Ugrás a főmenühözUgrás a fő tartalomhozUgrás a lábléchez

Két új CAF villamos áll forgalomba szombaton, így bővül az akadálymentes járatok köre is

Budapest, 2025. március 21. - Az 1000 kilométeres futáspróbák teljesítését és a sikeres hatósági vizsgákat követően március 22-én, szombaton két új típusú CAF, a 2258-as és a 2259-es pályaszámú villamosok állnak forgalomba a budai fonódó villamoshálózaton. Párhuzamosan CAF-ok érkeznek az 51A módosított pályájára, így akadálymentes járművek jelennek meg a Ferencvárosi Rendelőintézetet érintő vonalon.

 

CAF-villamos

CAF-villamos (Fotó: BKK/Nyirő Simon) - A fotó csak illusztráció! Nem a közleményben említett jármű látható rajta.

Az új villamosok annak a korábban megrendelt és folyamatosan gyártásban lévő 51 járműből álló CAF-flottának az első forgalomba álló egységei, amelynek köszönhetően Budapesten a jelenlegi 30-ról mintegy 40 százalékra növekedhet az alacsonypadlós villamosok aránya. Az új CAF-párost áprilisban további két új villamos forgalomba állítása követi, a beszerzés utolsó járműve pedig előreláthatólag 2026 végén állhat szolgálatba.

 

Felkészül Budafok, Ferencváros és Zugló is

Miközben a két új CAF a 17-es, a 19-es és az 56-os vonalán is felbukkanhat, szombattól CAF villamosok érkeznek az 51A-ra is, így bevonva a ferencvárosi vonalat a már részben alacsonypadlós járműveket használó hálózatba. Erre azért is nyílt lehetőség, mert a BKV az igényekhez igazította a padkát. A 69-es villamos vonalán pedig - a március 8-9. hétvégi vágányzár során elvégzett kisebb áramellátási javítási munkákat követően - április elsejétől teljes munkanapos üzemben dolgoznak a korábban csak a csúcsidőn kívüli időszakokban közlekedő CAF-ok.

 

A járműpark modernizálása folyamatos

Az utazási komfort és az utaselégedettség növelésében, az esélyegyenlősség biztosításában, a klímacélok elérésében és az energiahatékonyság javításában is kulcsszerep jut az újjármű-beszerzéseknek. Különösen igaz ez az alacsonypadlós villamosok, az önjárásra képes trolik és az elektromos buszok esetében, melyek mind tisztábbá és élhetőbbé teszik Budapestet.

Míg a fővárosban 2022-óta minden busz alacsonypadlós, a világ egyik legnagyobb villamoshálózatát kiszolgáló járműpark cseréje időbe telik. Mivel a jövőben további járművek beszerzése is esedékessé válik, a BKK már dolgozik annak a tendernek a kiírásán, amelynek köszönhetően akár további több mint 100 új, korszerű villamos érkezhet Budapestre, amennyiben a pénzügyi fedezet rendelkezésre áll majd. Ezek mindegyike alacsonypadlós, klimatizált, hatékony hajtásláncú és nagy befogadóképességű jármű lesz. 

A budapesti villamosfejlesztésekről és a járműflotta megújításáról ezen az oldalon olvasható bővebb információ.

A projekt az Európai Unió és Magyarország Kormánya társfinanszírozásával valósul meg.