A BKK fontosnak tartja a transzparenciát, a teljes körű átláthatóságot és az etikus, magas erkölcsi mérce szerinti vállalati működést. A jogszabályokkal, a belső szabályzatokkal ellentétes, illetve az etikai alapelveket sértő visszaélések bejelentésére bejelentőrendszert hoztunk létre.
Szervezeti integritást sért minden olyan esemény, amely a BKK-ra vonatkozó szabályoktól, valamint a jogszabályi keretek között a BKK vezetője és az ügyvezetés által meghatározott szervezeti célkitűzéseknek, értékeknek és elveknek megfelelő működéstől eltér.
A BKK a köztulajdonban álló gazdasági társaságok takarékosabb működéséről szóló 2009. évi CXXII. törvényben, és a köztulajdonban álló gazdasági társaságok belső kontrollrendszeréről szóló 339/2019. (XII. 23.) kormányrendeletben foglaltakra tekintettel, valamint a panaszokról, a közérdekű bejelentésekről, valamint a visszaélések bejelentésével összefüggő szabályokról szóló 2023. évi XXV. törvényben (Panasz tv.) foglalt rendelkezéseknek megfelelően a társaságunk működése során felmerülő, szervezeti integritást sértő események kezelésére bejelentőrendszert hozott létre. A bejelentőrendszer lehetőséget biztosít a bejelentésére (kivéve azokat az eseményeket, amelyek valamely hatóság hatáskörébe és illetékességébe tartoznak).
Bejelentést tehet a BKK munkavállalója, szakszervezeti tag, szerződéses partner, illetve egyéb személyek, akiket a Panasz tv. bejelentőként rögzít. A bejelentést jóhiszeműen kell megtenni, ebben az esetben a bejelentő nem vonható felelősségre. Amennyiben megállapítható, hogy a bejelentő rosszhiszeműen járt el és megalapozottan feltételezhető, hogy a bejelentésével összefüggésben bűncselekményt vagy szabálysértést követett el, vagy másnak kárt, illetve egyéb sérelmet okozott, úgy adatai az arra jogosult szervnek átadhatók.
A bejelentésre lehetőség van
- e-mailen a compliancebkk.hu címen,
- személyesen a Budapesti Közlekedési Központ (1075 Budapest, Rumbach Sebestyén u. 19-21.) Compliance osztályán dolgozó úgynevezett megfelelési tanácsadóknál,
- bejelentőládában történő elhelyezéssel a BKK székhelyén (1075 Budapest, Rumbach Sebestyén utca 19-21., 5. emelet) vagy telephelyein (1149 Budapest, Bosnyák tér 1.; 1144 Budapest, Gvadányi utca 33-39.; 1088 Szabó Ervin tér 2.; 1134 Budapest, Angyalföldi út 5/A)
- vagy postai úton a 1075 Budapest, Rumbach Sebestyén u. 19-21. címre írt levélben (címzett: BKK Zrt., Compliance).
Minden bejelentést kivizsgálunk, az egyes ügyekben az eljárást a lehető legrövidebb időn belül, legfeljebb a bejelentés beérkezését követő 30 napon belül lefolytatjuk. E határidő különösen indokolt esetben legfeljebb 3 hónapra meghosszabbítható.
A bejelentésekkel kapcsolatos eljárásrendről bővebben olvashatsz társaságunk integritási szabályzatában, amelyet ide kattintva érsz el.