Használt Mercedes és Volvo buszok
2013. január 1-jétől teljes körűen forgalomba állnak a közelmúltban vásárolt használt, de jó állapotú, alacsonypadlós Mercedes Citaro és Volvo 7700-as járművek, amelyeket a BKV üzemeltet majd. A kibővült és megújult autóbuszflotta összességében annyi alacsonypadlós szóló és csuklós járművel rendelkezik, hogy a térbeli elosztásnak köszönhetően néhány kiegészítő jellegű, csak csúcsidőben közlekedő, illetve midibuszokkal kiszolgált járat kivételével minden vonalon fognak közlekedni alacsonypadlós buszok. Ezzel kapcsolatos közleményünk ezen a linken olvasható.
MAN trolibuszok
2013. január 1-jétől az elavult ZIU-9-es szovjet trolibuszokat a BKK és a BKV kivonja a forgalomból, helyettük korszerűbb, akadálymentes MAN típusú csuklós járművek állnak forgalomba. Egyúttal nagyjavítást végzünk az Ikarus 412-es és 435-ös trolikon is, amely által a járművek megbízhatósága, üzemkészsége jelentősen növekszik. Ennek eredményeként, aki trolival utazik, januártól korszerűbb, környezetbarát járműveket vehet igénybe, a trolibusz-hálózaton összességében 2 százalékkal nő a férőhely-kínálat. Az MAN csuklós trolibuszok átalakítása még folyamatban van, január 1-jére csak a kocsik egy része készült el. A további járművek folyamatosan érkeznek, azonban addig is egyes vonalakon a régebbi, Ikarus csuklós trolibuszok közlekednek helyettük nagyobb számban. A trolibuszok az üzemeltető BKV általi, teljes létszámban történő forgalomba állításáig utasaink szíves türelmét kérjük. Ezzel kapcsolatban bővebb információ ezen a linken elérhető közleményünkben található.
A 2013-as tarifák és az egyszerűsödő bérlethasználat
2013-tól új bérlettípusokat vezetünk be, hogy takarékosabbá és kényelmesebbé tegyük a közlekedést. Változik több jegy és bérlet ára, amellett, hogy a jegyek és a teljes árú bérletek ára az inflációt követve emelkedik, kedvezményes (tanuló, nyugdíjas) bérletek ára azonban 2013-ban sem nő. A 2013-as tarifák megismerhetőek ezen a linken. Egyszerűsödik ugyanakkor a teljes árú BKK-bérletek használata: január 1-jétől már személyi igazolvánnyal vagy kártyaformátumú vezetői engedéllyel is érvényesek lesznek a teljes árú bérletek - a budapesti, a környéki és a hév-bérletek egyaránt. Az intézkedéssel kapcsolatban - amely a felesleges adminisztráció csökkentését és utasaink kényelmét hivatott szolgálni - további részleteket erre a linkre kattintva ismerhetnek meg.
Újabb közterület-felügyelők a jegy- és bérletellenőrzésben
A 2011 elején a Fővárosi Közterület-felügyelettel megkezdett együttműködésünk nyomán a közterület-felügyelők bevonása a jegy- és bérletellenőrzésbe jelentősen javította az ellenőrzés hatékonyságát, illetve a menetdíj- és pótdíjbevételek növekedését is eredményezte. A menetdíjbevételek megőrzése, illetve növelése továbbra is kiemelt célunk, ezért ennek elérése érdekében a jegyellenőrzés hatékonyságát segítő közterület-felügyelői létszámot 2013. január 1-jétől tovább bővítjük. Minderről bővebben az alábbi linken elérhető közleményünkben tájékoztattunk.
Elsőajtós felszállás
2013. január 5-étől, majd január 19-étől újabb öt-öt nappali autóbusz-vonalon vezetjük be az elsőajtós felszállási rendet. Hogy melyek ezek a vonalak, az megismerhető ezen a linken.
Téli menetrend a hajóvonalakon
Végül, de nem utolsósorban a Budapesti Közlekedési Központ 2013 januárjától csökkentett menetrenddel közlekedteti a dunai hajókat. Az idei a menetrend szerint közlekedő hajók első őszi-téli időszaka volt, amely során az utasforgalmat folyamatosan figyeltük. Ősszel még jelentős igény mutatkozott a hajóközlekedésre, a fagyos idő beköszönte óta azonban visszaestek az igények, ezért januártól csökkentünk a kapacitásokon. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a hajójáratok jó időben a kellemes utazási körülményekkel és kilátással kompenzálják a lassabb haladást és vonzóak utasaink számára, azonban amint az időjárás rosszabbra fordul, a hajóközlekedés csak rövidebb menetidővel lehet versenyképes. A téli menetrendről bővebben erre a linkre kattintva olvashatnak.
Budapest, 2012. december 28.
Budapesti Közlekedési Központ