Minden munka véget ért a Csömöri úti felüljárón

Budapest, 2021. december 16. – Befejeződött a zuglói Csömöri utat és az újpalotai Drégelyvár utcát összekötő felüljáró felújítása, a műszaki átadás-átvételi eljárás december 16-án, csütörtökön lezárult. A MÁV-vágányok feletti közúti hidat október 27-e óta használhatják újra az autóval közlekedők, a most befejeződött munkák miatt a forgalom korlátozására már nem volt szükség.

A Csömöri út–Drégelyvár utcai felüljáró régóta esedékes felújítása 2020 áprilisában kezdődött, a munkát azonban jelentősen hátráltatta, hogy kiderült, a vasbeton szerkezetek állapota nem tette lehetővé a tervekben szereplő javítások elvégzését, sőt még a hídgerendák alátámasztása sem volt mindenhol biztosítva.

A nehézségek ellenére az átjárót a tervezettnél korábban, október 27-én ismét használatba vehették az autóval közlekedők. Ekkor már csak az alépítmények környezetének befejező munkái voltak hátra, amelyek nem érintették a felüljáró forgalmát.

Az idén tavasszal újraindult korszerűsítés során elkészült az alépítmények megerősítése, a károsodott betonszerkezetek helyreállítása, a pályalemez és a szegély szigetelése, a burkolati rendszer és a dilatációs szerkezetek cseréje, a vízelvezető rendszer javítása, valamint a zuglói hídfőnél lévő rézsűkúp kőburkolata.

A jelenlegi felújítás megvalósításával további 15 évre biztosítható a híd biztonságos használata.

 

A Csömöri úti felüljáró felújításának jelentősebb mérföldkövei

• 2020. április: a kivitelező a tervezettnél rosszabb állapotot tapasztalt a hídfőknél és a pilléreknél a külső betonréteg eltávolításakor. Soron kívül bevezették a felújítás során egyébként is tervezett félpályás forgalmi rendet, a közösségi közlekedés fenntartása zavartalan volt.

 

• 2020. július: a szerkezet tényleges állapotának meghatározására bevont szakértő, a BME Építészmérnöki Kar Hidak és Szerkezetek Tanszéke ismertette a vizsgálatának eredményét.

 

• 2020. augusztus: elkészült a híd valós állapotához igazodó felújításra vonatkozó műszaki javaslat.

 

• 2020. szeptember és november: városvezetőségi döntés született a felújítás folytatásáról a BKK és az üzemeltető Budapest Közút Zrt. által előkészített új műszaki tartalom szerint, valamint az ehhez szükséges többletforrás biztosításáról.

 

• 2020. december: aláírták az új műszaki tartalomhoz igazodó vállalkozási szerződés 1. számú módosítását.

 

• 2021. március: a tavaszi építési időszak kezdetével újraindult a helyszíni munkavégzés.

 

• 2021. május: a kivitelező beépítette az acélszerkezetű támaszokat, és folyamatosan helyreállította a sérült betonszerkezetek felületeit.

 

• 2021. július: elkészült az új aszfaltpálya az addig lezárt hídfélen, ezért a forgalmat átterelték a híd felújított oldalára.

 

• 2021. október 20. és 21.: két éjszaka teljes szélességében lezárták a felüljárót, hogy teszteljék a teherbírását.

 

• 2021. október 27.: a nehezítő körülmények ellenére a december 3-i határidő előtt átadták a forgalomnak a felüljárót.

 

• 2021. december 16.: sikeresen lezárult a december 2-án kezdődött műszaki átadás-átvételi eljárás.

 

Élhetőbbé tesszük Budapestet:
fővárosszerte a tervezett ütemben zajlanak a felújítások

A szűkös anyagi források ellenére a BKK elkötelezett a fejlesztések megvalósítása mellett. A nagyszabású, hosszabb ideig tartó korszerűsítési munkák, azaz a Blaha Lujza tér, a pesti Duna-part újjáépítése és a Lánchíd felújítása mellett az újpesti Rózsa utcában, a rákospalotai Deák utcában és az újbudai Péterhegyi úton is idén nyáron indult a rekonstrukció a BKK beruházásában – ezeket az ősszel visszaadták a forgalomnak. Az útfelújítási program további eleme az angyalföldi Göncöl utca és a terézvárosi Podmaniczky utca rekonstrukciója, továbbá az Üllői út Szarvas csárda tér és városhatár közötti szakaszának, illetve a Mester utca Ferenc körút és Haller utca közötti szakaszának korszerűsítési terve. Eredményes közbeszerzési eljárás lefolytatása után 2022-ben indulhat a zuglói Vezér utca felújítása.