Júliustól forgalomban mind a 150 új busz
A felszabaduló alacsonypadlós buszok újraelosztása
2013. július 1-jétől, hétfőtől újabb 50 darab Mercedes-Benz Citaro busz áll forgalomba, ezáltal tovább bővítjük a korszerű, légkondicionált, alacsonypadlós autóbuszok részarányát Budapesten. Három ütemben - május, június és július első napjaiban - a Fővárosi Önkormányzat közlekedésszervezője, a BKK megrendelése alapján, a VT-Transman Kft. állította forgalomba az új égkék színű, modern autóbuszokat. A VT-Transman a szolgáltatást 159 darab busszal látja el, amelyek közül 150 darab áll reggelente forgalomba.
2013. július 1-jétől, hétfőtől a már forgalomban levő 100 új jármű mellett 25 darab szóló és 25 darab csuklós Mercedes-Benz Citaro 2 típusú autóbusz áll forgalomba, így immár 150 új busz fog szolgálatot teljesíteni a fővárosi utakon. Ezzel a lépéssel lezárul a budapesti autóbusz-flotta modernizálásának első lépése. 2006 után először került sor nagy mennyiségű, új autóbusz beszerzésére és forgalomba állítására. A buszokat a VT-Transman Kft. üzemelteti az új budapesti autóbusz-üzemeltetési modell keretében.
Az új Mercedes-Benz Citaro autóbuszok beosztásának elkészítésekor számos szempontot mérlegeltek a szakemberek. Elsődleges cél volt, hogy a város lehető legtöbb pontján megjelenhessenek az új autóbuszok, a felszabaduló régebbi alacsonypadlós autóbuszokat pedig olyan vonalakra irányítottuk át, ahol eddig csak kevés számban vagy egyáltalán nem volt elérhető az akadálymentesített szolgáltatás. A menetrendek kialakításakor az alacsony- és a magaspadlós járművek időben arányosan eloszlása, az egyenletes követési távolság volt a meghatározó cél.
Az új autóbuszok forgalomba állításának köszönhetően a budapesti autóbusz-hálózaton az alacsonypadlós autóbuszok részaránya a 2013 májusát megelőző 28%-ról 45%-ra nő július 1-jétől.
Kilenc olyan vonalon állnak forgalomba az új buszok, ahol eddig nem közlekedtek: a várost átszelő 7-es, az árpádföldi 31-es, a Budafokot és Nagytétényt ellátó 33-as, az óbudai 34-es és 106-os, a madárdombi 67-es, a gazdagréti 139-es, valamint a rákoshegyi 168E és a budaörsi 240E vonalán is. Mindezeken felül a hét minden napján megjelennek az új buszok a 30-as buszcsalád járatain (30, 30A, 230) is, ahol eddig csak hétvégente közlekedtek.
Az újonnan forgalomba álló autóbuszok a fenti vonalakon túl tovább bővítik a korszerű, klimatizált utasterű, alacsonypadlós autóbuszok részarányát a 8-a, 11-es, a 22-es, a 22A, a 111-es, a 112-es, a 178-as, a 196-os, a 196A és a 222-es jelzésű vonalakon, ahol az eddiginél is több korszerű Mercedes-busz közlekedik júliustól.
Az új buszok több vonalon alacsonypadlós, néhány éves, de még korszerűnek mondható buszokat is kiváltanak. Ezeket az akadálymentes járműveket új vonalakra állítjuk be, ahol így az eddigiekhez képest bővül az akadálymentes kiszolgálás. Összességében, az új buszok megjelenésével és a már korábban is működtetett alacsonypadlós buszok újraelosztásával az alábbi vonalakon bővül az akadálymentesített járatok mennyisége.
2013. július 1-jétől több szóló alacsonypadlós jármű jelenik meg az alábbi járatokon: 11, 13, 13A, 15, 22, 22A, 29, 35, 36, 63, 65, 98, 98E, 99, 111, 113, 114, 115, 119, 131, 144, 150, 157, 165, 166, 166A, 176E, 198, 213, 214, 217E, 218, 222, 231, 237, 250, 250A és 266.. Ezek közül ezt megelőzően a 217E járaton nem járt alacsonypadlós autóbusz.
A csuklós autóbusszal üzemeltetett járatok közül az alábbiakon növeljük az alacsonypadlós buszok számát: 9, 20E, 30, 30A, 34, 38, 68, 85, 103, 106, 138, 139, 160, 230, 260, 276E.
Az új autóbuszok forgalomba állítása következtében több vonalon megváltozott az alacsonypadlós indulások időpontja is. A megváltozó menetrendekről részletes információk a menetrendi oldalon és a megállóhelyi hirdetményeken találhatóak.
A BKK ezúton kéri ügyfeleit, hogy óvják az új járművek tisztaságát és épségét, hiszen ez az utazók közös érdeke.