Bár egymással összefügg, a három midibuszbeszerzés mégis egymástól teljesen függetlenül zajlik:
1) A BKK Zrt. nyílt közbeszerzési eljárást írt ki 25, valamint opcionálisan további 10 dízel midibusz vállalkozó által történő beszerzésére és üzemeltetésére. Az eljárásban egy érvényes ajánlattevő vett részt, az Orangeways Hungária Kft., az eredményhirdetés megvolt, de még nem történt meg a szerződéskötés.
2) Az I. Kerületi Önkormányzattal együttműködésben a BKK Zrt. sikeres közbeszerzési eljárást folytatott 16 dízel midibusz beszerzésére, melynek nyertese a török Karsan Otomotiv lett a megajánlott ATAK típusú midibuszával. A buszok a Budai Várban és vonzáskörzetében futnának, részben akár új útvonalakon is. Az eljárás szállítói szerződését a nyertes ajánlattevővel a kiíró aláírta, amely azonban csak az uniós forrást biztosító Támogatási Szerződés megkötésével lép hatályba. A beszerzéshez szükséges kormánytámogatás megszületett.
3) Sikeresen zárult a Budapesti Közlekedési Központ és az I. Kerületi Önkormányzat egy másik közösen folytatott közbeszerzése, amelyet a Siemens-Rampini Budapest Konzorcium nyert. A 7 + 14 darabos elektromos midibuszra a vállalkozási szerződést megkötöttük. A szerződések hatályba lépésének és a szállítás megkezdésének feltétele a jelenlegi jogszabályok értelmében, hogy a projektek EU-s forrásból történő támogatását kormányzati döntés erősítse meg. Ám ez a döntés egyelőre nem született meg.
A beszerzéseknek köszönhetően a jelenleg drágán és gyenge megbízhatósággal üzemelő midibuszflotta megújulhat: vadonatúj, környezetkímélő, gazdaságosan fenntartható járművek állhatnak forgalomba Budapest útjain.
Budapest, 2015. március 2. Budapesti Közlekedési Központ