Budapest, 2024. december 5. – Újabb mérföldkőhöz érkezett a Budapesti Közlekedési Központ Magyarországon egyedülálló digitális fizetési szolgáltatása, a Budapest Pay&GO: alig több mint egy év alatt már több mint 2 millió jegyvásárlás történt a rendszeren keresztül. A BKK a Mastercard, a Monet+ és a K&H együttműködésével indított szolgáltatása – amely jelenleg a fővárosban a leggyorsabb és legegyszerűbb jegyvásárlási forma – egyre népszerűbb, ezért a társaság idén nyáron előzetes piaci konzultációt indított, hogy megvizsgálja, milyen feltételekkel teheti elérhetővé Budapest teljes területén a szolgáltatást, és hogyan fejleszthetné tovább a rendszert.
Országszerte egyre többen keresik a biztonságos, kényelmes és gyors fizetési megoldásokat, nem kivétel ez alól a fővárosi közösségi közlekedés sem. A BKK ügyfelei már minden harmadik jegyet digitálisan vásárolnak, és egyre többen próbálják ki a társaság által tavaly nyáron – tesztjelleggel – bevezetett Budapest Pay&GO rendszert is. Idén decemberre a BKK digitális fizetési szolgáltatásán keresztül már kétmillió jegyvásárlás történt. Az újszerű technológiának köszönhetően nem kell regisztrálni applikációban vagy egyéb online felületen, sőt papírjegyet sem kell magunknál tartani. A fizetés fizikai vagy digitalizált, okoseszközön tárolt bankkártyával történik, és az ügyfelek bankkártyája alkalmas arra, hogy egy esetleges ellenőrzés esetén igazolja az utazási jogosultságot.
Egész Budapestre kiterjeszthetik
A BKK adatai szerint a szolgáltatás elterjedése egyre gyorsabb: a Repülőtéri Expressz járatokon már a jegyek közel 40 százalékát, míg az M1-es metró vonalán minden negyedik jegyet Pay&GO-n keresztül vásárolnak. A BKK ügyfelei a 100E vonalán jellemzően két jegyet vásárolnak, míg az M1-es metrón átlagosan hármat. A legtöbben a Deák Ferenc téren, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, a Kálvin téren és a Hősök tere állomásokon használják a digitális fizetési megoldást.
Mivel a szolgáltatás hónapról hónapra egyre népszerűbb, a BKK idén júliusban közbeszerzési eljárás részeként előzetes piaci konzultációt indított, hogy megvizsgálja, milyen feltételekkel teheti elérhetővé a főváros teljes területén a Pay&GO-t, valamint hogyan fejleszthetné tovább a rendszert. Az eljárás során a társaság pontosabb képet kap arról, hogy az egyes piaci szereplők milyen megoldásokat kínálnak az elektronikus jegyrendszer kiterjesztésére és megvalósítására, így a BKK a legmegalapozottabb döntést tudja hozni a Pay&GO rendszer bővítésére vonatkozóan.
A társaság tervei szerint a jövő Pay&GO rendszere a lehető legtöbb ügyféligényre megoldást kínál majd, így mind a rendszeresen közösségi közlekedést használók, mind az alkalmi utasok megtalálhatják a számukra legkedvezőbb jegy- vagy bérlettípust.