A pótdíjról

Azok az ügyfelek, akik a BKK szolgáltatásait érvényes jegy, bérlet vagy utazásra jogosító okmány nélkül veszik igénybe, pótdíjat kötelesek fizetni. A pótdíjazás azért szükséges, mert a közösségi közlekedési szolgáltatás díjköteles, és a befolyó bevétel szükséges a fővárosi közlekedés folyamatos fejlesztéséhez.

Tudtad, hogy évente átlagosan csaknem 250 ezer alkalommal kell pótdíjat kiszabnunk? Bár az ügyfeleink többsége becsületesen, a szabályoknak megfelelően veszi igénybe a közösségi közlekedési szolgáltatásokat, sajnos még mindig vannak olyanok, akik pótdíjtartozásokat halmoznak fel.

 

Érdemes időben befizetni

Minél később rendezed a pótdíjtartozásodat, annál nagyobb lesz a fizetendő összeg. A fizetést nem lehet megúszni, ráadásul a tartozás összege idővel halmozódik.

Gondoltad volna, hogy az eddigi legnagyobb, egy összegben rendezett pótdíj csaknem hárommillió forint volt? Nem érdemes abban reménykedni, hogy a tartozás elévül: pótdíjazás esetén egyértelműen az a legjobb választás, ha halogatás helyett minél előbb befizeted a pótdíjat.

 

2022. szeptember 1-jétől változtak a pótdíjazás szabályai és a pótdíjak összege. A bérletvásárlás ösztönzésére új kedvezményt is bevezettünk azoknak, akik a pótdíjazást követően, még a pótdíjazás napján bérletet vásárolnak. 

 

Pótdíjösszegek és befizetési határidők

Pótdíjösszegek és befizetési határidők

A pótdíjbefizetésről minden fontos információt megtalálsz a Mindent a pótdíjról menüpont további oldalain.

 

Ügyfélszolgálati elérhetőségek pótdíjügyekben

 

Általános pótdíjügyek (pótdíjbefizetés, kedvezményes pótdíj, bérletbemutatás, ellenőrzéssel kapcsolatos bejelentés) esetén:

  • E-mail:  [email protected]
  • Telefonszám: +36 1 3 255-255 (1, 7, 0 menüpont – mindennap 6–24 óráig)
  • Levelezési cím: 1241 Budapest, Pf. 200
  • Személyes ügyintézésre is lehetőség van a kijelölt BKK ügyfélközpontokban az alábbi ügyekben:
    • a helyszíni pótdíj utólagos befizetése,
    • utólagos bérletbemutatás,
    • pótdíjbefizetés,
    • korábban megállapított részletfizetési lehetőség alapján a részletösszeg(ek) befizetése,
    • pótdíjtartozás lekérdezése,
    • a pótdíjügyekkel összefüggő észrevételek, kivizsgálási kérelmek jegyzőkönyvi felvétele, vagy a „vásárlók könyvébe” történő bejegyzés,
    • méltányossági, részletfizetési kérelem beadása.

Tájékoztatást a méltányossági, részletfizetési kérelmekkel kapcsolatban a Követeléskezelési osztály tud adni a 0614520005-ös telefonszámon hétfőtől csütörtökig 8 és 16 óra között, pénteken 8 és 15 óra között vagy a potdí[email protected] e-mail-címen. (A kérelem benyújtása nem jelent automatikus mentességet az adott időpontban esedékes pótdíj megfizetése alól, továbbá nem jelent fizetési haladékot, sem elbírálási kötelezettséget a BKK részéről.)

Jogi eljárásban nem érintett (fenálló tartozás), illetve jogi eljárásban érintett (fizetési meghagyás, peres eljárás, végrehajtás) pótdíjügyek esetén a Követeléskezelési Osztály tud tájékoztatást adni az alábbi elérhetőségeken:

A 2017. augusztus 1-je előtti időszakot érintő pótdíjügyeket (részletfizetés, fizetési meghagyás stb.) 2023. április 3-tól Kelenföld ügyfélközpont kezeli munkanapokon 9:00 és 17.00 között. Kelenföld ügyfélközpont elérhetőségei itt találhatók.