Híreink

150 új busz, és zavartalan szolgáltatóváltás az agglomerációs vonalakon

150 vadonatúj busz és magas szintű szolgáltatás jellemzi majd az agglomerációs vonalakat az NFM, a Fővárosi Önkormányzat és a BKK példaértékű együttműködésének köszönhetően – jelentette be Tarlós István egy mai sajtótájékoztatón. Az eseményen a főpolgármester mellett az önkormányzat részéről jelen volt Dr. György István főpolgármester-helyettes, Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója, illetve Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója, az agglomerációs járatokon dolgozó járművezetők eddigi munkáltatója. Tarlós István szerint a buszágazat ilyen nagyszabású fejlesztése körül alaptalanul kelt pánikot egy-két szakszervezeti vezető néhány sajtótermék közreműködésével. Valótlan az állításuk, miszerint az agglomerációs vonalakon eddig dolgozó járművezetők munkahelye veszélyben lenne. Ezt mind a Főváros, mind a BKK, mind pedig a VOLÁNBUSZ Zrt. is határozottan cáfolta.

Tarlós István, Budapest főpolgármestere a sajtótájékoztatón megerősítette, hogy április közepétől Budapest környéki 10 település és a főváros egy-egy térségi központja között égszínkék, budapesti buszok közlekednek majd, a VOLÁNBUSZ Zrt. üzemeltetésében. Az erről szóló szerződést Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója, és Dévényi Gergely, a VOLÁNBUSZ Zrt. vezérigazgatója írta alá február végén, melynek eredményeként 150 db vadonatúj busz áll forgalomba Budapest és Budakeszi, Budaörs, Diósd, Gyál, Nagykovácsi, Pécel, Remeteszőlős, Solymár, Szigetszentmiklós és Törökbálint között. A főpolgármester hozzátette azt is, hogy a kezdeti viták után példaértékű együttműködés alakult ki a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM), a Fővárosi Önkormányzat és a BKK között, ennek köszönhető, hogy több százezer Budapesten és környékén lakó és dolgozó utazási lehetősége javul majd a következő hetekben-hónapokban.

Magyarország Kormánya nevében a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium 2013 tavaszán határozott e térség buszközlekedésének átalakításáról. Tarlós István arra hívta fel a figyelmet, hogy a Németh Lászlóné miniszterrel folytatott megbeszéléseken rögzítették, hogy nem lehet változtatás a szolgáltatások tarifaszintjében és a járatok sűrűségében akkor sem, ha a BKV helyett más szolgáltató végzi a tevékenységet. Ezen alapelv mentén 2013 őszén született megállapodás a felek között, mely szerint az új rendszerben a járatok szakmai, megrendelői felügyeletét a Budapesti Közlekedési Központ látja el, a tényleges üzemeltetést pedig új járművekkel a VOLÁNBUSZ Zrt. veszi át 2014. április és június vége között több ütemben.

A szolgáltatóváltást követően továbbra is érvényesek a fővárosi jegyek és bérletek az agglomerációs vonalak budapesti szakaszain, és itt nem változik a mai díjszabás sem. A vadonatúj járművek a Budapesten szokásos égszínkék színben állnak majd forgalomba, járatszámuk, menetrendjük a budapesti rendszerbe illeszkedik, valamint a FUTÁR utastájékoztató rendszer is működik majd a járműveken már az első naptól.

A Főváros, a BKK és a VOLÁNBUSZ is megerősítette: biztosított a járművezetők továbbfoglalkoztatása

Tarlós István reagált arra a szakszervezeti állításra is, amely szerint az eddig a BKV alkalmazásában álló és az agglomerációs vonalakon dolgozó buszvezetők továbbfoglalkoztatása bizonytalan lenne. A főpolgármester jelezte, hogy ez az állítás alaptalan, rosszhiszemű, kizárólag pánikkeltés volt a célja. A valótlanságokat cáfolta a Főváros, a BKK, sőt a VOLÁNBUSZ Zrt. is, ezért véleménye szerint nem tudni, miről is beszél a szakszervezet. Tarlós István megerősítette, hogy a Fővárosi Önkormányzat és a BKK határozott elvárása volt a nyertes szolgáltató felé a járművezetők továbbfoglalkoztatása. A VOLÁNBUSZ-szal kötött szerződésbe ezt a garanciát BKK beépítette, az aláírt szerződés ezt a kötelezettséget tartalmazza. Az eddig a BKV alkalmazásában álló és érintett 320 járművezetőt munkáltatói jogutódlással a VOLÁNBUSZ Zrt. átveszi.

Négy év alatt közel 500 új busz állt forgalomba

A főpolgármester emlékeztetett arra, hogy a 2006–2010-es önkormányzati ciklusban nem vásárolt új buszokat a BKV. Viszont a 2010–2014-es ciklusban, a BKK megalakulása óta a most forgalomba álló 135 busszal együtt Budapesten és agglomerációjában immár összesen 285 új busz lesz forgalomban a mintegy 200 használt alacsonypadlós busz mellett, ami szintén ebben a ciklusban érkezett és érkezik. Összesen tehát közel 500 alacsonypadlós busszal frissült a budapesti autóbuszflotta, és lecseréltük a 20 évesnél idősebb buszok jelentős részét Budapesten az elmúlt négy év alatt. Égszínkék színükről a budapestiek könnyen felismerhetik az ebben a ciklusban forgalomba állított korszerű járműveket.

A csomaggal, babakocsival utazóknak és a mozgásukban korlátozott utasoknak nagy könnyebbséget jelent, hogy az alacsonypadlós járművek aránya a 2011. év eleji 25%-ról 2014 nyarára 50% fölé nő. Ettől az időponttól kezdve hétvégeken várhatóan már nem lesz forgalomban magaspadlós busz Budapest útjain. A szolgáltatás minősége a járatkimaradásokat tekintve is számottevően javult: míg 2012-ben műszaki hiba miatt a járatok mintegy 5%-a maradt ki, az új járművek beszerzése és a régiek szigorúbb karbantartása okán ez az érték napjainkra megközelítőleg 0,5%-ra csökkent. Az új járművek beszerzése és a régiek selejtezése értékelhető mértékben hozzájárul Budapest és a régió levegő- és zajterhelésének csökkentéséhez is.

Kapcsolódó anyagok:


Kategória: Híreink | A közvetlen link.
Email This PostAdd to favourites Nyomtatás

Elnézést, a hozzászólás ezen a részen nem engedélyezett.