A pótdíjról

Azok az ügyfelek, akik a BKK szolgáltatásait érvényes jegy, bérlet vagy utazásra jogosító okmány nélkül veszik igénybe, pótdíjat kötelesek fizetni. A pótdíjazás azért szükséges, mert a közösségi közlekedési szolgáltatás díjköteles, és a befolyó bevétel szükséges a fővárosi közlekedés folyamatos fejlesztéséhez.

Tudtad, hogy évente átlagosan csaknem 250 ezer alkalommal kell pótdíjat kiszabnunk? Bár az ügyfeleink többsége becsületesen, a szabályoknak megfelelően veszi igénybe a közösségi közlekedési szolgáltatásokat, sajnos még mindig vannak olyanok, akik pótdíjtartozásokat halmoznak fel.

 

Információk a pótdíjjal kapcsolatban

 

Érdemes időben befizetni

Minél később rendezed a pótdíjtartozásodat, annál nagyobb lesz a fizetendő összeg. A fizetést nem lehet megúszni, ráadásul a tartozás összege idővel halmozódik.

Gondoltad volna, hogy az eddigi legnagyobb, egy összegben rendezett pótdíj csaknem hárommillió forint volt? Nem érdemes abban reménykedni, hogy a tartozás elévül: pótdíjazás esetén egyértelműen az a legjobb választás, ha halogatás helyett minél előbb befizeted a pótdíjat.

 

Pótdíjösszegek és befizetési határidők

  • A 16.000 forintos alappótdíj mértéke 8000 forintra mérséklődik, ha a pótdíjazás során a helyszínen kifizeted. A helyszíni pótdíjat kifizetheted a jegyellenőrnél akár bankkártyával is, vagy utólag, két munkanapon belül.
  • Ha van érvényes bérleted, de épp nem volt nálad, ezt utólag öt munkanapon belül bemutathatod bármelyik BKK ügyfélközpontban. Ez esetben a pótdíj 2000 forintra vagy 1000 forintra csökken attól függően, hogy milyen bérlettel rendelkezel.
  • Három nap elteltével már a 16.000 forintos alappótdíjat kell befizetned.
  • Ha a tartozásodat 30 napon belül nem egyenlíted ki, akkor már 32.500 forintot kell fizetni, mert  a 16.000 forintos alappótdíj összege további 16.000 forint késedelmi díjjal és 500 forint eljárási díjjal növekszik.
  • Ha a 30 napon túli pótdíjösszeget sem rendezed, a jogos követelések behajtása érdekében fizetési meghagyás kibocsátását kezdeményezzük, melynek során a tartozás összege tovább növekszik az eljárás díjával. Egy egyszerű pótdíjtartozás idővel meghaladhatja akár a 100.000 forintot is.

A pótdíjbefizetésről minden fontos információt megtalálsz a Mindent a pótdíjról menüpont további oldalain.

 

Ügyfélszolgálati elérhetőségek pótdíjügyekben

 

Általános pótdíjügyek esetén:

  • E-mail:  [email protected]
  • Telefonszám: +36 1 3 255-255 (1, 7, 0 menüpont – mindennap 0–24 óráig)
  • Levelezési cím: 1241 Budapest, Pf. 200
  • Személyes ügyintézésre is lehetőség van a kijelölt BKK ügyfélközpontokban az alábbi ügyekben:
    • a helyszíni pótdíj utólagos befizetése,
    • utólagos bérletbemutatás,
    • pótdíjbefizetés,
    • korábban megállapított részletfizetési lehetőség alapján a részletösszeg(ek) befizetése,
    • pótdíjtartozás lekérdezése,
    • a pótdíjügyekkel összefüggő észrevételek, kivizsgálási kérelmek jegyzőkönyvi felvétele, vagy a „vásárlók könyvébe” történő bejegyzés,
    • méltányossági, részletfizetési kérelem beadása. (A kérelem benyújtása nem jelent automatikus mentességet az adott időpontban esedékes pótdíj megfizetése alól, továbbá nem jelent fizetési haladékot, sem elbírálási kötelezettséget a BKK részéről.)

Jogi eljárásban nem érintett, illetve jogi eljárásban érintett (fizetési meghagyás, peres eljárás, végrehajtás) pótdíjügyek esetén

  • E-mail: potdíjkezelesbkk.hu
  • Telefonszám: +36 1 4 520-005
  • Személyes ügyintézés helye: 1134 Budapest, Angyalföldi út 5/b (hétfőtől csütörtökig 8:00 és 16:40, pénteken 8:00 és 15:00 között).

 

Ha ügyedet a Budapesti Önkormányzati Követeléskezelő Kft.-nél intéznéd, jó, ha tudod, hogy 2022. április 1-jétől a pótdíjügyek visszakerültek a Budapesti Közlekedési Központhoz. Társaságunkat a fentiekben felsorolt elérhetőségeken keresheted.

 

A 2017. augusztus 1-je előtti időszakot érintő pótdíjügyeket (részletfizetés, fizetési meghagyás stb.) a BKK központi ügyfélszolgálata kezeli. A központi ügyfélszolgálat elérhetőségei itt találhatók.