A 2000-es évek első 15 évének legnagyobb volumenű villamosvonal-felújítása az 1-es villamos vonalának rekonstrukciója volt. A 2013 szeptemberében elkezdett komplex felújítást követően megszűntek a leromlott pályaállapot miatti sebességkorlátozások, ezáltal csökkent az utazással töltött idő, akadálymentessé vált a teljes vonal. Közel 16 kilométer villamospályát újítottak fel, illetve cseréltek ki, 26 új vágánykapcsolatot építettek ki, 24 megállóhelyet építettek át és akadálymentesítettek. A felújítás során a vonalat felkészítették a később érkező új CAF villamosok fogadására is.
A Bécsi úton Budapesten elsőként fűvel borított villamospályát építettek a vágány 370 méteres szakaszán, amely a villamosok közlekedése halkabbá tette. A teljes villamosvonal mentén új zöldterületeket hoztak létre. A villamospályát az eddigieknél jobban elválasztották a közúti közlekedésnek helyt adó útpályától, lényegesen növelve ezzel a közlekedésbiztonságot. A megújult vonalszakaszokon megszűntek a korábbi sebességkorlátozások, gyorsabb lett a villamos haladási sebessége, azaz csökkent az utazással töltött idő.
Időszak
2013–2014
Fotók
Főbb adatok és számok