Így vásárolhatja meg
és használhatja
applikáción keresztül
jegyét és bérletét

A fővárosi közlekedési mobiljegy a budapesti közösségi közlekedésben használható jegyek, bérletek mobilapplikációval megvásárolható formája. Használatához az NM Zrt. okostelefonra letöltött applikációjára és aktív adatkapcsolatra van szüksége. Tudjon meg többet a képeken található nyilakra kattintva!

A mobiltelefonon megvásárolt napijegyek és bérletek használata lényegében megegyezik a papíralapú termékek használatával azzal az eltéréssel, hogy míg a papíralapú termékek esetében az elsőajtós felszállású járműveknél, illetve a metróállomások beléptetőpontjain a papíralapú jegyeket / bérleteket fel kell mutatni, addig mobiljegy esetében a kihelyezett kódokat az okostelefonnal le kell olvasni, és a megjelenő animált ábrát kell megmutatni a járművezetőnek vagy a metróállomáson beléptetést végző személyzetnek.

A repülőtéri vonaljegy felhasználásakor papíralapú jegy esetében a kihelyezett jegyérvényesítő készülékkel, mobiljegynél a kihelyezett kód beolvasásával kell érvényesíteni a jegyet. A repülőtéri vonaljegy érvényesítése nélkül az utazás nem kezdhető meg.

A Budapesti Közlekedési Központ célja a mobiljegy bevezetésével, hogy egyszerűbbé, kényelmesebbé és gyorsabbá tegye a jegyvásárlást. Kérjük, próbálja ki ezt az új értékesítési csatornát, és tapasztalatait írja meg nekünk a [email protected] címre. Köszönjük segítségét.

Mobiljegy:
Gyakran ismételt
Kérdések

Általános kérdések

Mi az a közlekedési mobiljegy?
A közlekedési mobiljegy egy mobilapplikáción keresztül megvásárolható utazási jogosultság, melyet a szerződött viszonteladók mobilapplikációin keresztül lehet elérni.
Az applikációkhoz kapcsolódó közvetlen szolgáltatásokat a viszonteladók, az érvényes mobiljeggyel igénybe vehető utazási szolgáltatást a BKK Zrt. biztosítja.
Milyen jegyek, bérletek érhetők el?
  • Repülőtéri vonaljegy (100E)
  • Napijegyek:
    • • Budapest 24 órás jegy
    • • Budapest 72 órás jegy
    • • Budapest-hetijegy
  • Teljes árú bérletek:
    • • Félhavi (15 napos) Budapest-bérlet természetes személyek részére
    • • Félhavi (15 napos) Budapest-bérlet nem természetes személyek részére
    • • Havi Budapest-bérlet természetes személyek részére
    • • Havi Budapest-bérlet nem természetes személyek részére
  • Kedvezményes árú bérletek:
    • • Félhavi (15 napos) Budapest-bérlet közoktatásban tanulóknak
    • • Havi Budapest-bérlet közoktatásban tanulóknak
    • • Havi Budapest-bérlet felsőoktatásban tanulóknak
    • • Havi Budapest-bérlet nyugdíjasoknak
    • • Havi Budapest-bérlet kisgyerekeseknek
Milyen technikai feltételekkel lehet használni az applikációt?
Az applikáció legalább Android 5 vagy iOS 10 operációs rendszerű telefonra telepíthető. Fontos, hogy a telefon kamerája működőképes legyen, hiszen az applikáció használatakor szükséges.
Ezenkívül elengedhetetlen, hogy a telefon aktív adatkapcsolattal, azaz internetes elérhetőséggel rendelkezzen mind a vásárlás, mind az utazás során.
Hogyan fizethetek?
Az NM Zrt. applikációjában közvetlenül bankkártyával az OTP biztonságos fizetési felületén keresztül, vagy belső egyenlegre feltöltött összeg terhére lehet vásárolni. A belső egyenleg feltöltése is bankkártyával, az OTP fizetési felületén keresztül történik. A közlekedési mobiljegy több applikációban is elérhető lesz, ezért az egyes szolgáltatók által üzemeltetett applikációkban a fizetési módok eltérhetnek. További információért, kérjük, forduljon az Ön által használt applikáció üzemeltetőjéhez.
Csak magánszemély nevére vagy cég (munkáltató) nevére is kérhetek számlát?
Mindkettőre van lehetőség. Fontos azonban, hogy tanuló- és nyugdíjasbérletekről cég nevére nem kérhető számla.
Hogyan kapom meg a számlát?
A közlekedési mobiljegy több applikációban is elérhető lesz, ezért az egyes szolgáltatók által üzemeltetett applikációkban a számlázási metódus eltérhet (pl. egyes szolgáltatók a tárgyhót követő első napon állítanak ki számlát, más szolgáltatók a vásárlást követően azonnal). Számlázással kapcsolatos bővebb információért, kérjük, forduljon az Ön által használt applikáció üzemeltetőjéhez.
Mi a teendő készülékcsere, alkalmazás újratelepítése esetén?
A felhasználói fiók ilyenkor nem szűnik meg. A megvásárolt közlekedési mobiljegyek azonban ahhoz a telefonhoz vannak rendelve, amelyiken vásárolták, ezért készülékcsere vagy az applikáció újratelepítése (vagy a készülék beállításainak ehhez hasonló módosítása) esetén a korábban vásárolt mobiljegyek inaktívakká válnak, utazásra nem használhatók. Ilyenkor korlátozott számban lehetséges a jegyeket az új készülékhez rendelni az applikációban. Amennyiben már nincs lehetőség áthelyezésre az applikáción belül, kérjük, keresse fel a BKK valamelyik ügyfélközpontját.
Megváltozott az igazolványszámom, mi a teendőm?
Amennyiben az igazolványszám változásakor napijegye vagy bérlete már megkezdte érvényességét, kérjük, fáradjon be a BKK valamelyik ügyfélközpontjába, ahol az új igazolvány bemutatását követően elvégzik az igazolványszám módosítását.
Ha még nem kezdte meg érvényességét, akkor váltsa vissza a napijegyet vagy a bérletet az applikációban, és ismét vásárolja meg az új igazolványszám megadásával.
Hol jelezhetem a mobiljeggyel kapcsolatos észrevételeimet, az esetleges hibákat?

A mobiljeggyel kapcsolatos általános észrevételeit, kérdéseit az alábbi elérhetőségeken jelezheti:

  • [email protected];
  • • +36 1 3 255 255;
  • • 1075 Budapest, Rumbach Sebestyén u. 19–21.

Kifejezetten technikai problémák (pl. alkalmazás működésével, regisztrációval, fizetési folyamattal, számlával kapcsolatos kérdések) esetén, kérjük, az Ön által használt applikációban jelzett elérhetőségeken érdeklődjön.

Regisztráció

Mindenképpen szükség van regisztrációra?
Igen, a közlekedési mobiljegy használata regisztrációhoz kötött. Ugyanakkor ha már rendelkezik az Ön által használni kívánt applikációhoz tartozó regisztrációval, akkor nem szükséges újraregisztrálnia. A regisztráció az Ön által használt applikáció üzemeltetőjénél történik, a BKK Zrt.-nek arra nincs ráhatása.
Honnan tölthető le az applikáció?
A lap tetején a LETÖLTÉS gombra kattintva átirányítjuk a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. oldalára, ahol megtalálható az összes olyan alkalmazás – beleértve a viszonteladók alkalmazásait is –, amelyekben elérhető a mobiljegy. Kérjük, az alkalmazások közül válassza ki, majd töltse le az Önnek megfelelőt.
Nem érkezett meg a regisztráció megerősítésére szolgáló e-mail / rossz e-mail-címet adtam meg. Mi a teendő?
Kérjük, regisztrációs problémák esetén érdeklődjön az Ön által használt applikáció üzemeltetőjénél. A BKK Zrt. nem illetékes a regisztrációs kérdésekben.
Hogyan törölhetem a regisztrációmat?
Kérjük, a regisztráció törlésének részleteiről érdeklődjön az Ön által használt applikáció üzemeltetőjénél. A BKK Zrt. nem illetékes a regisztrációs kérdésekben, tehát azok törlésében sem.

Ellenőrzés

A repülőtéri (100E) és elsőajtós buszokon, valamint a metróállomásokon mit kell felmutatnom a járművezetőnek és a személyzetnek?
Kérjük, válassza ki megvásárolt jegyét vagy bérletét, olvassa le a kihelyezett kódot, és a megjelenő animált szimbólumot mutassa fel a sofőrnek vagy a személyzetnek.
A mobiljeggyel történő utazás további részleteiről az Utazás pont alatt olvashat.
Hogyan ellenőrzik a jegyemet, bérletemet? Mit kell felmutatnom az ellenőrnek?
Jegy- és bérletellenőrzéskor, kérjük, mutassa be az érvényes jegyhez vagy bérlethez tartozó jegykódot, amely a jegy vagy bérlet bal alsó sarkában található ikon megnyomásával érhető el.
Volt érvényes közlekedési mobiljegyem, de sajnos nem tudtam felmutatni. Utólag bemutathatom-e a pótdíjazáskor érvényes mobiljegyemet?
Csak a bérleteket, amelyek a pótdíjazástól számított 5 munkanapon belül bemutathatók a BKK pótdíjfizetésre kijelölt ügyfélközpontjaiban. Utólagos bemutatáskor szükséges a pótdíjcsekk, továbbá fel kell mutatni a pótdíjazás időpontjában érvényes mobiljegyet és a hozzárendelt arcképes igazolványt.

Vásárlás

Hogyan vásárolhatok?
Az applikációban válassza ki az Önnek megfelelő jegyet vagy bérletet, adja meg a szükséges adatokat (érvényességi idő, igazolványszám vagy darabszám), illetve válassza ki a fizetési formát.
Milyen adatokat kell megadnom a vásárláshoz?
Csak a megvásárolni kívánt repülőtéri vonaljegy (100E) darabszámát, vagy a napijegy, bérlet érvényességi idejét, illetve a hozzárendelt igazolvány számát. Amennyiben bankkártyával fizet, kártyaadatait a bank biztonságos fizetési felületén kell megadnia.
Hol találom a megvásárolt jegyemet vagy bérletemet?
Sikeres fizetést követően az applikációban a még nem érvényes jegyek között jelenik meg először a megvásárolt jegy vagy bérlet, amely az érvényesség megkezdését követően (ami legkorábban a sikeres fizetést követő 2 perc) automatikusan átkerül az érvényes jegyek közé.
Másnak is vehetek jegyet, bérletet?
Repülőtéri vonaljegyek (100E) esetében igen. Akár több jegyet is megvásárolhat az Önnel együtt utazók számára. Fontos azonban, hogy utazáskor minden egyes jegyet külön-külön kell érvényesíteni. Éppen ezért javasoljuk, hogy a gördülékenyebb használat érdekében mindenki saját felhasználói fiókkal, saját eszközön vásárolja meg és használja jegyét.
A napijegyek és a bérletek személyhez kötöttek, ezért azokat minden ügyfélnek saját felhasználói fiókján belül kell megvásárolnia magának.
Lehet-e elővételben vásárolni?
Igen. A napijegyek, illetve a bérletek egységesen az érvényességi idejük kezdete előtt legfeljebb 30 nappal válthatók meg elővételben.
Vissza tudom-e váltani a megvásárolt jegyemet, bérletemet?
Igen. A fel nem használt repülőtéri vonaljegyeket (100E), illetve érvényességük megkezdése előtt a napijegyeket és a bérleteket vissza lehet váltani.
Ki lehet-e cserélni a közlekedési mobiljegyet?
Nem. De a fel nem használt vagy még nem érvényesített jegyeket vissza lehet váltani az applikációban.
Vásárláskor bizonyos bérleteket nem látok a megvásárolható termékek között az applikációban. Mi ennek az oka?
Kérjük, ellenőrizze, hogy megfelelő felhasználói fiókba lépett-e be. Céges regisztráció esetén nem vásárolhat tanuló- és nyugdíjasbérleteket, ezért azok meg sem jelennek az applikációban.
Mi a teendő, ha a bankomtól értesítést kapok a fizetett összeg terheléséről, de az applikációban nem jelent meg a megvásárolt jegy vagy bérlet?
Kérjük, először ellenőrizze az applikáción belül a még nem érvényes jegyek között a megvásárolt jegyet vagy bérletet.
A vásárlás összegét a bankszámlán először csak zárolják (erről Ön értesítést kap a vásárlás pillanatában), a bank akkor könyveli a terhelést, amikor a tranzakció sikerességéről meggyőződött. Abban az esetben, ha a még nem érvényes jegyek között sem jelent meg a vásárlás, akkor a zárolt összeget a bank várhatóan feloldja. Ezzel kapcsolatban, kérjük, forduljon számlavezető bankjához.

Utazás

Azonnal használhatom megvásárolt jegyemet, bérletemet?
A napijegyek, illetve a bérletek legkorábban a sikeres fizetést követően 2 perccel használhatók fel utazásra.
Minden utazáskor külön kell érvényesítenem jegyemet, bérletemet?
Nem. Egyedül a repülőtéri vonaljegyet (100E) kell utazásonként érvényesíteni, azaz érvényesítés nélkül a repülőtéri buszon az utazás nem kezdhető meg. A napijegyeket, illetve a bérleteket nem kell külön érvényesíteni, ebben nincs változás a papíralapú változatokéhoz képest.
Azonban az elsőajtós rendben közlekedő járatokon, illetve a metrón igazolni kell a jegy vagy a bérlet érvényességét (erről az Ellenőrzés pontban olvashat).
Mi a teendő, ha a 100E repülőtéri buszra szeretnék felszállni?
A buszra felszállásakor lépjen be az applikációba, és válassza ki a már megvásárolt repülőtéri vonaljegyét (100E). Ezután nyomja meg az Érvényesítés járművön feliratú gombot, majd olvassa be a járművön elhelyezett érvényesítő kódot. A sikeres beolvasás után az alkalmazásban megjelenő animált szimbólumot kell bemutatnia a sofőrnek vagy a személyzetnek.
Mi a teendő, ha elsőajtós járatra szállok?
Elsőajtós felszálláshoz válassza ki a már megvásárolt érvényes napijegyét vagy bérletét. Ezután nyomja meg a Kódbeolvasás felszálláshoz feliratú gombot, majd olvassa be a járművön elhelyezett kódot. A sikeres beolvasás után az alkalmazásban megjelenő animált szimbólumot kell bemutatnia a sofőrnek.
Az elsőajtós járatokról a BKK honlapján a Menetrendek menüpontból vagy a megállókban kihelyezett menetrendből tájékozódhat.
Mi a teendő, ha metróval utazom?
A metróbejáratnál befelé is ellenőrzik a jegyeket, bérleteket, ezért kérjük, hogy a metróállomás területére belépéskor válassza ki a már megvásárolt, érvényes napijegyét vagy bérletét. Ezután nyomja meg a Kódbeolvasás felszálláshoz feliratú gombot, majd olvassa be a jegykezelő készülékeken elhelyezett kódot. A sikeres beolvasás után az alkalmazásban megjelenő animált szimbólumot kell bemutatnia a személyzetnek.
Hogyan utazhatok mobiljeggyel a HÉV-en, villamoson, illetve nem elsőajtós troli- vagy autóbuszon?
Pontosan úgy, ahogyan a papíralapú napijegyekkel, bérletekkel. Ennek megfelelően Önnek nincs külön teendője, nincs szükség kódbeolvasásra.
Ha jegyellenőrrel találkozik, kérjük, az applikációban megnyitva mutassa be az érvényes jegyéhez vagy bérletéhez tartozó jegykódot, ami a jegy vagy bérlet bal alsó sarkában található ikon megnyomásával érhető el.
Mit tegyek, ha van érvényes jegyem / bérletem, de lemerült a telefonom, vagy nincs aktív mobil-adatkapcsolatom?
Kérjük, gondoskodjon telefonja megfelelő töltöttségi szintjéről, hiszen lemerült telefonon, illetve adatkapcsolat nélkül nem tudja bemutatni jegyét vagy bérletét, emiatt a sofőr vagy a személyzet megtagadhatja Öntől az utazásban való részvételt, illetve jegyellenőreink pótdíjazhatják.
Azt a hibaüzenetet írja ki az applikáció, hogy A kiválasztott jegy ezen a vonalon nem érvényes. Mi ennek az oka, mi a teendőm?

Ilyen hibaüzenet akkor fordul elő, ha Ön olyan jeggyel vagy bérlettel szeretne utazni, amelyik az adott járatra nem érvényes.

Ilyen eset lehet:

  • • ha például egy repülőtéri vonaljeggyel (100E) a metróra szeretne felszállni, hiszen ez a vonaljegy csak a repülőtéri járatra érvényes;
  • • ha napijeggyel vagy bérlettel szeretne a 100E buszra felszállni, hiszen azok nem érvényesek erre a járatra.

Amennyiben a fenti hibaüzenetet kapja, kérjük, ellenőrizze, hogy a megfelelő jegyet választotta-e ki.

Azt a hibaüzenet írja ki az applikáció, hogy Ezt a jegyet már egy másik járművön érvényesítette, csak azon használható. Mi ennek az oka, mi a teendő?
Ilyen üzenet csak a repülőtéri vonaljegynél (100E) fordulhat elő abban az esetben, ha Ön olyan jegyet szeretne érvényesíteni, amelyet korábban egy másik 100E járaton már érvényesített. A repülőtéri vonaljegy egy utazásra érvényes, ennek megfelelően a már érvényesített jegy másik járaton nem használható, arra nem érvényes.