Az M4-es metró Budapest negyedik metróvonala a Kelenföld vasútállomás és a Keleti pályaudvar között. A létrehozása már 1972-ben megfogalmazódott, majd többszöri halasztás után végül 2004-ben kapott beruházást a projekt, és 2006-ban indultak meg a felszíni munkálatok, majd 2014 márciusában adták át. Az új metró a Keleti pályaudvar és Kelenföld vasútállomás között jár, és a 7,4 kilométeres elkészült szakaszát 13 perc alatt teszi meg a két végállomás között. A többi metróvonalhoz hasonlóan csúcsidőszakban 2-3 percenként, míg napközben és hétvégén 5, késő este pedig 10 percenként jár, átszállási lehetőséget biztosít a Keleti pályaudvarnál az M2-es és a Kálvin téren az M3-as metróvonalra. A vonalon 15, egyenként 4 kocsiból álló, egy légterű új Alstom Metropolis metrószerelvény közlekedik. Az állomások 14,5 és 31 méter közötti mélységben vannak. Az M4-es metró Közép-Európa első automata vonatvezérléssel megvalósult mélyvezetésű metróvonala.
Az M4-es metró elindulásához kapcsolódva a BKK az elmúlt időszak egyik legnagyobb felszíni forgalomátszervezését hajtotta végre, amely közvetlenül tíz fővárosi kerületben, valamint Budaörsön és Törökbálinton mintegy 40 autóbusz-, 4 villamos- és 3 trolivonalon jelentett hálózati vagy nagy mértékű menetrendváltozást. A tervezett forgalmi rendet a BKK társadalmi egyeztetésre bocsátotta, és az arra érkezett több mint hétezer visszajelzés alapján véglegesítette. A felszíni járathálózatot úgy alakítottuk át, hogy akit csak lehet, az M4-es metró használatára ösztönözzünk. Ott azonban, ahol a metróra való átszállás lassítaná az utazást, nagyrészt meghagytuk a felszíni utazási lehetőséget.
Időszak
2006–2014
Fotók
Főbb adatok és számok