Ugrás a főmenühözUgrás a fő tartalomhozUgrás a lábléchez

Még több járművel indul az idei nosztalgiaszezon Budapesten

Budapest, 2025. április 30. – Május 1-jén startol a BKK nosztalgiaszezonja, mely az előző években is népszerű belvárosi vonalokon közlekedő klasszikus járműveken felül a főváros külső kerületeiben is készül időszakos meglepetésekkel. Újítás a helyszíni kártyás fizetés lehetősége, bővül a retró járatok menetrendje is, a szezon végén pedig a metró is sorra kerül, nem kisebb sztárral, mint Tamarával, a tökéletesre restaurált első budapesti szovjet metrószerelvénnyel.

 

Nosztalgiajárat Budapesten

(A fotó 2024-ben készült)

 

A lelkes szakembereknek, az egykori hazai járműgyártás sokszínűségének és persze a kimagasló kötöttpályás múltnak köszönhetően Budapest szerencsére nem szűkölködik működőképes, gyönyörű és eredeti villamosokban. Ha a klasszikus Ikarus buszokat, a változatos trolikat és a BKV büszkeségét, az 1969-ben gyártott első Budapestre szállított szovjet metrókocsikat is beleszámítjuk, már sejthetjük, hogy a 2025-ös nosztalgiaszezon minden korábbinál látványosabbnak ígérkezik. Erre készülve a BKK kapacitásnöveléssel, helyszíni kártyás fizetési lehetőséggel és új helyszínek és vonalak bevonásával bővíti már tavaly is népszerű nosztalgiakínálatát.

 

A menetrenden innen és túl

A méltán közkedvelt pesti rakparti villamos, az N2 idén is rendszeresen közlekedik majd különböző ikonikus típusokkal, ahogy visszatérnek az N18-as és az N19-es nosztalgiamenetek is. Ugyancsak állandó menetrenddel indul a kabrió Ikarus 630-cas busszal üzemeltetett N109-es számú belvárosi körjárat, és lesznek menetrenden felüli, a normál díjazás szerint igénybe vehető retró viszonylatok is. Ezek a R járművek, míg az N jelzésű nosztalgia vonaljegy 500, a napijegy pedig 2000 forintba kerül A részletes menetrendek és típusok már elérhetőek a bkk.hu/nosztalgia oldalunkon.

 

Csemegék is lesznek

A közlekedésbarátokra gondolva a BKV és a BKK együttműködése nem csupán kapacitásnövelést hoz a 2025-ös szezonra, hanem limitált férőhelyes fotós járatokat, illetve az Angyalföld kocsiszín áprilisi megnyitásához hasonlóan új vonalakat is, így garantálva Budapest szélesebb lefedettségét a változatos nosztalgiajáratokkal. Bár az öreg járművekkel műszaki okokból nehéz hónapokkal előre tervezni, a BKV a nosztalgiaszezon végére M2-es metrós meglepetéssel készül, hiszen Tamara, az első Budapestre szállított szovjet metró már készen áll arra, hogy az éjszakai leállás alatt mégis izgalmassá tegye a kelet-nyugati piros vonalat. Ilyen még nem volt, így az idei nosztalgiaszezon emlékezetessé teszi nem csupán a nyarat, hanem az augusztus huszadikai csúcshétvégét követően az őszt is, hiszen egészen október végéig tart majd.