Új buszok szállítják a solymári, a pilisborosjenői és a nagykovácsi vonalak utasait is

Kapcsolódó anyagok:

A péceli 169E és 956-os agglomerációs buszjáratot követően a Solymárra, Nagykovácsiba, Remeteszőlősre és Pilisborosjenőre közlekedő járatokon is új járműparkkal veszi át az autóbuszos közösségi közlekedés szolgáltatási feladatait a VOLÁNBUSZ Zrt. Az új alacsonypadlós és akadálymentesített járművekkel 2014. május 11-étől a Solymárra utazók a 64-es, a 64A, a 164-es, a 264-es nappali és a 964-os éjszakai busz vonalán, a Pilisborosjenőre utazók a 218-as nappali busz vonalán, a Nagykovácsiba és Remeteszőlősre utazók pedig a 63-as nappali és a 963-as éjszakai busz vonalán utazhatnak. „Az említett nyolc vonalon 20 ezren utaznak naponta. Ha ők egyenként mind autóba ülnének, megbénulna Budapest ezen területének közlekedése” – emelte ki beszédében az esemény kapcsán rendezett sajtórendezvényen Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója A szolgáltatóváltással egy időben – Nagykovácsi önkormányzatának kérésére – a Nagykovácsi, lakótelep elnevezésű megállóhely neve Sebestyéndombra változik.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a Fővárosi Önkormányzat megállapodása alapján a Budapesti Közlekedési Központ közbeszerzési pályázatán nyertes VOLÁNBUSZ Zrt. 8 + 2 évre kapta meg a jogot az agglomerációs vonalak üzemeltetésére. A társaság a péceli, a solymári, a pilisborosjenői, a remeteszőlősi és a nagykovácsi buszjáratok után további 8 (Budakeszi, Budaörs, Diósd, Gyál, Halásztelek, Szigetszentmiklós/Lakihegy és Törökbálint) agglomerációs járatot vesz át június végéig ütemezett időpontokban. „A tömegközlekedés üzemeltetésének átvétele Pécelen már megtörtént, a BKK elégedett a Volánbusz szolgáltatásának minőségével” – számolt be az első tapasztalatokról Vitézy Dávid. A járatfejlesztési ütemterv szerint még júniusban a Budakeszire közlekedő 22-es buszcsalád átvétele következik – tette hozzá.

Az állami tulajdonú Volánbusz 11 milliárd forintból összesen 167 autóbuszt szerzett be, közülük mintegy 150 darabot állít fokozatosan forgalomba a BKK által szervezett, a főváros buszhálózatába szervesen illeszkedő elővárosi vonalakon. Az új buszok több ütemben a 13-as, a 22-es, a 64-es buszcsalád, a 38-as, a 40-es, a 40E, a 63-as, a 84E, a 88-as, a 89E, a 94E, a 140-es, a 140A, a 140B, a 169E, a 172-es, a 188E, a 218-as, a 240E, a 272-es és a 294E autóbusz vonalán és az agglomerációs éjszakai járatokon jelennek meg. A fejlesztések eredményeként nyárra minden második busz alacsonypadlós lesz Budapesten. A hétvégeken pedig már kizárólag alacsonypadlós járművek közlekednek az agglomerációs vonalakon. „A Volánbusz a BKK-val kötött szerződéssel bizonyít, és így készül a 2016-os versenyhelyzetre, amikor a helyközi közlekedési szolgáltatás versenyeztetése várható.” – mondta el dr. Dévényi Gergely, a Volánbusz vezérigazgatója.

A 106 darab MAN A21 Lion’s City és a 61 darab Rába-Volvo 7900 típusú autóbusz minden korszerű igénynek megfelel: a járművek teljes hosszukban alacsonypadlósak és akadálymentesítettek, kamerarendszer működik bennük, az utazást a légkondicionáló még komfortosabbá teszi. Az új buszok megkönnyítik az idősek, a mozgásukban korlátozottak és a babakocsis szülők közlekedését. A kerekesszékes utazást kihajtható rámpa is segíti.

A Rába-Volvo autóbuszokat a továbbfejlesztett és csökkentett CO2-kibocsátású Euro 5 EEV motorral szerelték fel. A MAN járműveket a közösségi közlekedésben Magyarországon először megjelenő, Euro 6 normának megfelelő motorral és a környezetterhelés csökkentését is segítő legkorszerűbb automata sebességváltóval gyártották. Minden harmadik új jármű beépített automata utasszámláló rendszerrel támogatja a forgalomszervezési feladatokat. A buszokat felszereltük a FUTÁR rendszerrel, az utastérben és a jármű minden oldalán elhelyezett belső és külső kijelzők folyamatosan adnak aktuális tájékoztatást a járat útirányáról és a soron következő megállókról.