Ugrás a főmenühözUgrás a fő tartalomhozUgrás a lábléchez

Budai Vár és környéke közösségi közlekedés fejlesztése keretében midi autóbuszok beszerzése

Az Európai Unió támogatásával

USZT logo

 

Fő kedvezményezett: BKK Budapesti Közlekedési Központ Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Konzorciumi tagok: Budapest I. kerület Budavári Önkormányzat
Projekt címe: Budai Vár és környéke közösségi közlekedés fejlesztése keretében midi autóbuszok beszerzése
Fejlesztés tárgya: Jármű fejlesztések
Támogatási összege: 898.860.317 Ft
A BKK támogatási összege konzorciumi tagként: 898.860.317 Ft
Támogatás mértéke: 100%
A projekt tényleges befejezési dátuma: 2015. december 31.
A projekt azonosítószáma: KÖZOP-5.5.0-09-11-2015-0001

 

A projekt célja

A Budapesti Közlekedési Központ kiemelt célkitűzése a fővárosi járműflotta fejlesztése. A projekt célja a budai Vár kötnyére közösségi közlekedésének fejlesztése keretében midi autóbuszok beszerzése volt. A korábban 90 midibuszból álló flotta 2015-re 28 darabosra apadt, közülük mindössze 21 állhatott nap mint nap forgalomba. A megfelelő szolgáltatás biztosításához, ugyanakkor legalább 40, de inkább 60 tagú midibusz állományra volt szükség.

 

Előzmények

A midibuszok beszerzéséről szóló támogatási szerződést 2015. március 6-án írta alá dr. Dabóczi Kálmán, a BKK Zrt. akkori vezérigazgatója, dr. Nagy Gábor Tamás, az I. kerület polgármestere és Szalóki Flórián, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedési operatív programokért felelős helyettes államtitkára. A BKK Zrt. és a Budavári Önkormányzat együtt indított közbeszerzési eljárást összesen 16 midibusz beszerzésére. A nyertes a török Karsan Otomotiv Sanayii ve Ticaret A.S. lett ATAK típusú midibuszával. Az uniós támogatás összértéke 909 millió forint volt.

 

A projekt elemei

A 16 új típusú midibusz alacsony padlós, légkondicionált, és EURO6-os környezetvédelmi besorolású dízelmotor hajtja. Teljes befogadóképessége 39 fő, az ülőhelyek száma összesen 21. A midibuszok 2015 novemberétől a budai Várban és vonzáskörzetében, a 16-os busz útvonalán közlekednek.

 

A Karsan ATAK midibuszokról

A török Karsan új, ATAK típusú midibuszai kevésbé terhelik a budai Vár környezetét és úthálózatát, komfortosak, valamint kedvező az energiafelhasználásuk, ezáltal az üzemeltetésük is. Mind a 16 jármű alacsony padlós, EURO6-os környezetvédelmi besorolású dízelmotorral szerelt. Nagy előnyük, hogy kevesebb lábtartós-dobogós üléssel rendelkeznek, mint elődjeik, ennek köszönhetően az utasteret hatékonyabban lehet kihasználni. Az alacsony padlós új járművek akadálymentesek, az időseknek és a babakocsival közlekedő anyukáknak megkönnyíti a be- és kilépést, a mozgáskorlátozott utasokat rámpa segíti feljutni rájuk. A klimatizált – télen meleg, nyáron kellemesen hűvös – utastér tovább fokozza a komfortérzetet. A nagy ablakfelületek sok fényt engednek be, és jó kilátást biztosítanak a budai Várra és környékére. A járművek kis tengelytávolsága könnyűvé teszi a navigálást és segíti a szűk területen történő mozgást, ami elengedhetetlen a Budai Várnegyedben.

 

Ütemezés

Az első két midibusz 2015 szeptemberében érkezett Budapestre, a további 14 jármű pedig októberben; 2015. november 19-én álltak forgalomba a vadonatúj Karsan ATAK midibuszok első példányai, és november végéig ütemezetten kezdtek közlekedni az I. kerületben.

 

Kapcsolódó hírek