezett kódot. Ha az általad használt applikációban elérhető a metrómegállók kiválasztására használható funkció, kódbeolvasás helyett a "metrómegállók" vagy a "metróra szállok" gombot is használhatod. A gomb megnyomása után csak válaszd ki az aktuális metróállomás nevét, mutasd fel a megjelenő animált szimbólumot az ellenőrzést végző személyzetnek, és máris mehetsz tovább. A beolvasáshoz aktív mobilkapcsolat szükséges.

 

A Budapesti Közlekedési Központ célja a mobiljegy bevezetésével, hogy korszerűbbé, kényelmesebbé környezetbaráttá tegye a jegyvásárlást. Tapasztalataidat és javaslataidat szívesen fogadjuk. Oszd meg velünk a [email protected] címen. Köszönjük segítséged, villámgyors jegyvásárlást kívánunk.

 

Gyakran ismételt kérdések

 

Általános kérdések

Mi az a közlekedési mobiljegy?
A közlekedési mobiljegy egy mobilapplikáción keresztül megvásárolható utazási jogosultság, melyet a szerződött viszonteladók mobilapplikációin keresztül lehet elérni.
Az applikációkhoz kapcsolódó közvetlen szolgáltatásokat a viszonteladók, az érvényes mobiljeggyel igénybe vehető utazási szolgáltatást a BKK Zrt. biztosítja.

Milyen technikai feltételekkel lehet használni az applikációt?
Az applikációk Android vagy iOS operációs rendszerű telefonra telepíthető a Google Play, App Store és egyes applikációk az AppGallery áruházból is. Fontos, hogy a telefon kamerája működőképes legyen, hiszen az applikáció használatakor szükséges. Ezenkívül elengedhetetlen, hogy a telefon aktív mobil adatkapcsolattal, azaz mobil internetes elérhetőséggel rendelkezzen az utazás során. További információkért, kérünk, fordulj az általad használt applikáció üzemeltetőjéhez.

Hogyan fizethetek?
A közlekedési mobiljegy több applikációban is elérhető, ezért az egyes szolgáltatók által üzemeltetett applikációkban a fizetési módok eltérhetnek. További információért, kérünk, fordulj az általad használt applikáció üzemeltetőjéhez.

Csak magánszemély nevére vagy cég (munkáltató) nevére is kérhetek számlát?
Mindkettőre van lehetőség. Fontos azonban, hogy a tanuló- és nyugdíjasbérletekről cég nevére szóló számlát nem lehet kiadni.

Hogyan kapom meg a számlát?
A közlekedési mobiljegy több applikációban is elérhető, ezért az egyes szolgáltatók által üzemeltetett applikációkban a számlázási metódus eltérhet (pl. egyes szolgáltatók a tárgyhót követő hónap 10. napjáig állítanak ki számlát, más szolgáltatók a vásárlást követően azonnal). Számlázással kapcsolatos bővebb információért kérjük, fordulj az általad használt applikáció üzemeltetőjéhez.

Mi a teendő készülékcsere vagy az alkalmazás újratelepítése esetén?
A megvásárolt közlekedési mobiljegyek ahhoz a telefonhoz vannak rendelve, amelyiken vásárolták, ezért készülékcsere vagy az applikáció újratelepítése (vagy a készülék beállításainak ehhez hasonló módosítása) esetén a korábban vásárolt mobiljegyek inaktívakká válnak, utazásra nem használhatók. Ilyenkor korlátozott számban lehetséges a még nem érvényesített repülőtéri vonaljegyet, továbbá a napijegyeket és a bérleteket az új készülékhez rendelni az applikációban. Fontos továbbá, hogy a mobiljegyet nem lehet áthelyezni más felhasználói fiókba. Amennyiben már nincs lehetőség áthelyezésre az applikáción belül, kérjük, keresd fel a BKK valamelyik ügyfélközpontját.

Másik applikációt szeretnék használni. Át lehet helyezni a már megvásárolt jegyet, bérletet egyik applikációból a másikba?
Nem. A megvásárolt jegyek, bérletek csak az adott szolgáltató alkalmazásán belül használhatók, tehát a különféle szolgáltatók alkalmazásai között nincs átjárás.

Megváltozott az igazolványszámom, mi a teendőm?
Amennyiben az igazolványszám változásakor napijegyed vagy bérleted már érvényes volt, kérünk, fáradj be a BKK valamelyik ügyfélközpontjába, ahol az új igazolvány bemutatását követően munkatársaink módosítják az igazolványszámot.
Ha a napijegyed vagy a bérleted még nem volt érvényes az igazolványszámod megváltozásakor, akkor váltsd vissza azt az applikációban, és ismét vásárold meg úgy, hogy az új igazolványszámot adod meg.

 

Hol jelezhetem a mobiljeggyel kapcsolatos észrevételeimet, az esetleges hibákat?
A mobiljeggyel kapcsolatos általános észrevételeidet, kérdéseidet az alábbi elérhetőségeken jelezheted:

Kifejezetten technikai problémák (pl. alkalmazás működésével, regisztrációval, fizetési folyamattal, számlával kapcsolatos kérdések) esetén, kérünk, az általad használt applikációban jelzett elérhetőségeken érdeklődj.

 

Regisztráció

Mindenképpen szükség van regisztrációra?
Igen, a közlekedési mobiljegy használata regisztrációhoz kötött. Ugyanakkor, ha már rendelkezel az általad használni kívánt applikációhoz tartozó regisztrációval, akkor nem szükséges újraregisztrálnod. A regisztráció az általad használt applikáció üzemeltetőjénél történik, a BKK Zrt.-nek arra nincs ráhatása.

Honnan tölthető le az applikáció?
Ide kattintva átirányítunk a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. oldalára, ahol megtalálható az összes olyan alkalmazás – beleértve a viszonteladók alkalmazásait is –, amelyekben elérhető a mobiljegy. Kérünk, az alkalmazások közül válaszd ki, majd töltsd le a megfelelőt.

Nem érkezett meg a regisztráció megerősítésére szolgáló e-mail / rossz e-mail-címet adtam meg. Mi a teendő?
Regisztrációs problémák esetén érdeklődj az általad használt applikáció üzemeltetőjénél. A BKK Zrt. nem illetékes a regisztrációs kérdésekben.

Hogyan törölhetem a regisztrációmat?
A regisztráció törlésének részleteiről érdeklődj az általad használt applikáció üzemeltetőjénél. A BKK Zrt. nem illetékes a regisztrációs kérdésekben, tehát azok törlésében sem.

 

Ellenőrzés

A repülőtéri (100E) és elsőajtós buszokon, valamint a metróbejáratnál mit kell felmutatnom a járművezetőnek és a személyzetnek?
Válaszd ki a megvásárolt jegyedet vagy bérletedet, olvasd le a kihelyezett kódot, és a megjelenő animált szimbólumot mutasd fel a sofőrnek vagy a személyzetnek. A mobiljeggyel történő utazás további részleteiről az Utazás pont alatt olvashatsz.

Hogyan ellenőrzik a jegyemet, bérletemet? Mit kell felmutatnom az ellenőrnek?
Jegy- és bérletellenőrzéskor, kérünk, mutasd be az érvényes jegyhez vagy bérlethez tartozó jegykódot, amelyet a jegyellenőr ellenőriz a készülékével.

Volt érvényes közlekedési mobiljegyem, de sajnos nem tudtam felmutatni. Utólag bemutathatom-e a pótdíjazáskor érvényes mobiljegyemet?
Csak a bérletek esetében van erre mód. A pótdíjazás-ügyintézéssel kapcsolatos bővebb információért és elérhetőségért kattints ide.

 

Vásárlás

Hogyan vásárolhatok és milyen adatokat kell megadnom?
Az applikációban válaszd ki az számodra megfelelő jegyet vagy bérletet, add meg a vásárláshoz szükséges adatokat (érvényességi idő, igazolvány típus, igazolványszám vagy adott esetben darabszám), ezt követően tudopd kifizetni a termékeket. Amennyiben bankkártyával fizetsz, kártyaadataidat a bank biztonságos fizetési felületén kell megadnod. A vásárlás során aktív mobil-adatkapcsolattal, azaz internetes elérhetőséggel kell rendelkezned.

A közlekedési mobiljegyek ára különbözik a papíralapú jegyek, bérletek árától?
Nem.

Hol találom a megvásárolt jegyemet vagy bérletemet?
Sikeres fizetést követően az applikációban a még nem érvényes jegyek között jelenik meg először a megvásárolt jegy vagy bérlet, amely az érvényesség megkezdését követően (ami legkorábban a sikeres fizetést követő 2 perc) automatikusan átkerül az érvényes jegyek közé.

Másnak is vehetek jegyet, bérletet?
Igen, az alkalmazásban a Veled együtt utazók számára is vásárolhatsz napijegyet, bérletet vagy repülőtéri vonaljegyet (100E) ugyanazon az eszközön. Fontos azonban, hogy a repülőtéri vonaljegyek (100E) esetében utazáskor minden egyes jegyet külön-külön kell érvényesíteni, a bérleteket és a napijegyeket pedig elsőajtós felszálláskor vagy a metróbejáratnál a kihelyezett kód egyesével történő beolvasásával, egyesével kell bemutatni! Ugyanez igaz utazás során történő ellenőrzéskor is. Ezzel a megoldással ezért csak akkor javasolt élni, ha technikai akadálya van annak, hogy utastársaid külön váltsák meg a jegyüket, bérletüket, és mindig együtt utaznak. Ha külön-külön (is) utaznak, mindenkinek a saját készülékén kell megvásárolnia repülőtéri vonaljegyét (100E), bérletét vagy napijegyét.
Mindezeket figyelembe véve, a gördülékenyebb használat érdekében azt javasoljuk, hogy mindenki saját felhasználói fiókkal, saját eszközön vásárolja meg és használja mobiljegyét, bérletét.

Lehet-e elővételben vásárolni?
Igen. A napijegyek, illetve a bérletek egységesen az érvényességi idejük kezdete előtt legfeljebb 30 nappal válthatók meg elővételben.

Vissza tudom-e váltani a megvásárolt jegyemet, bérletemet?
Igen. A fel nem használt repülőtéri vonaljegyeket (100E), illetve érvényességük kezdete előtt a napijegyeket és a bérleteket vissza lehet váltani, azonban a kedvezményes éves Budapest-bérletek az érvényességük kezdete előtt sem válthatók vissza.

Ki lehet-e cserélni a közlekedési mobiljegyet?
Nem. De a fel nem használt vagy még nem érvényesített jegyeket vissza lehet váltani az applikációban.

Vásárláskor bizonyos bérleteket nem látok a megvásárolt termékek között az applikációban. Mi ennek az oka?
Ellenőrizd, hogy megfelelő felhasználói fiókba léptél-e be. Egyes applikációkban céges regisztráció esetén nem vásárolhatsz tanuló- és nyugdíjasbérlet, ezért azok meg sem jelennek.

Mi a teendő, ha a bankomtól értesítést kapok a fizetett összeg terheléséről, de az applikációban nem jelent meg a megvásárolt jegy vagy bérlet?
Először ellenőrizd az applikáción belül a még nem érvényes jegyek között a megvásárolt jegyet vagy bérletet. A vásárlás összegét a bankszámlán először csak zárolják (erről értesítést kapsz a vásárlás pillanatában), a bank akkor könyveli a terhelést, amikor a tranzakció sikerességéről meggyőződött. Abban az esetben, ha a még nem érvényes jegyek között sem jelent meg a vásárlás, akkor a zárolt összeget a bank várhatóan feloldja. Ezzel kapcsolatban kérünk, fordulj számlavezető bankodhoz.

 

Utazás

Azonnal használhatom megvásárolt jegyemet, bérletemet?
A napijegyek, illetve a bérletek legkorábban a sikeres fizetést követően két perccel használhatók fel utazásra.

Minden utazáskor külön kell érvényesítenem jegyemet, bérletemet?
Nem. Egyedül a repülőtéri vonaljegyet (100E) kell utazásonként érvényesíteni, azaz érvényesítés nélkül a repülőtéri buszon az utazás nem kezdhető meg. A napijegyeket, illetve a bérleteket nem kell külön érvényesíteni, ebben nincs változás a papíralapú változatokéhoz képest.
Azonban az első ajtós rendben közlekedő járatokon, illetve a metrón igazolni kell a jegy vagy a bérlet érvényességét (erről feljebb, az Ellenőrzés pontban olvashatsz).

Mi a teendő, ha a 100E repülőtéri buszra szeretnék felszállni?
Mielőtt buszra szállnál, kérünk, lépj be az applikációba, és válaszd ki a már megvásárolt Repülőtéri vonaljegyed (100E). Ezt követően nyomd meg az „Érvényesítés járművön” feliratú gombot, majd olvasd be az autóbuszon elhelyezett érvényesítő kódot. A sikeres beolvasás után az alkalmazásban megjelenő animált szimbólumot kell megmutatnod a sofőrnek vagy a személyzetnek.

Mi a teendő, ha elsőajtós járatra szállok?
Első ajtós felszálláshoz válaszd ki a már megvásárolt érvényes napijegyet vagy bérletet. Ezután nyomd meg a "Kódbeolvasás felszálláshoz" feliratú gombot, majd olvasd be a járművön elhelyezett kódot. A sikeres beolvasás után az alkalmazásban megjelenő animált szimbólumot kell bemutatnod a sofőrnek.
Az első ajtós járatokról a honlapunkon ide kattintva vagy a megállókban kihelyezett menetrendből tájékozódhatsz.

Mi a teendő, ha metróval utazom?
A metróbejáratnál befelé is ellenőrzik a jegyeket, bérleteket, ezért kérünk, hogy a metróállomás területére belépéskor válaszd ki a már megvásárolt érvényes napijegyet vagy bérletet. Ezután nyomd meg a "Kódbeolvasás felszálláshoz" feliratú gombot, majd olvasd be a jegykezelő készülékek elejére vagy oldalára elhelyezett kódot. A sikeres beolvasás után az alkalmazásban megjelenő animált szimbólumot kell bemutatnod a személyzetnek.
Ha az általad használt mobilapplikációban elérhető a „Metrómegállók kiválasztására használható” funkció, akkor kérünk, a metróba történő gyors bejutáshoz válaszd ki a már megvásárolt, érvényes napijegyet vagy bérletet, nyomj a „Metrómegállók” vagy „Metróra szállok” gombra, és válaszd ki a listából a metróállomás nevét. A sikeres kiválasztás után az alkalmazásban azonnal megjelenő animált szimbólumot kell bemutatnod a személyzetnek, ebben az esetben nincs szükség külön kódbeolvasásra.
Amennyiben a metróállomás kijáratánál jegyellenőrrel találkozol, az applikációban nyisd meg az érvényes jegyedhez vagy bérletedhez tartozó jegykódot, és mutasd be.

Hogyan utazhatok mobiljeggyel a HÉV-en, villamoson, illetve nem elsőajtós troli- vagy autóbuszon?
Pontosan úgy, ahogyan a papíralapú napijegyekkel, bérletekkel. Ennek megfelelően nincs külön teendőd, nincs szükség kódbeolvasásra.
Ha jegyellenőrrel találkozol az applikációban megnyitva mutasd be az érvényes jegyedhez vagy bérletedhez tartozó jegykódot.

Hogyan utazhatok a MÁV-START és a VOLÁNBUSZ járatain? Mit kell tennem ellenőrzéskor?
Azokon a MÁV-START- és VOLÁNBUSZ-járatokon, amelyek Budapest közigazgatási határán belül BKK-jeggyel vagy bérlettel igénybe vehetők, mobiljeggyel és bérlettel is utazhatsz. A VOLÁNBUSZ-járatokon ellenőrzéskor nyomd meg a Kódbeolvasás felszálláshoz gombot, olvasd be a járművezető kódkártyáját, majd mutasd be az így megjelenő animált ábrát. A MÁV-START járatain olvasd be a jegyvizsgáló készülékén megjelenő kódot, és mutasd fel a megjelenő ábrát.

Mit tegyek, ha van érvényes jegyem, bérletem, de lemerült a telefonom, vagy nincs aktív mobil adatkapcsolatom?
Kérünk, gondoskodj telefonod megfelelő töltöttségi szintjéről, hiszen lemerült telefonon, illetve mobil adatkapcsolat nélkül nem tudod bemutatni jegyedet vagy bérletedet, emiatt a sofőr vagy a személyzet megtagadhatja tőled a részvételt az utazásban, illetve jegyellenőreink pótdíjazhatnak.

Azt a hibaüzenetet írja ki az applikáció, hogy A kiválasztott jegy ezen a vonalon nem érvényes. Mi ennek az oka, mi a teendőm?
Ilyen hibaüzenet akkor fordul elő, ha olyan jeggyel vagy bérlettel szeretnél utazni, amelyik az adott járatra nem érvényes.
Ilyen eset lehet ha például egy repülőtéri vonaljeggyel (100E) a metróra szeretnél felszállni, hiszen ez a vonaljegy csak a repülőtéri járatra érvényes; vagy ha napijeggyel vagy bérlettel szeretnél a 100E buszra felszállni, hiszen azok nem érvényesek erre a járatra.
Amennyiben a fenti hibaüzenetet kapod, kérünk, ellenőrizd, hogy a megfelelő jegyet választottad-e ki.

Azt a hibaüzenet írja ki az applikáció, hogy Ezt a jegyet már egy másik járművön érvényesítette, csak azon használható. Mi ennek az oka, mi a teendő?
Ilyen üzenet csak a repülőtéri vonaljegynél (100E) fordulhat elő abban az esetben, ha olyan jegyet szeretnél érvényesíteni, amelyet korábban egy másik 100E járaton már érvényesítettél.

 

Készült Budapest Főváros Önkormányzata és a BKK Zrt. megbízásából, a Belügyminisztérium és a nemzeti mobilfizetési platform szolgáltatója közreműködésével.