Csekk helyett ajándék

Budapest, 2024. május 15. - Közös érdekünk és a közlekedési kultúra része az, hogy mindenki fizessen a közösségi közlekedésért – ennek tudatosítása volt a BKK bliccelés elleni kampányához kapcsolódó akció üzenete. Május 14-én a BKK jegyellenőrei I love BKK feliratú matricával, vagy kitűzővel kedveskedtek az utasoknak, emellett kivételesen senkit nem pótdíjaztak. A közlekedési cég azt reméli, hogy az akció ráirányította a figyelmet az utaskoordinátorok és jegyellenőrök munkájának fontosságára is, illetve arra, hogy a közösségi közlekedési szolgáltatás árát mindenkinek szükséges megfizetnie. Az akció másik fontos eleme az utasokkal történő közvetlen kommunikáció és a blicceléssel kapcsolatos információk, adatok gyűjtése volt.

 

BKK jegyellenőr matricát ad át egy utasnak

 

A diákok bérletvásárlás esetén napi 31 Ft 50 fillérért utazhatnak, a teljes árú bérletet vásárlók pedig napi 298 Forint 30 fillérért. Ezért az árért korlátanul lehet utazni Budapesten egy-egy napon – összesen 2300 járművön. A budapesti közösségi közlekedés megbízható, gyors és rendkívül kedvező árú, ennek ellenére vannak, akik használják, de nem fizetnek érte – ilyen-olyan indokkal.

Ezekre az „indokokra” is kíváncsiak voltak a BKK munkatársai, akik bár 3 225 bliccelőt „elkaptak” május 14-én, ám a velük folytatott beszélgetések ezúttal nem pótdíjazással zárultak. A jegyellenőrök ezen a napon a társaságot népszerűsítő matricát vagy kitűzőt ajándékoztak minden utasnak, hogy az arra emlékeztesse őket: egy népszerű és jól működő szolgáltatást használnak, ami úgy tud biztonságosan működni és fejlődni, ha minden utas megfizeti – az egyébként rendkívül kedvezményes – díját. A jegyet és a bérletet nem azért szükséges megvenni, mert ellenőrzik, hanem azért, mert egy szolgáltatást igénybe veszünk.

 

Adatokat gyűjtöttek a bliccelésről

Az akció során összesen 71 121 utast ellenőriztek a jegyellenőrök és az utaskoordinátorok, akik ezen a napon a szokásostól eltérő módon is vizsgálták a jegyeket: a metróbejáratoknál nem, míg a metrókocsikban sokkal gyakrabban felbukkantak a BKK munkatársai.

A jegyellenőrök és utaskoordinátorok munkájának népszerűsítéséről is szólt a közlekedési kultúra napjához időzített program, amely lehetőséget teremtett arra, hogy stresszmentes helyzetben beszélgessenek az utasok és a cég munkatársai.

„Az akció napján természetesen azokra az utasokra is figyelmet fordítottunk, akik érvényes jeggyel, bérlettel utaznak. Megköszöntük, hogy minden nap hozzájárulnak a budapesti közlekedés működtetéséhez és fejlesztéséhez. Azt reméljük, hogy az ő közösségüket gyarapíthatjuk a kampánnyal és így általában is igazságosabbá válik a teherviselés” – mondta Diószegi Ágnes a BKK ügyfélkapcsolati és értékesítési vezérigazgató-helyettese.

 

I love BKK feliratú matrica és kitűző

 

Egyre kevesebben bliccelnek

A BKK legfrissebb, ezer fő megkérdezésével készített ügyfélelégedettségi felméréséből az derült ki, hogy a közösségi közlekedők 91 százaléka saját bevallása szerint érvényes jeggyel vagy bérlettel utazik a BKK járatain, és tízből heten úgy gondolják, hogy a közösségi közlekedés ára arányban áll a szolgáltatás minőségével. A szabályosan utazók aránya (91%) minimális javulást mutat a társaság korábbi felméréséhez képest. Ebben a javulásban vélhetően szerepet játszottak a BKK által bevezetett különböző fejlesztések, főképp a BudapestGO. Az „Év Applikációja” díjjal elismert alkalmazással bárhol, bármikor, egyszerűen és gyorsan tudnak jegyet, vagy bérletet vásárolni a BKK ügyfelei, emellett segít az utazástervezésben is.

Érvényes jegy vagy bérlet nélkül saját bevallása szerint a közösségi közlekedők 9 százaléka utazik, közülük a legtöbb alkalommal a legfiatalabbak (18-29 évesek), és a 40-49 évesek bliccelnek.