Ugrás a főmenühözUgrás a fő tartalomhozUgrás a lábléchez

Sikeres rajt: bevált az új 81-es trolibusz

Budapest, 2025. augusztus 5. – Népszerű a június végén indult új 81-es trolibusz: naponta mintegy 4000-en utaznak az új járattal, ami közvetlen kapcsolatot teremt a Miskolci utcán keresztül a Mexikói út metróállomás és az Örs vezér tere között. A kezdeti időszak tapasztalatai alapján a BKK szeptembertől finomhangolja a menetrendet, és csúcsidőben sűríti a járat indulásait.

 

A nyári időszak ellenére is kedvező kihasználtsággal közlekedik az új 81-es trolibusz. Az utasforgalmi adatok alapján egyre többen veszik igénybe a Mexikói út és az Örs vezér tere között a hét minden napján közlekedő trolit. Az alsórákosi Miskolci utcán haladva a járat új területeket érint Zugló közösségi közlekedési hálózatában. Ennek köszönhetően a kerületben közlekedőknek kevesebbszer kell átszállniuk, és a térségben akár 10-15 perccel is csökkenhet az utazásra fordított idő.

 

A kezdeti időszak tapasztalatai és az adatok azt mutatják, hogy

  • naponta közel 4000-en utaznak az új járattal;
  • a trolihálózat bővítése hozzájárult ahhoz, hogy javuljon Alsórákoson a közösségi közlekedéssel megtett utazások aránya;
  • a Miskolci utca és Csömöri út csomópontjával kapcsolatos korábbi félelmek alaptalannak bizonyultak, a trolibuszok a menetrendet tartva, fennakadások nélkül jutnak át a kereszteződésen;
  • népszerű úticélnak számít az Ungvár utca, illetve a Miskolci utca térségéből a Paskál fürdő, illetve az Örs vezér tere;
  • a legforgalmasabb megállóhely a végállomások (Mexikói út és az Örs vezér tere) mellett a Sárrét park és az Egressy út / Vezér utca.

 

A 81-es troli az Örs vezér terén

 

Szeptembertől sűríti az indulásokat a BKK

Az új járat a nyári tanszünetben a hétköznap reggeli és délutáni csúcsidőszakban jellemzően 15, azokon kívül 20 percenként közlekedik. Ez a menetrend az első hónap tapasztalatai alapján jól igazodik az utasok jelenlegi igényeihez.

Szeptembertől azonban várhatóan az iskolába járók mellett még több utas használja majd a 81-es járatot, ezért a BKK – a már most is kedvező utasforgalmi adatokra alapozva – úgy döntött, hogy a tanítási időszakban sűríti a járat menetrendjét, hogy a hétköznap reggeli csúcsidőszakban már 10-12 percenként közlekedjen.

A közlekedésszervező emellett nagy hangsúlyt fektet arra, hogy a 81-es troli menetrendjét még jobban összehangolja az Ungvár utcán párhuzamosan haladó 74-es, valamint a Vezér utcán keresztül közlekedő 82-es trolibuszéval.

 

A 81-es troli a Miskolci utcán

 

Zöld, kényelmes, hatékony – ezért támogatták a zuglóiak az új trolit

Az új 81-es trolibusz júniusi indulását gondos előkészítő munka és társadalmi egyeztetés előzte meg. A kérdéssorra több mint 2600 észrevétel érkezett; a válaszadók háromnegyede (75 százaléka) kifejezetten támogatta a trolibusz új útvonalát, ami fejleszti Zugló keresztirányú kapcsolatait, és hozzájárul a Nagy Lajos király útján kívüli kertvárosi területek, illetve Alsórákos északnyugati részének a hatékonyabb kiszolgálásához.

Az új 81-es járat csökkenti a Miskolci utca környezetében a közösségi közlekedési eléréséhez szükséges gyaloglási távolságokat, igénybevételével jellemzően egy átszállással kevesebb szükséges. Ráadásul a vonalon közlekedő korszerű trolibuszok csendesek, alacsonypadlósak, klímával felszereltek, és zéró károsanyag-kibocsátással közlekednek.

A társadalmi egyeztetés részletes eredményei ezen az oldalon találhatók.

 

A 81-es troli a Miskolci utca és az Erzsébet királyné útja kereszteződésénél

 

Így zajlik a trolibusz-közlekedés megújítása és bővítése

A BKK elkötelezett a környezetbarát közösségi közlekedés és a fenntartható működtetés mellett, és – a Fővárosi Önkormányzat törekvéseihez kapcsolódva – a trolifejlesztésekben látja a közlekedés zöldítésének gazdaságos lehetőségét.

Ezért a BKK az elmúlt években számos trolibuszfejlesztést hajtott végre, és a következő években új vonalak létesítését, illetve több vonal meghosszabbítását tervezi a főváros különböző részein. Az ősszel a BKK a zuglói önkormányzat támogatásával és segítségével bővítené a 82-es trolibusz szolgáltatását a betétjáratok meghosszabbításával.

Mindezek mellett a 73-as trolibusz már tavasztól új, meghosszabbított útvonalon, a Nyugati pályaudvar és a kőbányai Kápolna tér között közlekedik. A vonal meghosszabbítása szorosan kapcsolódik a kőbányai trolihálózat-fejlesztés tesztüzeméhez, amelynek korábbi ütemeiben a 75-ös troli biztosított kényelmes eljutást és környezetbarát kapcsolatot a főváros belső területei és a X. kerület központja között. Ez a fejlesztés is véleményezhető a BKK honlapján.

A fejlesztéseknek köszönhetően egyszerre válhat zöldebbé, mindenki számára kényelmesebbé és még inkább hozzáférhetővé a budapesti közösségi közlekedés. A részletekről ezen az oldalon olvashat bővebben.