Korábban, a Havanna-telep és a Gloriett-telep tervezésekor a térség nem kapott kötöttpályás kapcsolatot, az akkori korszellem autóbuszokkal tervezte megoldani a térségben élők közlekedését. Az új idők új megoldásokat szülnek: a 42-es villamosvonal meghosszabbításával nemcsak gyors és kényelmes metrókapcsolatot biztosíthatunk a Gloriett- és a Szent Lőrinc-telepen élőknek, de könnyebbé válhat a Kispesti temető és a Bozsik Aréna megközelítése, illetve rövidebb idő lehet elérni az M3-as metrót a Havanna-telepről. Ráadásul a régóta tervezett fejlesztésnek köszönhetően kényelmes és környezetbarát villamosokkal utazhatnak a térségben élők.
A villamosvonal felújításával és meghosszabbításával egy időben a környék is megújulhat: zöldebb és élhetőbb lehet a környezet, javulhatnak a szolgáltatások, kellemesebek lehetnek az utcák, és a gyalogos- és kerékpárosbarát fejlesztések is megvalósulhatnak.
A fejlesztés tervezése az uniós források rendelkezésre állása esetén kezdődhet meg: a régóta tervezett beruházás előkészítése az Európai Unió társfinanszírozásával, az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program Plusz (IKOP Plusz) programnak köszönhetően valósul meg.
Időszak
2024 –
Fejlesztéshez szükséges forrás rendelkezésre állása
✔️ Tervezési közbeszerzés ❌ Tervezés, engedélyezés ❌ Kivitelezési közbeszerzés
Fotók