Budapest, 2025. január 30. – A BKK 2025-ben is folytatja több mint három éve elkezdett megállófelújítási sorozatát. Idei első állomása a Cinkota HÉV-állomás és a környezetében lévő buszmegállók, ahol korszerűbb utastájékoztató táblákat helyeztek ki a BKK munkatársai. Ügyfelei szokásait és igényeit szem előtt tartva a BKK logikusabban elhelyezett információkkal, közérthetőbb elemekkel segíti a közlekedőket.
2025-ben is folytatódik a munka, amelynek célja az utastájékoztatás folyamatos fejlesztésével Budapestet és közösségi közlekedését még élhetőbbé és kényelmesebbé tenni. A Budapesti Közlekedési Központ megállófelújítási sorozatának idei első helyszíne a Cinkota HÉV-állomás: a társaság a megállókban korszerűsítette az utastájékoztatást, hogy ügyfelei ezentúl itt is könnyebben, gyorsabban tájékozódhassanak.
Az új típusú megállóhelytáblák kihelyezése egy sorozat része, amelyben a BKK fokozatosan újítja meg a teljes budapesti hálózat információs felületeit. Korábban a társaság ügyfeleitől több észrevétel érkezett a hiányos, megkopott információs táblák és a kevésbé érthető tájékoztatás miatt. Annak érdekében, hogy az utastájékoztatás informatívabb és átláthatóbb legyen, a BKK a táblák cseréjéről döntött. A társaság nemcsak az elhasználódott, tönkrement eszközöket cseréli, hanem új megoldásokat is alkalmaz, ahol az indokolt.
A BKK egyedi azonosító kódokkal segíti, hogy az utasok könnyebben megtalálják a nekik szükséges járatokat azokon a végállomásokon és csomópontokban is, ahol több vonalra is fel lehet szállni. A jól látható, betűk és / vagy számok kombinációját tartalmazó kódok (például A2, C5, vagy 1, 2, 3 stb.) megjelennek a megállóhelyi oszlopon és a BKK webes felületein elérhető térképeken is. Ez a megoldás akkor is hasznos, ha egy forgalmi változás miatt egy-egy buszjárat másik megállóhelyről indul. Ilyenkor az új kódok alapján könnyebben lehet tájékozódni, hogy a terelt útvonalon közlekedő buszra melyik megállóban kell felszállni. Az új táblák nemcsak vizuálisan vonzóbbak, hanem jobban illeszkednek az utasok igényeihez, és segítik a gyorsabb információszerzést.
A Budapesti Közlekedési Központ az elmúlt három évben már több mint 40 csomópontban tette korszerűbbé a tájékoztatást, és a következő hetekben, hónapokban szakembereik további forgalmas helyszíneken folytatják a munkát.
2025-ben is fókuszban az utazók kényelme
A Budapesti Közlekedési Központ még 2022-ben döntött arról, hogy megújítja a teljes budapesti hálózat információs felületeit. A társaság nemcsak az elhasználódott, tönkrement eszközöket cseréli, hanem új megoldásokat is alkalmaz, ahol az indokolt. A három év alatt összesen több mint 1700 tábla került ki és újult meg a BKK gondozásában, néhány helyen a sérült, „Dohányozni tilos” táblák helyett, illetve a kopott KRESZ-táblák helyett is újakat szereltek fel a társaság munkatársai.
A közlekedési tájékoztatás nem pusztán eszköz, hanem egy élhetőbb város fontos feltétele. A BKK célja, hogy mindenki, aki Budapesten közlekedik, könnyedén és gyorsan megtalálja az úti céljához vezető legjobb megoldást – legyen szó helyi lakosokról, turistákról vagy alkalmi utazókról. A BKK a fejlesztések révén 2025-ben még nagyobb figyelmet fordít ügyfelei igényeire, hogy Budapesten a lehető legjobbá váljon a közösségi közlekedés.