Az integritást sértő eseménynek azokat a tevékenységeket tartjuk, amelyek a szervezeti célkitűzéseknek, értékeknek és elveknek megfelelő működéstől eltérnek.
A BKK a köztulajdonban álló gazdasági társaságok takarékosabb működéséről szóló 2009. évi CXXII. törvényben, és a köztulajdonban álló gazdasági társaságok belső kontrollrendszeréről szóló 339/2019. (XII. 23.) kormányrendeletben foglaltakra tekintettel, valamint a panaszokról és a közérdekű bejelentésekről szóló 2013. évi CLXV. törvényben foglalt rendelkezéseknek megfelelően a társaságunk működése során felmerülő, szervezeti integritást sértő események kezelésére bejelentőrendszert hozott létre. A bejelentőrendszer lehetőséget biztosít a BKK etikai alapelveit sértő szabályok megszegése miatti visszaélések bejelentésére (kivéve azokat az eseményeket, amelyek valamely hatóság hatáskörébe és illetékességébe tartoznak).
A rendszerbe munkavállalóink, valamint azok tehetnek bejelentést, akiknek a bejelentés megtételéhez méltányolható jogos érdekük fűződik. A bejelentést jóhiszeműen kell megtenni, ebben az esetben a bejelentő felelősségre nem vonható, ám a rosszhiszemű bejelentés jogi következményt vonhat maga után.
A bejelentésre lehetőség van
- e-mailen a compliancebkk.hu címen,
- telefonon társaságunk úgynevezett megfelelési tanácsadóinál a +3612347120 telefonszámon,
- személyesen: a Budapesti Közlekedési Központ Compliance osztályán (1075 Budapest, Rumbach Sebestyén u. 19-21.) akár szóban, akár az irodaház földszintjén kihelyezett gyűjtőládában írásban,
- vagy postai úton a 1075 Budapest, Rumbach Sebestyén u. 19-21. címre írt levélben.
Minden bejelentést kivizsgálunk, az egyes ügyekben az eljárást legkésőbb 30 napon belül lefolytatjuk.
A bejelentésekkel kapcsolatos eljárásrendről bővebben olvashatsz társaságunk integritási szabályzatában, amelyet ide kattintva érsz el.