A részletes változások megismerhetők itt
Az új metró a Keleti pályaudvar és Kelenföld vasútállomás között jár, az elindulásához kapcsolódó, március 29-étől (szombattól) életbe lépett felszíni hálózati, menetrendi változások Újpalota, Zugló, a Belváros, Józsefváros, Bel-Buda, Kelenföld, Gazdagrét, Őrmező, Kelenvölgy, Albertfalva, Budafok, Budatétény, Nagytétény, Budaörs és Törökbálint tömegközlekedésére vannak közvetlen hatással. Az új felszíni közlekedési hálózatot a www.bkk.hu/m4 címen elérhető oldalunkon mutattuk be, ahol a már megismert interaktív térkép mellett – járatonként és városrészenként bontva – részletes szöveges magyarázatok és további térképek, rajzok segítik a tájékozódást. 2014 januárjában a Budapest-portálról és a BKK honlapjáról egyaránt elérhető interaktív internetes felületen véleményezhette bárki az M4-es metró elindulása miatt átalakuló felszíni közlekedési rendet. Az új felszíni hálózatra érkezett több mint 7000 releváns vélemény, javaslat figyelembevételével alakítottuk ki a végleges felszíni forgalmi rendet. Az új és a megváltozó járatok menetrendje hamarosan elérhető lesz a www.bkk.hu/menetrend oldalon. A mellékelt táblázatból megismerhetőek a változó, valamint az új járatok, illetve jellemző követési sűrűségük.
Az M4-es metró 7,4 kilométeres elkészült szakaszát 13 perc alatt teszi majd meg a Keleti pályaudvar és Kelenföld vasútállomás között. A többi metróvonalhoz hasonlóan csúcsidőszakban 2-3 percenként, míg napközben és hétvégén 5, késő este pedig 10 percenként jár majd, és átszállási lehetőséget biztosít a Keleti pályaudvarnál az M2-es és a Kálvin téren az M3-as metróvonalra. Az átszállással történő utazás a metróhálózaton belül továbbra is egy vonaljeggyel lehetséges marad. A metró átadását követő hónapokban a felszíni tömegközlekedési hálózat új struktúrában fog működni, a felszíni kínálat jelentősen nem csökken. A felszíni közlekedés újratervezésekor számos szempontot kellett figyelembe venni. A megújuló felszíni hálózatot alapvetően úgy terveztük, hogy minden utasunk a gyors, dugómentes és kényelmes utazást biztosító M4-es metróvonalat használja, akinek az nyújtja a leggyorsabb közlekedési módot. Azon utasainkat – útvonaluktól függő módon és mértékben – az új metró igénybevételére ösztönözzük, akiknek az a jelenlegivel azonos eljutási időt jelent. Zömében meghagyjuk a megszokott felszíni utazási lehetőséget azokon a vonalakon, ahol a metróra való átszállás lassítaná az utazást. A nappali járatok közlekedésének változásához igazodva kisebb menetrendi módosításokat hajtunk végre az éjszakai hálózaton is.
Bízzunk abban, hogy utasaink hamar megszokják és megkedvelik majd az M4-es metrót, és a hozzá kapcsolódó új felszíni tömegközlekedési hálózat is minden kedves utasunk örömére és megelégedésére szolgál majd.
Kapcsolódó anyagok: