Újabb lépést tett a digitalizáció területén a BKK: a közösségi közlekedés igénybevételének gyorsabb és egyszerűbb módját teszteljük a 100E reptéri busz vonalán és az M1-es metrón. A Mastercarddal, a Monet+-szal és a K&H-val közösen alkalmazott technikának köszönhetően az ügyfeleknek nincs másra szükségük a repülőtéri vonaljegy megvásárlásához, csupán egy érintésmentes fizetési funkcióval ellátott fizikai, vagy digitalizált bankkártyára. A jegyvásárlás és az érvényesítés egyetlen mozdulattal történik. A BKK célja, hogy tapasztalatot szerezzen egy Magyarországon eddig ismeretlen, de nemzetközi piacon már gyakran alkalmazott technológiáról.
A Budapest Pay&GO nem keverendő össze azokkal a bankkártya alapú jegyvásárlási megoldásokkal, amelyeket helyi, illetve országos közlekedési társaságok már használnak Magyarországon. Ez a digitális szolgáltatás jóval több, mint egy hétköznapi bankkártyás vásárlás. Ugyanis a tranzakcióval együtt az érvényesítés is megtörténik, az ügyfelek bankkártyája pedig alkalmassá válik arra, hogy később, egy esetleges ellenőrzés esetén igazolja az utazási jogosultságot. Tehát nincs szükség sem papír, sem online jegyre.
A BKK tervei szerint a jövő Pay&GO rendszere a lehető legtöbb ügyféligényre megoldást kínál majd, így mind a rendszeresen közösségi közlekedést használók, mind az alkalmi utasok megtalálhatják a számukra legkedvezőbb jegytípust. Egy ilyen összetett elektronikus rendszer bevezetése azonban több évig is eltart, a BKK számításai szerint a Pay&GO fizetési megoldás legkorábban 2026 második felétől lehet elérhető további vonalakon is.
Időszak
2022–
Videó
Képek
