Tovább bővül az alacsonypadlós buszflotta Budapesten

Tizenöt darab fiatal, mindössze négy éves, használt, de korszerű, Magyarországon gyártott, száz százalékban alacsonypadlós Volvo autóbuszt állít forgalomba a BKK és a BKV. A klimatizált utasterű szóló autóbuszok a pesti oldalon bővítik az akadálymentes autóbuszparkot.

Tizenöt jó állapotú, használt, a Volvo licence alapján a székesfehérvári Alfabusz által 2009-ben épített autóbuszra vonatkozó tartós bérleti szerződést köt a Budapesti Közlekedési Központtal (BKK) kötött közszolgáltatási szerződése alapján a BKV az Inter-Tan-Ker Zrt.-vel. A társaság a Debreceni Közlekedési Zrt., a DKV autóbuszflottáját is üzemelteti, az itt az új debreceni 2-es villamos kiépülése nyomán rövidesen feleslegessé váló járművek budapesti forgalomba állítása pedig jelentős segítséget jelent az elöregedett fővárosi buszpark szolgáltatási színvonalának növelésében.

A tizenöt darabos flottából a napi menetrendi igényektől függően 12-14 darab száz százalékban alacsonypadlós autóbusz közlekedik majd a pesti vonalakon. A forgalomba álló Volvo-Alfa buszoknak köszönhetően további rendkívül rossz állapotú, húszéves Ikarus 260-as és Ikarus 415-ös autóbuszokat vonhatunk ki a forgalomból.

Az autóbuszok műszaki üzemeltetése, karbantartása a bérbeadó, az Inter-Tan-Ker Zrt. feladata lesz, amelynek a buszok futásteljesítménye alapján fizet majd a BKV bérleti díjat.

A szóló autóbuszok Debrecenben beváltak, az alacsonypadlós, klimatizált utasterű, környezetbarát járműveket az utasok megkedvelték. Reményeink szerint Budapesten is hasonlóan sikeresek lesznek a már korábban forgalomba állított, használt szóló Volvo autóbuszokhoz hasonló, ám azoknál korszerűbb, Magyarországon összeszerelt járművek. A jármű illeszkedik a BKV meglevő flottájába.

Tarlós István főpolgármester határozott elvárása a BKK-tól a budapesti buszflotta fejlesztése. Ennek keretében érkezett először több mint 100 használt alacsonypadlós jármű, majd idén 150 új busz Budapestre. A program folytatásaként valósul meg a jelenlegi beszerzés is, a BKK es a BKV közötti közszolgáltatási szerződés alapján biztosított forrásokból.

A buszok részletes műszaki adatai:

  • Gyártási év: 2009
  • Teljes hossz: 11.999 mm
  • Járműmagasság radiátorburkolattal: 3205 mm
  • Járműszélesség: 2550 mm
  • Belépőmagasság: 340 mm
  • Ülőhelyek száma: 28 + 1
  • Állóhelyek száma: 72
  • Motor típusa: VOLVO D9B310 6 hengeres, 4 ütemű, turbófeltöltős, intercooleres és elektronikusan szabályozott
  • A motor hengerűrtartalma: 9.360 cm³
  • Maximális teljesítménye: 228 kW/ 1700 1/ min. fordulaton
  • Maximális nyomaték: 1400 Nm/1100-1500 1 /min. fordulaton
  • Emissziós szint: Euro-5

A használt buszok beszerzése nem az új buszok forgalomba állítását helyettesíti, hanem a régiek szükségszerű felújítását váltja ki, és teszi lehetővé a 20 évesnél idősebb buszok selejtezését. A használt buszok bérlésével a járatkimaradások száma is csökken. Az autóbusz-ágazatban a műszaki hibából eredő járatkimaradások számát az 1990-es évek vége óta nem látott szintre, mintegy 75 százalékkal szorítottuk vissza.

A BKK és a BKV az új autóbuszok beszerzésére indított programok folytatása mellett – tekintettel a nagyszámú elöregedett járműre – a jövőben is indít tendereket jó állapotú, alacsony padlós, használt autóbuszokra, hiszen az elmúlt 2 évben beszerzett járművek betöltötték a hozzájuk fűzött elvárásokat, ügyfeleink mind a használt alacsonypadlós buszokat, mind a Németországból érkezett trolibuszokat megkedvelték.

Budapesti Közlekedési Központ BKV Zrt.


Kapcsolódó anyagok: