A budapesti autóbusz-közlekedésben részt vevő járművek a 2000-es évekre olyan mértékben elhasználódtak, hogy cseréjüket a 2010-es évek elején már nem lehetett tovább halasztani. A Fővárosi Önkormányzat 2012-ben elindított új autóbusz-üzemeltetési modellje lehetővé tette, hogy gyorsan, nagy volumenben kerüljenek korszerű járművek az utakra úgy, hogy az ne jelentsen egyszeri, több tízmilliárd forint nagyságrendű beruházást. Az új konstrukcióban a közlekedésszervező BKK pályázatot írt ki. A nyertes vállalkozók biztosítják a korszerű, magasabb színvonalat képviselő járműveket, valamint a képzett személyi állományt, és a szerződés szerinti üzemeltetésért havonta kilométer-alapú szolgáltatási díjban részesülnek.
Szolgáltatásmegrendeléssel 2013-ban 150 modern Mercedes Citaro autóbusz kezdte el a munkát, illetve az ezt követő években további mintegy 250 db. új operátori autóbusz indult útjára Budapesten és környékén. A BKV járműbeszerzéseinek megfelelően 2013 és 2020 között csaknem 300 új járművel fiatalodott a fővárosi autóbuszflotta. Az új autóbuszok beszerzésén kívül a BKK támogatásával a BKV Zrt. által használtan vásárolt – további mintegy 400 korszerű jármű – is hozzájárult a flotta műszaki állapotának javulásához. A fenti intézkedésekkel összesen több mint 1100 korszerűtlen autóbusz került ki a fővárosi autóbusz-közlekedésből. Stratégiai cél, hogy hosszú távon az autóbusz-állomány átlagéletkora 10 év alatt maradjon. Jelenleg a BKK belső szolgáltatóján, a BKV Zrt.-n kívül az Arriva-cégcsoporthoz tartozó Arrivabusszal van szolgáltatási szerződése a BKK-nak. A számos európai országban is közlekedési operátorként tevékenykedő cég csaknem 450 járművet üzemeltet.
Időszak
2013–
Fotó
Főbb adatok és számok