A közlekedési eszközök és a közlekedési tájékoztatórendszer megjelenése a világ minden pontján a város arculatának szerves része. Londonban a metróhálózat logója, a piros emeletes buszok látványa egyértelműen köthető a városhoz. A New York-i, berlini, párizsi vagy moszkvai közlekedés, metróállomások, a tájékoztatási elemek vagy éppen a taxik megjelenése is könnyen felismerhető szimbólumai egy-egy nagyvárosnak.
Budapest városképében a villamos, a buszok, a troli vagy az egyik világörökségi kincsünk, a kisföldalatti legalább annyira meghatározó és emlékezetes az itt élők és a turisták számára, mint a budai Vár, a Citadella vagy Pesten a Hősök tere. Az állomások, megállók és aluljárók megjelenése esztétikai és tájékoztatási szempontból is nagyban befolyásolja a városról alkotott véleményt.
Éppen ezért nemcsak a BKK, de Budapest megítélése szempontjából is nagyon fontos, hogy igényesen jelenítsük meg a közlekedést, és egy jól használható tájékoztatórendszert építsünk ki.
A jó arculat célja
A vállalati arculat fontos feladata, hogy ügyfeleinknek egységes és minőségi megjelenésű, önálló karakterű legyen. A BKK beazonosíthatóságán kívül az összes felület meghatározott céllal és funkció szerint készül. A felületek tervezésekor figyelembe kell vennünk a vállalat egységes megjelenését, továbbá információs és pszichológiai szempontokat, a meglévő társadalmi elvárásokat, szokásokat és ismereteket is.
Az arculati tervezés fő feladata egy igény, egy funkció legjobb megoldása az előre meghatározott feltételekkel. Kialakításakor nem elég csak a vizuális szempontokat figyelembe vennünk. A folyamatban benneteket, az ügyfeleinket kell szem előtt tartanunk, hogy a lehető legjobb megoldások szülessenek. Már a tervezés fázisában olyan jelöléseket és megjelenítést igyekszünk megvalósítani, amelyekkel könnyebbé és egyszerűbbé tesszük az utazásaitokat.
Logó
A Budapesti Közlekedési Központ logója a közlekedés – mint nagyobb rendszer – egységes arculatának szerves része, annak központi eleme. Megalkotáskor az alábbi szempontokat kellett figyelembe vennünk: legyen egyszerű, könnyen felismerhető, a közlekedéshez egyértelműen kapcsolható, letisztult, de képes legyen a közlekedés különböző ágazatait megjeleníteni. A főváros és a BKK logója sok felületen együtt jelenik meg.
Színek
A BKK legfontosabb színe a sötétlila, amely azonkívül, hogy a logó elsődleges színe, kötelező eleme többek között az értékesítési, tájékoztatórendszereinknek, a formaruhának vagy a honlap felületének is. Ez a szín nemcsak egységes megjelenést biztosít, de általa az ügyfélközpontokat, a pénztárakat és az automatákat is könnyebben tudjátok azonosítani.
A lilán kívül még számtalan más színt is használunk, amelyeknek fontos a szerepük: vizuális segítséget nyújtanak a járattípusok megkülönböztetésében. Ezek a jelölések olyannyira a köztudatba ivódtak, hogy még a kisgyerekek is pontosan tudják, hogy felszíni vonalakon
Ahhoz, hogy a HÉV-vonalakat jobban elkülönítsük egymástól, a metróvonalakéhoz hasonlóan külön színnel jelöljük a H5-ös, a H6-os, a H7-es, a H8-as és H9-es HÉV-et.
A BKK részben a könnyebb tájékozódás, részben a megkülönböztethetőség érdekében a metróvonalakat is eltérő színekkel jelöli.
- A sárga szín jelöli az M1 metrót,
- a piros az M2 metrót,
- a kék az M3 metrót,
- a zöld szín az M4 metrót.
Formák
A kör a közlekedési ágazatok, piktogramok, jelképek és nyilak alapja a budapesti közlekedési rendszerben.
Téglalapot a logikai egységek, például szövegek vagy ábrák elkülönítésekor, valamint kiemelésekhez használunk.
BudapestGO
A BudapestGO alkalmazás tervezésekor fontosnak tartottuk, hogy az applikáció a BKK arculatnak megfelelő színekkel és formákkal jelenítse meg az információkat. Letisztult, áttekinthető felületen mutatjuk meg a járatokat, a megállóhelyeket, az automatákat, de még az útvonalakat is, elérhetővé tettük a digitálisvonaljegy- és bérletvásárlást, illetve a BudapestGO-ba intergáltuk a BKK INFO alkalmazást is.