Ugrás a főmenühözUgrás a fő tartalomhozUgrás a lábléchez

Szabad út a troliknak a Wesselényi és a Nefelejcs utcákban is

Budapest, 2025. május 5. – Folytatódik a trolik útvonalának felszabadítása Erzsébetvárosban. Miközben a Dohány utcában közeleg a kivitelezés befejeződése, a parkolási rend módosítása zajlik a Wesselényi utcában és a Nefelejcs utcában is, május ötödikét követően sokezer ember közlekedését megkönnyítve.

 

74-es troli elakadása a belvárosban.

 

Megszűnnek az elakadások, hiszen folytatódik az a beruházás, amelyről a BKK koordinálásával a VII. kerület, a fővárosi önkormányzat Klímavédelmi, Közlekedési és Városfejlesztési Bizottsága és a Budapest Közút szakértői közösen döntöttek. A forgalmirend-változás lényege, hogy a gyorsabb troliközlekedéssel közel 20 ezer utasnak javulnak a mindennapjai a fővárosban, miközben például a Dohány utcában a felszabaduló járdák és a fejlesztett kerékpáros hálózat további előnyöket és alternatívákat társít a közösségi közlekedés gyorsítása mellé.

 

Módosul a parkolási rend

A második ütem keretein belül a Wesselényi utcai és a Nefelejcs utcai beavatkozásokra párhuzamosan kerül sor. 2025. április 30-tól táblák jelzik a 2025. május 3-án 24:00-tól érvényes megállási tilalmak zónáját, 2025. május 5-től pedig elindult a kivitelezés, melynek időtartama alapvetően a parkolóhelyek felszabadításának ütemétől függ. A Nefelejcs utcában, valamint a Wesselényi utca esetében a Wesselényi u 22. számtól az Akácfa utcáig a 45 fokos parkolás helyett párhuzamos parkolási rend lesz, amelynek köszönhetően a szabálytalanul parkolók nem akadályozzák majd a közösségi közlekedést, és a járdán is megfelelő hely áll majd rendelkezésre. 

 

Jó megoldás született

A Dohány, Wesselényi és Nefelejcs utcák beszűkülő részein már egy 20-30 cm-re belógó szabálytalan parkolás miatt is elakadhatnak az óránként több száz embert szállító trolibuszok, miközben a helyhiány miatt a járdafelületeken is nehezen lehet elférni, különösen babakocsival vagy kerekesszékkel. Csak a tavalyi évben több, mint 700 alkalommal akadtak el járatok ezen a szakaszon, így előremutató döntésekre volt szükség.

A Dohány utcában a Síp utca és a Kertész utca között a VII. kerület támogatásával, a bal oldali parkolósáv megtartásával és a jobb oldali parkolás megszüntetésével lett akadálymentes a trolik útvonala, az utcában kerékpársáv is létesült. A Síp utca torkolatánál új, jobbra kanyarodó sáv segíti az autóval közlekedőket. Most Erzsébetváros további részeinek bevonásával még több fontos beavatkozás valósul meg, ezzel pedig Budapest egésze nyer.