Budapest, 2025. április 23. – Felszabadul a trolik útvonala, szélesebbek lesznek a járdák, és biztonságos kerékpározásra is lesz lehetőség Erzsébetváros központi részében. A Dohány utcában a menetirány szerinti jobb oldalon a megállási tilalmak április 22-én léptek életbe, a kivitelezés pedig április 23-án elindult, és várhatóan egy hétig tart majd.
Megszűnnek az elakadások, hiszen aktív szakaszába lépett az a munka, amelynek elvégzéséről a BKK koordinálásával a VII. kerület, a fővárosi önkormányzat Klímavédelmi, Közlekedési és Városfejlesztési Bizottsága és a Budapest Közút szakértői közösen döntöttek. A forgalmirend-változás lényege, hogy a gyorsabb troliközlekedéssel közel 20 ezer utasnak javulnak a mindennapjai a fővárosban, miközben a felszabaduló járdák és a fejlesztett kerékpáros hálózat további előnyöket és alternatívákat társít a közösségi közlekedés gyorsítása mellé.
Módosított forgalmi rend
A Dohány utcában a megállási tilalmak a menetirány szerinti jobb oldalon április 22-én léptek életbe, a kivitelezés pedig 23-án indul a Dohány utca egyes szakaszainak teljes lezárása mellett a Síp utcától a Kertész utcáig. Ezen a részen a keresztutcákban továbbra is lehet majd közlekedni, azok a járművek pedig, amelyek a lezárásra kerülő szakaszon a menetirány szerinti bal oldalon parkoltak, az építési munkák ideje alatt is ki fognak tudni hajtani a területről. Ideiglenesen a 74-es troli Nagy Diófa utca megállója 30 méterrel előrébb került, így az utasok a parkolósávban szállhatnak fel és le.
Jó megoldás született
A Dohány, Wesselényi és Nefelejcs utcák beszűkülő részein már egy 20-30 cm-re belógó szabálytalan parkolás miatt is elakadhatnak az óránként több száz embert szállító trolibuszok, miközben a helyhiány miatt a járdafelületeken is nehezen lehet elférni, különösen babakocsival vagy kerekesszékkel. Csak a tavalyi évben több, mint 700 alkalommal akadtak el járatok ezen a szakaszon, így előremutató döntésekre volt szükség.
A Dohány utcában a Síp utca és a Kertész utca között a VII. kerület támogatásával, a bal oldali parkolósáv megtartásával és a jobb oldali parkolás megszüntetésével lesz akadálymentes a trolik útvonala, az utcában kerékpársáv is létesül. A Síp utca torkolatánál új, jobbra kanyarodó sáv segíti az autóval közlekedőket. Egy fontos beavatkozás, amellyel egész Budapest nyer.