A budavári midibuszok cseréjére írtunk ki beszerzési pályázatot

A Fővárosi Önkormányzat közlekedésszervezőjeként a Budapesti Közlekedési Központ az I. kerületi Önkormányzattal együttműködésben nyílt közbeszerzési eljárást hirdetett meg a fővárosi midibusz-flotta megújítására. A beruházás 2,2 milliárd forintból, uniós források bevonásával valósulhat meg. Az autóbusz-flotta megújítása Tarlós István főpolgármester kiemelt célkitűzése, amelynek érdekében folyamatos és hathatós intézkedéseket vár a BKK-tól, ennek jegyében a most induló közbeszerzés sikeres lezárását követően 16 darab midibusz állhat forgalomba a budai Várban. A mai napon kiírt közbeszerzési eljárás során 16 darab alacsonypadlós, környezetkímélő, korszerű midibusszal bővülhet a jelenlegi járműállomány. Az új buszok - sikeres közbeszerzés esetén – kb. egy éven belül jelennének meg a budai Várban. A 2,2 milliárd forint költségű beszerzés uniós források igénybevételével valósulhat meg a Kormány által már jóváhagyott I. kerületi Önkormányzat budavári átfogó rekonstrukciós projektjéhez kapcsolódva. Az együttműködés alapját az adja, hogy az önkormányzat érvényes támogatási szerződéssel rendelkezik a Budai Vár közlekedésének fejlesztésére vonatkozóan, és ez lehet az első sikeres kísérlet uniós forrásból autóbuszok beszerzésére, köszönhetően a Budai Vár közlekedési megújítására vonatkozó átfogó programjának. A járművek EEV vagy EURO 6 besorolású dízelmotorral vagy hibrid meghajtással kell, hogy rendelkezzenek. A fővárosi autóbusz-flotta megújítása Tarlós István főpolgármester kiemelt célkitűzése, ennek jegyében történt idén nyáron a 150 db új autóbusz forgalomba állítása is, melyet Orbán Viktor miniszterelnökkel közösen adtak át április végén. A BKV elöregedett, korszerűtlen midibusz-állománya miatt halaszthatatlanná vált annak cseréje is. Az egykori 90 db-os midibusz-flotta mára 30 tagúra apadt, amiből mindössze 21 darab áll nap mint nap forgalomba, ezen felül a buszok drágán, gyenge megbízhatósággal üzemelnek. Azokon a vonalakon kívül, ahol a hálózati tömeg- vagy méretkorlátozások miatt mindenképpen szükséges midibuszokat üzemeltetni, megvizsgáltuk annak a lehetőségét, hogy a korábban midibusszal, de a járműpark műszaki állapota miatt jelenleg szóló autóbuszokkal kiszolgált vonalakon mennyire gazdaságos visszaállítani a midibusz-közlekedést. A vizsgálat eredményeként megállapítottuk, hogy jelenleg egy 40 db-os midi járműállomány fenntartása lenne indokolt, de akár 60 db-os flotta üzemeltetése is racionális lehet Budapesten. Ebben a tervben jelentős előrelépést teszünk a most kiírt közbeszerzés során. A Vár buszainak cseréjével párhuzamosan az új autóbusz-üzemeltetési modell keretén belül versenyeztetési eljárás folyik más hegyvidéki (Rózsadomb, Gellérthegy, Testvérhegy, Budafok, stb.) midibuszok cseréjére is, illetve szintén uniós forrásokból a Vár további autóbuszai esetében elektromos midibuszok beszerzését is tervezzük a közeljövőben. Budapest, 2013. szeptember 25. Főpolgármesteri Hivatal Kommunikációs Igazgatóság Budapesti Közlekedési Központ