Új autóbuszok szállítják a diósdi és a kamaraerdei járatok utasait is

2014. június 1-jétől (vasárnaptól) a főváros forgalmában is fontos szerepet betöltő agglomerációs vonalak közül a Diósdra járó 13-as, 13A, 113-as és 113A, valamint a kamaraerdei 287-es és 287A buszjáraton is új, alacsonypadlós és akadálymentesített járműparkkal veszi át az autóbuszos közösségi közlekedés szolgáltatási feladatait a VOLÁNBUSZ Zrt. a Budapesti Közlekedési Központ megrendelésére. A menetrendek, a járatszámok és a tarifák továbbra is a meglévő fővárosi BKK-rendszerbe illeszkednek. Június 1-jétől Diósdra 3 db, Kamaraerdő és Budaörs felé pedig 4 db szóló MAN A21 Lion’s City autóbusz áll forgalomba. A járatok Budatétény közlekedésében is jelentős szerepet töltenek be Budapesten. Az agglomerációs vonalakra érkező, összesen 167 db klimatizált, alacsonypadlós és környezetbarát autóbuszokkal számottevően növekszik a szolgáltatás színvonala az érintett vonalakon.

A péceli 169E és 956-os, a solymári 64-es, 64A, 164-es, 264-es és 964-es, a pilisborosjenői 218-as, a nagykovácsi és remeteszőlősi 63-as és 963-as, valamint a gyáli 55-ös, 84E, 89E, 94E, 294E és 994-es agglomerációs buszjáratot követően a Diósdra járó 13-as, 13A, 113-as és a 113A, valamint Kamaraerdő térségében járó 287-es és 287A buszjáraton is új járműparkkal veszi át az autóbuszos közösségi közlekedés szolgáltatási feladatait a VOLÁNBUSZ Zrt. A Diósdra és Kamaraerdőből Budaörs felé utazók 2014. június 1-jétől az 13-as, 13A, a 113-as, a 113A, a 287-es és a 287A busz vonalán is új, alacsonypadlós és akadálymentesített autóbuszokkal közlekedhetnek. A menetrendek, a járatszámok és a tarifák továbbra is a meglévő fővárosi BKK-rendszerbe illeszkednek.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a Fővárosi Önkormányzat megállapodása alapján a Budapesti Közlekedési Központ közbeszerzési pályázatán nyertes VOLÁNBUSZ Zrt. 8 + 2 évre kapta meg a jogot az agglomerációs vonalak üzemeltetésére. A társaság a péceli, a solymári, a pilisborosjenői, a remeteszőlősi, a nagykovácsi, a gyáli, a kamaraerdei és a diósdin kívül további 5 (budaörsi, budakeszi, szigetszentmiklósi/lakihegyi és törökbálinti) agglomerációs járatcsoportot vesz át június végéig ütemezett időpontokban.

Az állami tulajdonú VOLÁNBUSZ Zrt. 11 milliárd forintból összesen 167 autóbuszt szerzett be, közülük mintegy 150-et állít fokozatosan forgalomba a BKK által szervezett, a főváros buszhálózatába szervesen illeszkedő elővárosi vonalakon. Az új buszok több ütemben a 13-as, a 22-es, a 64-es buszcsalád, a 38-as, a 40-es, a 40E, az 55-ös, a 63-as, a 84E, a 88-as, a 89E, a 94E, a 140-es, a 140A, a 140B, a 169E, a 172-es, a 188E, a 218-as, a 240E, a 272-es, a 287-es, a 287A és a 294E autóbusz vonalán és az agglomerációs éjszakai járatokon jelennek meg.

A 106 darab MAN A21 Lion’s City és a 61 darab Rába-Volvo 7900 típusú autóbusz minden korszerű igénynek megfelel: a járművek teljes hosszukban alacsonypadlósak és akadálymentesítettek, kamerarendszer működik bennük, az utazást a légkondicionáló még komfortosabbá teszi. Az új buszok megkönnyítik az idősek, a mozgásukban korlátozottak és a babakocsis szülők közlekedését. A kerekes székes utazást kihajtható rámpa is segíti.

A Rába-Volvo autóbuszokat a továbbfejlesztett és csökkentett CO2-kibocsátású Euro 5 EEV motorral szerelték fel. A MAN járműveket a közösségi közlekedésben Magyarországon először megjelenő Euro 6 normának megfelelő motorral és a környezetterhelés csökkentését is segítő legkorszerűbb automata sebességváltóval gyártották. Minden harmadik új járműbe beépített automata utasszámláló rendszerrel támogatja a forgalomszervezési feladatokat. A buszokat felszereltük a FUTÁR rendszerrel, az utastérben és a jármű oldalain elhelyezett belső és külső kijelzők folyamatosan adnak aktuális tájékoztatást a járat útirányáról és a soron következő megállókról. Az új buszok üzembe állításának köszönhetően Budapest és az agglomeráció levegőszennyezettsége jelentősen csökkenthető.

A fejlesztések eredményeként a nyár közepére minden második busz alacsonypadlós lesz Budapesten. A hétvégeken pedig már kizárólag alacsonypadlós járművek közlekednek az agglomerációs vonalakon.

Kapcsolódó anyagok: