Jegy és bérlet a mobilon: a papíralapú jegyek alternatívája a mobiljegy

A Budapesti Közlekedési Központ 2019-ben mutatta be a mobiljegyet a hagyományos, papíralapú jegyek alternatívájaként. A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. és a szolgáltatáshoz kapcsolódó további viszonteladók applikációja segítségével a jegy bárhol, bármikor kényelmesen megvásárolható lett mobiltelefonról, akár közvetlenül a járat indulása előtt is a megállóban. Elsőként a 100E reptéri autóbuszon lehetett használni a mobiljegyeket, majd 2019 szeptemberétől már a havi és félhavi bérletek, továbbá a 24 órás, a 72 órás és a hetijegy is megvásárolhatók lettek.

Mobiljegyeket 2022-ig csak a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. Közlekedési mobiljegy applikációjában, továbbá a Simple, a Voxpay, a K&H Mobilbank, a Yettel és a Telekom alkalmazásában lehetett venni. Míg ezek az alkalmazások továbbra is elérhetők, a Budapesti Közlekedési Központ 2022 februárjában bemutatta a BudapestGO alkalmazást, amely elsőként egyesítette a BKK digitális szolgáltatásait: a jegy- és bérletvásárlást, valamint a valós idejű útvonaltervezést és forgalmi információkat.

 

Időszak

2019–
 

Fotó

Mobiljegy-alkalmazás a telefonon

 

Főbb adatok és számok

28 féle jegy és bérlet

 

További információ