A főbb budapesti Duna-hidak közúti forgalmának megoszlása

A főbb budapesti Duna-hidakon induktív hurokdetektorokkal és kamerákkal mérjük az úttesten haladó közúti forgalmat, vagyis azt, hogy hány darab személygépkocsi, tehergépkocsi, busz, kerékpár és elektromos roller halad át összesen az adott szakaszon. A folyamatos adatgyűjtésnek köszönhetően nyomon tudjuk követni a hidakon megjelenő közúti forgalom mértékét és az átkelő összforgalom részarányainak változását. A munkanapi áthaladások számát jellemzően havonta átlagoljuk, és ezen adatok képezik az összehasonlítási alapot. A részarányok változása a kiválasztott időszakok értékeinek átrendeződését mutatja be, míg a hidak nevére kattintva megjelenik az átlagos munkanapi forgalom. Jelen diagram csak a Budapest Közút Zrt. kezelésében álló, főváros területén található Duna-hidak adatait mutatja be, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kezelésében álló M0-ás hidak (Deák Ferenc híd, Megyeri híd) adatait nem tartalmazza.

  
Adatok forrása Budapest Közút Adatok elérhetősége 2019. októbertől
Adatok feldolgozása BKK Mérőműszer Induktív hurokdetektor

 

További adatok betöltéséhez állítsd át a fejlécben található szűrőket, melyek használatáról itt olvashatsz!

 

Mérőhelyszínek

A budapesti, főbb városi Duna-hidak közúti forgalmának megoszlása

 

A Fővárosi Önkormányzat kezelésében lévő, a fő Duna-ágon átívelő városi Duna-hidak meghatározó szerepet töltenek be Budapest közlekedési hálózatában. A város földrajzi kialakulásából fakadóan a hidak képezik a kelet-nyugat irányú forgalom szűk keresztmetszeteit, ahol jelentősen koncentrálódik a közúti áramlat. Emiatt folyamatosan nyomonkövetjük a dunai átkelők forgalmi változásait. 

 

 

 

 

 

Még több adat

A BKK adatelemzői egész évben gyűjtik és kiértékelik a fővárosi forgalommal kapcsolatos valamennyi közlekedési ágazat – aktív, egyéni, közösségi közlekedés – adatait. Ezek segítségével működtetjük és szervezzük a fővárosi közlekedés rendszerét. Az adatelemzésnek köszönhetően felelősen dönthetünk fejlesztéseinkről és a közlekedést érintő változtatásokról, ami segít a szolgáltatási színvonal folyamatos fejlesztéséhez. 

Akkor dönthetünk megalapozottan a különböző beavatkozásokról, mint például egy járat sűrűbb közlekedésről, menetrendi változásokról vagy hálózati módosításokról, ha minél több forgalmi adat áll a rendelkezésünkre. 

Egy-egy bevezetett változás, fejlesztés után is folyamatosan figyelemmel kísérjük a hatásokat, hogy dönteni tudjunk az esetleges korrekciók elvégzéséről. 

Kíváncsi vagy, hogyan gyűjtjük a forgalmi adatokat? Olvasd el blogunkban!
Még több adatra vagy kíváncsi? A közösségi közlekedés, a kerékpáros közlekedés és a közúti közlekedés forgalmi adataiból készített elemzésekről, érdekességekről a rendszeresen megjelenő közlekedési riportjainkban, a kimondottan a kerékpáros közlekedésről és a MOL Bubi adatairól a kerékpáros riportjainkban olvashatsz!

Letölthető dokumentumok(1)

Súgó a diagram szűrési és megjelenítési beállításaihozpdf2.09 mb2023.06.22. 10:10