Így vásárolhatja meg
és használhatja
applikáción keresztül
jegyét és bérletét

A fővárosi közlekedési mobiljegy a budapesti közösségi közlekedésben használható jegyek, bérletek mobilapplikációval megvásárolható formája. Használatához okostelefonra letöltött applikációra és aktív mobil-adatkapcsolatra van szüksége.

A mobiltelefonon megvásárolt napijegyek és bérletek használata lényegében megegyezik a papíralapú termékek használatával azzal az eltéréssel, hogy míg a papíralapú termékek esetében az elsőajtós felszállású járműveknél, illetve a metróállomások beléptetőpontjain a papíralapú jegyeket / bérleteket fel kell mutatni, addig mobiljegy esetében a kihelyezett kódokat az okostelefonnal le kell olvasni, és a megjelenő animált ábrát kell megmutatni a járművezetőnek vagy a metróállomáson beléptetést végző személyzetnek.

A repülőtéri vonaljegy felhasználásakor papíralapú jegy esetében a kihelyezett jegyérvényesítő készülékkel, mobiljegynél a kihelyezett kód beolvasásával kell érvényesíteni a jegyet. A repülőtéri vonaljegy érvényesítése nélkül az utazás nem kezdhető meg.

Tudjon meg többet a képeken található nyilakra kattintva!

A Budapesti Közlekedési Központ célja a mobiljegy bevezetésével, hogy egyszerűbbé, kényelmesebbé és gyorsabbá tegye a jegyvásárlást. Kérjük, próbálja ki ezt az új értékesítési csatornát, és tapasztalatait írja meg nekünk a [email protected] címre. Köszönjük segítségét.

Mobiljegy:
Gyakran ismételt
Kérdések

Általános kérdések

Mi az a közlekedési mobiljegy?
A közlekedési mobiljegy egy mobilapplikáción keresztül megvásárolható utazási jogosultság, melyet a szerződött viszonteladók mobilapplikációin keresztül lehet elérni.
Az applikációkhoz kapcsolódó közvetlen szolgáltatásokat a viszonteladók, az érvényes mobiljeggyel igénybe vehető utazási szolgáltatást a BKK Zrt. biztosítja.
Milyen jegyek, bérletek érhetők el?
  • Repülőtéri vonaljegy (100E)
  • Napijegyek:
    • • Budapest 24 órás jegy
    • • Budapest 72 órás jegy
    • • Budapest-hetijegy
  • Teljes árú bérletek:
    • • Félhavi (15 napos) Budapest-bérlet természetes személyek részére
    • • Félhavi (15 napos) Budapest-bérlet nem természetes személyek részére
    • • Havi Budapest-bérlet természetes személyek részére
    • • Havi Budapest-bérlet nem természetes személyek részére
  • Kedvezményes árú bérletek:
    • • Félhavi (15 napos) Budapest-bérlet közoktatásban tanulóknak
    • • Havi Budapest-bérlet közoktatásban tanulóknak
    • • Havi Budapest-bérlet felsőoktatásban tanulóknak
    • • Havi Budapest-bérlet nyugdíjasoknak
    • • Havi Budapest-bérlet kisgyerekeseknek
Milyen technikai feltételekkel lehet használni az applikációt?
Az applikáció Android vagy iOS operációs rendszerű telefonra telepíthető. Fontos, hogy a telefon kamerája működőképes legyen, hiszen az applikáció használatakor szükséges. Ezenkívül elengedhetetlen, hogy a telefon aktív mobil-adatkapcsolattal, azaz mobil internetes elérhetőséggel rendelkezzen az utazás során. További információkért, kérjük, forduljon az Ön által használt applikáció üzemeltetőjéhez.
Hogyan fizethetek?

A közlekedési mobiljegy több applikációban is elérhető, ezért az egyes szolgáltatók által üzemeltetett applikációkban a fizetési módok eltérhetnek. További információért, kérjük, forduljon az Ön által használt applikáció üzemeltetőjéhez.

Csak magánszemély nevére vagy cég (munkáltató) nevére is kérhetek számlát?

Mindkettőre van lehetőség. Fontos azonban, hogy a tanuló- és nyugdíjasbérletekről cég nevére szóló számlát nem lehet kiadni.

Hogyan kapom meg a számlát?

A közlekedési mobiljegy több applikációban is elérhető, ezért az egyes szolgáltatók által üzemeltetett applikációkban a számlázási metódus eltérhet (pl. egyes szolgáltatók a tárgyhót követő hónap 10. napjáig állítanak ki számlát, más szolgáltatók a vásárlást követően azonnal). Számlázással kapcsolatos bővebb információért, kérjük, forduljon az Ön által használt applikáció üzemeltetőjéhez.

Mi a teendő készülékcsere vagy az alkalmazás újratelepítése esetén?

A megvásárolt közlekedési mobiljegyek ahhoz a telefonhoz vannak rendelve, amelyiken vásárolták, ezért készülékcsere vagy az applikáció újratelepítése (vagy a készülék beállításainak ehhez hasonló módosítása) esetén a korábban vásárolt mobiljegyek inaktívakká válnak, utazásra nem használhatók. Ilyenkor korlátozott számban lehetséges a még nem érvényesített repülőtéri vonaljegyet, továbbá a napijegyeket és a bérleteket az új készülékhez rendelni az applikációban. Fontos továbbá, hogy a mobiljegyet nem lehet áthelyezni más felhasználói fiókba. Amennyiben már nincs lehetőség áthelyezésre az applikáción belül, kérjük, keresse fel a BKK valamelyik ügyfélközpontját.

Másik applikációt szeretnék használni. Át lehet helyezni a már megvásárolt jegyet, bérletet egyik applikációból a másikba?

Nem. A megvásárolt jegyek, bérletek csak az adott szolgáltató alkalmazásán belül használhatók, tehát a különféle szolgáltatók alkalmazásai között nincs átjárás.

Megváltozott az igazolványszámom, mi a teendőm?
Amennyiben az igazolványszám változásakor napijegye vagy bérlete már megkezdte érvényességét, kérjük, fáradjon be a BKK valamelyik ügyfélközpontjába, ahol az új igazolvány bemutatását követően elvégzik az igazolványszám módosítását.
Ha még nem kezdte meg érvényességét, akkor váltsa vissza a napijegyet vagy a bérletet az applikációban, és ismét vásárolja meg az új igazolványszám megadásával.
Hol jelezhetem a mobiljeggyel kapcsolatos észrevételeimet, az esetleges hibákat?

A mobiljeggyel kapcsolatos általános észrevételeit, kérdéseit az alábbi elérhetőségeken jelezheti:

  • [email protected];
  • • +36 1 3 255 255;
  • • 1075 Budapest, Rumbach Sebestyén u. 19–21.

Kifejezetten technikai problémák (pl. alkalmazás működésével, regisztrációval, fizetési folyamattal, számlával kapcsolatos kérdések) esetén, kérjük, az Ön által használt applikációban jelzett elérhetőségeken érdeklődjön.

Regisztráció

Mindenképpen szükség van regisztrációra?
Igen, a közlekedési mobiljegy használata regisztrációhoz kötött. Ugyanakkor ha már rendelkezik az Ön által használni kívánt applikációhoz tartozó regisztrációval, akkor nem szükséges újraregisztrálnia. A regisztráció az Ön által használt applikáció üzemeltetőjénél történik, a BKK Zrt.-nek arra nincs ráhatása.
Honnan tölthető le az applikáció?
A lap tetején a LETÖLTÉS gombra kattintva átirányítjuk a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. oldalára, ahol megtalálható az összes olyan alkalmazás – beleértve a viszonteladók alkalmazásait is –, amelyekben elérhető a mobiljegy. Kérjük, az alkalmazások közül válassza ki, majd töltse le az Önnek megfelelőt.
Nem érkezett meg a regisztráció megerősítésére szolgáló e-mail / rossz e-mail-címet adtam meg. Mi a teendő?
Kérjük, regisztrációs problémák esetén érdeklődjön az Ön által használt applikáció üzemeltetőjénél. A BKK Zrt. nem illetékes a regisztrációs kérdésekben.
Hogyan törölhetem a regisztrációmat?
Kérjük, a regisztráció törlésének részleteiről érdeklődjön az Ön által használt applikáció üzemeltetőjénél. A BKK Zrt. nem illetékes a regisztrációs kérdésekben, tehát azok törlésében sem.

Ellenőrzés

A repülőtéri (100E) és elsőajtós buszokon, valamint a metróállomásokon mit kell felmutatnom a járművezetőnek és a személyzetnek?
Kérjük, válassza ki megvásárolt jegyét vagy bérletét, olvassa le a kihelyezett kódot, és a megjelenő animált szimbólumot mutassa fel a sofőrnek vagy a személyzetnek.
A mobiljeggyel történő utazás további részleteiről az Utazás pont alatt olvashat.
Hogyan ellenőrzik a jegyemet, bérletemet? Mit kell felmutatnom az ellenőrnek?

Jegy- és bérletellenőrzéskor, kérjük, mutassa be az érvényes jegyhez vagy bérlethez tartozó jegykódot, amelyet a jegyellenőr ellenőriz a készülékével.

Volt érvényes közlekedési mobiljegyem, de sajnos nem tudtam felmutatni. Utólag bemutathatom-e a pótdíjazáskor érvényes mobiljegyemet?
Csak a bérleteket, amelyek a pótdíjazástól számított 5 munkanapon belül bemutathatók a BKK pótdíjfizetésre kijelölt ügyfélközpontjaiban. Utólagos bemutatáskor szükséges a pótdíjcsekk, továbbá fel kell mutatni a pótdíjazás időpontjában érvényes mobiljegyet és a hozzárendelt arcképes igazolványt.

Vásárlás

Hogyan vásárolhatok?

Az applikációban válassza ki az Önnek megfelelő jegyet vagy bérletet, adja meg a szükséges adatokat (érvényességi idő, igazolványszám vagy darabszám), majd fizessen. A vásárlás során aktív mobil-adatkapcsolattal, azaz internetes elérhetőséggel kell rendelkeznie.

Milyen adatokat kell megadnom a vásárláshoz?
Csak a megvásárolni kívánt repülőtéri vonaljegy (100E) darabszámát, vagy a napijegy, bérlet érvényességi idejét, illetve a hozzárendelt igazolvány számát. Amennyiben bankkártyával fizet, kártyaadatait a bank biztonságos fizetési felületén kell megadnia.
Hol találom a megvásárolt jegyemet vagy bérletemet?
Sikeres fizetést követően az applikációban a még nem érvényes jegyek között jelenik meg először a megvásárolt jegy vagy bérlet, amely az érvényesség megkezdését követően (ami legkorábban a sikeres fizetést követő 2 perc) automatikusan átkerül az érvényes jegyek közé.
Másnak is vehetek jegyet, bérletet?

Igen, az alkalmazásban az Önnel együtt utazók számára is vásárolhat napijegyet, bérletet vagy repülőtéri vonaljegyet (100E) ugyanazon az eszközön. Fontos azonban, hogy a repülőtéri vonaljegyek (100E) esetében utazáskor minden egyes jegyet külön-külön kell érvényesíteni, a bérleteket és a napijegyeket pedig elsőajtós felszálláskor vagy a metróbejáratnál a kihelyezett kód egyesével történő beolvasásával, egyesével kell bemutatni! Ugyanez igaz utazás során történő ellenőrzéskor is. Ezzel a megoldással ezért csak akkor javasolt élni, ha technikai akadálya van annak, hogy utastársai külön váltsák meg a jegyüket, bérletüket, és mindig együtt utaznak. Ha külön-külön (is) utaznak, mindenkinek a saját készülékén kell megvásárolnia repülőtéri vonaljegyét (100E), bérletét vagy napijegyét.

Mindezeket figyelembe véve, a gördülékenyebb használat érdekében azt javasoljuk, hogy mindenki saját felhasználói fiókkal, saját eszközön vásárolja meg és használja mobiljegyét, bérletét.

Lehet-e elővételben vásárolni?
Igen. A napijegyek, illetve a bérletek egységesen az érvényességi idejük kezdete előtt legfeljebb 30 nappal válthatók meg elővételben.
Vissza tudom-e váltani a megvásárolt jegyemet, bérletemet?
Igen. A fel nem használt repülőtéri vonaljegyeket (100E), illetve érvényességük megkezdése előtt a napijegyeket és a bérleteket vissza lehet váltani.
Ki lehet-e cserélni a közlekedési mobiljegyet?
Nem. De a fel nem használt vagy még nem érvényesített jegyeket vissza lehet váltani az applikációban.
Vásárláskor bizonyos bérleteket nem látok a megvásárolt termékek között az applikációban. Mi ennek az oka?

Kérjük, ellenőrizze, hogy megfelelő felhasználói fiókba lépett-e be. Egyes applikációkban céges regisztráció esetén nem vásárolhat tanuló- és nyugdíjasbérletet, ezért azok meg sem jelennek.

Mi a teendő, ha a bankomtól értesítést kapok a fizetett összeg terheléséről, de az applikációban nem jelent meg a megvásárolt jegy vagy bérlet?
Kérjük, először ellenőrizze az applikáción belül a még nem érvényes jegyek között a megvásárolt jegyet vagy bérletet.
A vásárlás összegét a bankszámlán először csak zárolják (erről Ön értesítést kap a vásárlás pillanatában), a bank akkor könyveli a terhelést, amikor a tranzakció sikerességéről meggyőződött. Abban az esetben, ha a még nem érvényes jegyek között sem jelent meg a vásárlás, akkor a zárolt összeget a bank várhatóan feloldja. Ezzel kapcsolatban, kérjük, forduljon számlavezető bankjához.

Utazás

Azonnal használhatom megvásárolt jegyemet, bérletemet?
A napijegyek, illetve a bérletek legkorábban a sikeres fizetést követően 2 perccel használhatók fel utazásra.
Minden utazáskor külön kell érvényesítenem jegyemet, bérletemet?
Nem. Egyedül a repülőtéri vonaljegyet (100E) kell utazásonként érvényesíteni, azaz érvényesítés nélkül a repülőtéri buszon az utazás nem kezdhető meg. A napijegyeket, illetve a bérleteket nem kell külön érvényesíteni, ebben nincs változás a papíralapú változatokéhoz képest.
Azonban az elsőajtós rendben közlekedő járatokon, illetve a metrón igazolni kell a jegy vagy a bérlet érvényességét (erről az Ellenőrzés pontban olvashat).
Mi a teendő, ha a 100E repülőtéri buszra szeretnék felszállni?
Felszállás előtt lépjen be az applikációba, és válassza ki a már megvásárolt repülőtéri vonaljegyét (100E). Ezután nyomja meg az érvényesítéshez szükséges gombot, majd olvassa be a járműre kihelyezett érvényesítő kódot. A sikeres beolvasás után az alkalmazásban megjelenő animált szimbólumot kell bemutatnia a sofőrnek vagy a személyzetnek.
Mi a teendő, ha elsőajtós járatra szállok?
Elsőajtós felszálláshoz válassza ki a már megvásárolt érvényes napijegyét vagy bérletét. Ezután nyomja meg a Kódbeolvasás felszálláshoz feliratú gombot, majd olvassa be a járművön elhelyezett kódot. A sikeres beolvasás után az alkalmazásban megjelenő animált szimbólumot kell bemutatnia a sofőrnek.
Az elsőajtós járatokról a BKK honlapján a Menetrendek menüpontból vagy a megállókban kihelyezett menetrendből tájékozódhat.
Mi a teendő, ha metróval utazom?

A metróbejáratnál befelé is ellenőrzik a jegyeket, bérleteket, ezért kérjük, hogy a metróállomás területére belépéskor válassza ki a már megvásárolt érvényes napijegyét vagy bérletét. Ezután nyomja meg a Kódbeolvasás felszálláshoz feliratú gombot, majd olvassa be a jegykezelő készülékek elejére vagy oldalára elhelyezett kódot. A sikeres beolvasás után az alkalmazásban megjelenő animált szimbólumot kell bemutatnia a személyzetnek. Amennyiben a metróállomás kijáratánál jegyellenőrrel találkozik, kérjük, az applikációban nyissa meg érvényes jegyéhez vagy bérletéhez tartozó jegykódot, és mutassa be.

Hogyan utazhatok mobiljeggyel a HÉV-en, villamoson, illetve nem elsőajtós troli- vagy autóbuszon?
Pontosan úgy, ahogyan a papíralapú napijegyekkel, bérletekkel. Ennek megfelelően Önnek nincs külön teendője, nincs szükség kódbeolvasásra. Ha jegyellenőrrel találkozik, kérjük, az applikációban megnyitva mutassa be az érvényes jegyéhez vagy bérletéhez tartozó jegykódot.
Hogyan utazhatok a MÁV-START és a VOLÁNBUSZ járatain? Mit kell tennem ellenőrzéskor?

Azokon a MÁV-START- és VOLÁNBUSZ-járatokon, amelyek Budapest közigazgatási határán belül BKK-jeggyel vagy bérlettel igénybe vehetők, mobiljeggyel és bérlettel is utazhat. A VOLÁNBUSZ-járatokon ellenőrzéskor, kérjük, nyomja meg a Kódbeolvasás felszálláshoz gombot, olvassa be a járművezető kódkártyáját, majd mutassa be az így megjelenő animált ábrát. A MÁV-START járatain olvassa be a jegyvizsgáló készülékén megjelenő kódot, és mutassa fel a megjelenő ábrát.

Mit tegyek, ha van érvényes jegyem, bérletem, de lemerült a telefonom, vagy nincs aktív mobil-adatkapcsolatom?

Kérjük, gondoskodjon telefonja megfelelő töltöttségi szintjéről, hiszen lemerült telefonon, illetve mobil-adatkapcsolat nélkül nem tudja bemutatni jegyét vagy bérletét, emiatt a sofőr vagy a személyzet megtagadhatja Öntől az utazásban való részvételt, illetve jegyellenőreink pótdíjazhatják.

Azt a hibaüzenetet írja ki az applikáció, hogy A kiválasztott jegy ezen a vonalon nem érvényes. Mi ennek az oka, mi a teendőm?

Ilyen hibaüzenet akkor fordul elő, ha Ön olyan jeggyel vagy bérlettel szeretne utazni, amelyik az adott járatra nem érvényes.

Ilyen eset lehet:

  • • ha például egy repülőtéri vonaljeggyel (100E) a metróra szeretne felszállni, hiszen ez a vonaljegy csak a repülőtéri járatra érvényes;
  • • ha napijeggyel vagy bérlettel szeretne a 100E buszra felszállni, hiszen azok nem érvényesek erre a járatra.

Amennyiben a fenti hibaüzenetet kapja, kérjük, ellenőrizze, hogy a megfelelő jegyet választotta-e ki.

Azt a hibaüzenet írja ki az applikáció, hogy Ezt a jegyet már egy másik járművön érvényesítette, csak azon használható. Mi ennek az oka, mi a teendő?
Ilyen üzenet csak a repülőtéri vonaljegynél (100E) fordulhat elő abban az esetben, ha Ön olyan jegyet szeretne érvényesíteni, amelyet korábban egy másik 100E járaton már érvényesített. A repülőtéri vonaljegy egy utazásra érvényes, ennek megfelelően a már érvényesített jegy másik járaton nem használható, arra nem érvényes.