Ugrás a főmenühözUgrás a fő tartalomhozUgrás a lábléchez

Szombaton indul az új 81-es trolijárat Zuglóban

Budapest, 2025. június 20. – Új, közvetlen trolikapcsolatot teremt a BKK a Miskolci utcán keresztül a Mexikói út metróállomás és az Örs vezér tere között. Június 21-én, szombaton indul a 81-es trolibusz, amely a hét minden napján közlekedve új területeket kapcsol be Zugló közösségi közlekedési hálózatába. A fejlesztésnek köszönhetően a kerületben közlekedőknek szombattól kevesebbszer kell átszállniuk, ezért az alsórákosi térségben akár 10-15 perccel is csökkenhet az utazásra fordított idő. A hálózatbővítést gondos előkészítő munka és társadalmi egyeztetés előzte meg, a válaszadók többsége kifejezetten támogatta a trolibusz új útvonalát.

 

A 81-es troli új útvonala

 

Bővül Budapest közösségi közlekedési hálózata: trolikapcsolat jön létre az alsórákosi Miskolci utcán keresztül a Mexikói út metróállomás és az Örs vezér tere között. Június 21-én, szombaton a 74A útvonalának meghosszabbításával indul az új 81-es járat, amely

  • a Mexikói út M végállomásról az egykori 74A útvonalán jut el a Miskolci utcáig,
  • ahonnan önjáró, akkumulátoros üzemmódban közlekedik a Szugló utcáig,
  • majd innen a 77-es trolival párhuzamosan halad a Komócsy utcáig,
  • végül a 82-es trolibusz útvonalán éri el az Örs vezér tere végállomást.

 

Az új járat a nyári tanszünetben a hét minden napján, a hétköznap reggeli és délutáni csúcsidőszakban jellemzően 15, azokon kívül 20 percenként közlekedik. A BKK a kezdeti időszak tapasztalatai és az utasforgalmi adatok alapján – szükség esetén – finomhangolja a menetrendet. Az egykori 81-es trolibusz a jövőben 80-as jelzéssel sűrítőjáratként közlekedik a 80-as trolijárat változatlan közlekedése mellett a Fischer István utca és az Örs vezér tere között.

 

A 81-es troli halad a végállomás felé

 

Gyorsabb és kényelmesebb közlekedés a kertvárosban

A BKK a haránt irányú kapcsolatokat fejleszti a XIV. kerületben, célja a Nagy Lajos király útján kívüli kertvárosi területek, illetve Alsórákos északnyugati részének a hatékonyabb kiszolgálása. Az új 81-es járat csökkenti a Miskolci utca környezetében a közösségi közlekedési eléréséhez szükséges gyaloglási távolságokat, igénybevételével jellemzően egy átszállással kevesebbre lesz szükség, tehát akár 10-15 perccel is rövidebb lehet az utazás az alsórákosi térségben. A járat javíthatja a közösségi közlekedéssel megtett utazások arányát, ezáltal a város élhetőségét. A korszerű trolibuszok csendesek, alacsonypadlósak, klímával felszereltek, és zéró károsanyag-kibocsátással közlekednek.

A hálózatbővítéshez Zugló önkormányzata közreműködésével és finanszírozásában új megállókat alakítottak ki a Miskolci utcában

  • az Erzsébet királyné útjánál,
  • a Kerékgyártó utcánál,
  • a Telepes utcánál és
  • a Csömöri útnál.

Új átszállási kapcsolatok létesültek az Erzsébet királyné útjánál (elérhető az 5-ös busz, valamint a 62-es, 62A és a 69-es villamos) és a Csömöri útnál (7-es, 133E és 277-es busz), ezenkívül a belváros felé közlekedő trolibuszok Sárrét park megállóhelyét (74-es troli) közelebb helyezték az ott lévő élelmiszerüzlethez.

 

A 81-es troli belső kijelzője

 

Társadalmi egyeztetést tartott az útvonalról és a menetrendről a BKK

A BKK a hálózatbővítés előtt társadalmi egyeztetést tartott a 74A trolibuszvonal meghosszabbításáról, hogy a közlekedési szakemberek értékeljék és elemezzék a leginkább érintettek, a kerületben közlekedők észrevételeit, igényeit a lehetséges útvonalról és menetrendről. A társadalmi egyeztetés kérdéssorára több mint 2600 észrevétel érkezett; a válaszadók háromnegyede (75 százaléka) kifejezetten támogatta a trolibusz új útvonalát, amelynek köszönhetően új területek kapcsolódhatnak be Zugló közösségi közlekedési hálózatába.

Felvetődött, hogy az új járat a Miskolci utca teljes hosszában, illetve a Gvadányi utcán a Fogarasi útig, majd onnan tovább, a 80-as trolibusz útvonalán közlekedve érje el az Örs vezér terét. A BKK az útvonaljavaslat kialakításakor ezt a változatot is megvizsgálta, ám a jelenlegi trolibuszok akkumulátorkapacitása és visszatöltési képessége nem biztosítja az üzembiztos működést ezen a hosszú szakaszon. A trolibuszhálózat bővítése a Miskolci utca–Gvadányi utca útvonalon újabb, nagyobb önjáró-képességű trolik beszerzésével lesz lehetséges.

A társadalmi egyeztetés részletes eredményei ezen az oldalon találhatók.

 

Június 21-től új útvonalon jár a 81-es trolibusz

 

Így zajlik a trolibusz-közlekedés megújítása és bővítése

A BKK elkötelezett a környezetbarát közösségi közlekedés és a fenntartható működtetés mellett, és – a Fővárosi Önkormányzat törekvéseihez kapcsolódva – a trolifejlesztésekben látja a közlekedés zöldítésének gazdaságos lehetőségét. Ezért a BKK az elmúlt években számos trolibuszfejlesztést hajtott végre, és a következő években új vonalak létesítését, illetve számos vonal meghosszabbítását tervezi a főváros különböző részein.

Ennek egyik jelentős lépéseként májustól a 73-as trolibusz új, meghosszabbított útvonalon, a Nyugati pályaudvar és a kőbányai Kápolna tér között közlekedik. A vonal meghosszabbítása szorosan kapcsolódik a kőbányai trolihálózat-fejlesztés tesztüzeméhez, amelynek korábbi ütemeiben a 75-ös troli biztosított kényelmes eljutást és környezetbarát kapcsolatot a főváros belső területei, valamint a X. kerület központja között. Ez a fejlesztés is véleményezhető a BKK honlapján.

A fejlesztéseknek köszönhetően egyszerre válhat zöldebbé, mindenki számára kényelmesebbé és még inkább hozzáférhetővé a budapesti közösségi közlekedés. A részletekről ezen az oldalon olvashat bővebben.