A pótdíjról

Azok az utasaink, akik a járműveinket érvényes jegy, bérlet vagy utazásra jogosító okmány nélkül veszik igénybe, pótdíjat kötelesek fizetni. A pótdíjazás azért szükséges, mert a jogosultság nélkül utazók kárt okoznak a BKK-nak, illetve közvetve a többi utasnak is.

 

 

Tudtad, hogy évente átlagosan csaknem 250 ezer embert pótdíjazunk? Bár az utasok döntő többsége becsületesen, a szabályoknak megfelelően veszi igénybe a közösségi közlekedési szolgáltatásokat, sajnos még mindig vannak olyanok, akik pótdíjtartozásokat halmoznak fel.

Érdemes időben befizetni a pótdíjat, mert minél később rendezed, annál nagyobb lesz az összeg. Tudtad, hogy a legnagyobb felhalmozott pótdíj csaknem hárommillió forint volt? Nem érdemes abban reménykedni, hogy a tartozás elévül. Pótdíjazás esetén egyértelműen az a legjobb választás, ha halogatás helyett minél előbb befizeted a kiszabott pótdíjat.

A pótdíjbefizetésről minden fontos információt megtalálsz itt lent, illetve a Mindent a pótdíjról menüpont további aloldalain.

Az ellenőrök toborzása folyamatos. Ha szeretnél a BKK-nál dolgozni, látogass el Karrier aloldalunkra!

 

Ügyfélszolgálati elérhetőségek pótdíjügyekben

  • BKK Telefonos Ügyfélszolgálat: +36 1 3 255-255 (1, 7, 0 menüpont – mindennap 0–24 óráig)
  • levelezési cím: 1241 Budapest, Pf. 200
  • e-mail:  bkkbkk.hu
  • BÖK Kft. telefonos ügyfélszolgálat: + 36 1 4 520-005 (pótdíjakkal és jogi eljárással érintett ügyekben hívható)

 

A BÖK jelenleg személyesen nem fogad  ügyfeleket.

 

Ügyfeleink a pótdíjazással kapcsolatos ügyeiket a kijelölt BKK Ügyfélközpontokban intézhetik.

 

Ezeken a helyszíneken lehetőség van:

  • a helyszíni pótdíj utólagos megfizetésére,
  • az utólagos bérletbemutatásra,
  • pótdíj befizetésére,
  • a korábban megállapított részletfizetési lehetőség alapján a részletösszeg(ek) befizetésére,
  • pótdíjtartozás lekérdezésére, rendezésére (végrehajtási eljárásokkal érintett ügyekben a BÖK Kft. ügyfélszolgálata illetékes),
  • a pótdíjügyekkel összefüggő észrevételek, kivizsgálási kérelmek jegyzőkönyvi felvételére, vagy Vásárlók könyvébe történő bejegyzésére,
  • a pótdíj megfizetésére vonatkozó méltányossági, részletfizetési kérelem beadására. Fontos tudni azonban, hogy a kérelem benyújtása nem jelent automatikus mentességet az adott időpontban esedékes pótdíj megfizetése alól, nem jelent fizetési haladékot, sem elbírálási kötelezettséget a BKK Zrt. részéről. (További információk megtalálhatók a honlapon a BKK Zrt. Üzletszabályzatában.)

 

A 2017. augusztus 1-je előtti időszakot érintő pótdíj ügyeket (részletfizetés, fizetési meghagyás stb.) a Központi ügyfélszolgálat kezeli, ami a [email protected] e-mail címen keresztül érhető el.