Jegy- és bérletautomaták Budapesten

Budapest forgalmas csomópontjaiban és megállóiban 300-nál is több éjjel-nappal elérhető automatából lehet gyorsan, biztonságosan, sorban állás nélkül készpénzzel vagy bankkártyával megvásárolni a közösségi közlekedés igénybevételéhez szükséges jegyeket, bérleteket. 

 

Tartalom az oldalon: Mire jók az automaták? ► Milyen jegyeket és bérleteket vehetsz az automatákból? ► Hol találhatók az automaták? ► Hogyan fizethetsz az automatáknál? ► További fontos tudnivalók a vásárlással kapcsolatban  Hibabejelentés ► Számlaigénylés

 

BKK jegy- és bérletautomata a Jászai Mari téren

 

Mire jók az automaták?

A BKK-automaták jegyek, bérletek kiadására és elektronikus számlaküldésre is alkalmasak. Többnyelvű menürendszerrel és érintőképernyővel rendelkeznek. Az érintőképernyős felületen keresztül rendkívül egyszerű a használatuk. Az automatákat riasztóval és kamerás védelemmel szereltük fel, és távoli segítségnyújtásra is alkalmasak. 

 

Milyen jegyeket és bérleteket vehetsz az automatákból?

A berendezésekből a BKK legtöbb jegy- és bérlettípusa megvásárolható.

 

Hol találhatók az automaták?

Az automaták szerte Budapesten és a környéki települések pontjain, forgalmas csomópontjain megtalálhatók, köztük minden metróállomáson, illetve a HÉV-állomásokon is szinte mindenütt. Pontos helyüket térképes értékesítésipont-keresőnkben találod meg, ide koppintva.

 

Hogyan fizethetsz az automatáknál?

Fizetni hagyományos, illetve érintésmentes bankkártyával, vagy készpénzzel – érmével, bankjeggyel – lehetséges.

Ha készpénzzel fizetsz, az automaták nemcsak érmét, hanem bankjegyet is visszaadnak. Az adott vásárlási tranzakciónál használható bankjegyeket és érméket a gép a képernyőjén kijelzi. A fizetéskor elfogadható bankjegyek címlete változhat a vásárlás összegétől, illetve a jegykiadó automatában tárolt készpénz mennyiségétől függően:

  • 10.000 forintos címletű bankjeggyel akkor lehet fizetni, ha a megvásárolni kívánt díjtermék(ek) összértéke 5 005 forint vagy magasabb összegű;
  • 20.000 forintoos címletű bankjeggyel akkor lehet fizetni, ha a megvásárolni kívánt díjtermék(ek) összértéke 15 005 Ft vagy magasabb összegű;
  • az automaták egy vásárlási folyamat során legfeljebb 35 darab érmét és 15 darab bankjegyet fogadnak el.

 

79 jegy- és bérletautomatánál csak bankkártyával lehetséges fizetni, hogy a berendezések üzemeltetése kiszámíthatóbb és üzembiztosabb legyen. Készpénzmentes automata kizárólag olyan helyszínen található, ahol több automata, azaz készpénzes fizetési lehetőség is elérhető. Ezzel kapcsolatban további részletek ide koppintva olvashatók. 

 

a bkk csak bankkártyás fizetést lehetővé tévő és készpénzzel is használható automatái közötti különbség grafikán

 

További fontos tudnivalók a vásárlással kapcsolatban

  • Egy vásárlási tranzakció során maximum 10 darab azonos típusú terméket tudsz vásárolni.
  • Egy vásárlási tranzakció során maximum 250 000 forint értékben tudsz vásárolni.
  • Az automaták külön nyugtát nem adnak, a kiadott jegyek és bérletek önmagukban nyugtának is minősülnek.

 

Hibabejelentés

Problémád akadt az automata használata közben? Kérjük, jelentsd be az alábbi elérhetőségek bármelyikén:

  • a BKK telefonos ügyfélszolgálatán: +36 1 3255 255, az automatikus menürendszerben a 2-es, majd a 0 menüpontot választva;
  • az automata kijelzőjén található "ügyfélszolgálat" gomb megnyomásával;
  • e-mailen a bkkbkk.hu címen;
  • online bejelentőfelületünkön ide koppintva
  • vagy személyesen a BKK ügyfélközpontjaiban.

 

Ha fizetéssel kapcsolatos visszatérítési igényed merül fel, akkor az alábbi adatokat fogjuk tőled elkérni: a pontos neved, a telefonos vagy e-mailes elérhetőséged, az automata helyszínét, azonosítószámát és a hiba leírását. 

Minden bejelentést 30 napon belül kivizsgálunk, és minden, jogosnak bizonyuló esetben visszatérítjük az automatában maradt összeget. Ha külföldi bankszámlára kéred a visszatérítést, fontos tudnod, hogy csak akkor tudjuk átutalni a reklamált összeget, ha az az utalás banki költségét meghaladja. Ha az összeg ennél kisebb, az elbírálást követő egy éven belül készpénzben veheted azt fel a BKK bármelyik ügyfélközpontjában.

 

illusztráció: vásárló egy BKK-automatánál

 

Számlaigénylés

Ha számlára van szükséged, a vásárlásd megelőzően QR-kódot kell igényelned az alábbi felületen. 

  • A QR-kód igénylésekor minden olyan információt meg kell adnod, amely a számla kiállításához elengedhetetlen. 
  • Ezt követően egy visszaigazoló e-mailt kapsz, amely tartalmazza az igényelt QR-kódot. 
  • Kérjük, hogy ezt a QR-kódot olvastasd be az automatával a vásárláskor a fizetés előtt, a számlás fizetési opciót kiválasztva. A kódot ki is nyomtathatod, de arra kérünk, hogy ha teheted, inkább töltsd le a telefonodra. 
  • Az automata ezt követően a QR-kód igénylésekor megadott e-mail-címre küldi el az elektronikus számlát a megvásárolt termék(ek)ről.
  • Ha sikertelen volt az e-számla-küldés, a számla hiteles másolatát el tudjuk neked küldeni, ehhez keress minket a "hibabejelentés" fejezetben megadott elérhetőségek egyikén. 
  • Ha a vásárláskor nem igényeltél számlát, azt utólag nem tudjuk kiállítani.