Ugrás a főmenühözUgrás a fő tartalomhozUgrás a lábléchez

Már több mint egymillióan fizettek ezzel a módszerrel a fővárosban

Budapest, 2025. január 30. – Jelentősen nőtt a Budapest Pay&GO-t használók száma az utóbbi hónapokban a fővárosi közösségi közlekedésben. A BKK adatai szerint már több mint egymillióan próbálták ki a társaság egyedülálló fizetési megoldását, amelyhez csak egy bankkártyára vagy egy okoseszközre van szükség. Tavaly decemberben minden eddiginél többen választották a szolgáltatást, összesen több mint kétszázezer jegyvásárlás történt a rendszeren keresztül. A 100E Repülőtéri Expressz járaton hatvan százalékkal nőtt az érintésmentes fizetések száma az egy évvel korábbi adatokhoz képest, míg az M1-es metrón huszonkét százalékkal több jegyet fizettek Budapest Pay&GO-val.

 

 

Több mint egy éve indult el a BKK a Mastercard, a Monet+ és a K&H együttműködésével indított szolgáltatása, amely nemcsak modern, hanem gyors, kényelmes és felhasználóbarát is, hiszen nem kell regisztrálni applikációban vagy egyéb online felületen, sőt papírjegyet sem kell magunknál tartani. A Budapest Pay&GO rendszeren keresztüli fizetés egyben jegyérvényesítést is jelent, és fizikai, illetve digitalizált, okoseszközön tárolt bankkártyával történik. Az ügyfelek bankkártyája alkalmas arra, hogy ellenőrzés esetén igazolja az utazási jogosultságot.

 

Egymillió felhasználó

A szolgáltatás – amely jelenleg a fővárosban a leggyorsabb és legegyszerűbb jegyvásárlási forma – egyre népszerűbb: idén januárra már több mint egymillióan próbálták ki az egy érintéssel történő fizetést és jegyérvényesítést.

A társaság adatai szerint tavaly decemberben kiugró volt a Pay&GO-t használók száma, ebben a hónapban összesen több mint kétszázezer jegyvásárlás történt a rendszeren keresztül.  A 100E Repülőtéri Expressz járaton hatvan százalékkal nőtt a Pay&GO-s vásárlások száma az egy évvel korábbi adatokhoz képest, míg az M1-es metrón huszonkét százalékkal több jegyet fizettek ezzel a módszerrel.

Míg a 100E Repülőtéri Expresszen hónapról hónapra egyenletesen nő az eladott jegyek száma, addig a kisföldalattin jobban érzékelhető a szezonális hatás. Ennek értelmében a karácsonyi szezonban az M1-es vonalán elhelyezkedő látványosságok közelében lévő megállókban – mint a Hősök tere, a Széchenyi fürdő vagy a Vörösmarty tér – kiemelkedően sok volt a jegyvásárlók száma.

 

Egész Budapesten elérhető lehet az érintésmentes
jegy- és bérletvásárlás

Mivel a szolgáltatás hónapról hónapra egyre népszerűbb, a BKK tavaly júliusban közbeszerzési eljárás részeként előzetes piaci konzultációt indított, hogy megvizsgálja, milyen feltételekkel teheti elérhetővé a főváros teljes területén a Pay&GO-t, valamint hogyan fejleszthetné tovább a rendszert. Az eljárás során a társaság pontosabb képet kap arról, hogy az egyes piaci szereplők milyen megoldásokat kínálnak az elektronikus jegyrendszer kiterjesztésére és megvalósítására, így a BKK a legmegalapozottabb döntést tudja hozni a Pay&GO rendszer bővítésére vonatkozóan.