Ugrás a főmenühözUgrás a fő tartalomhozUgrás a lábléchez

Metróbusz-koncepció és versenyképes folyosók

Sűrűn közlekedő, közvetlen, gyors buszok a külsőbb kerületekből a belvárosba vagy a metróhoz

A metróbusz-koncepció alapján, német mintára kialakított új és átalakított járatok a külső kerületekből kínálnak sűrű követésű, gyors, kitérők nélküli, átszállásmentes kapcsolatot a belvárosba, illetve a metróvonalakhoz.

Ezek a járatok olyan városrészeken segítik a közlekedőket és teszik versenyképessé a közösségi közlekedést, ahol nem, vagy csak részben érhető el jó minőségű kötöttpályás szolgáltatás, ezért korábban a belső kerületeket vagy a metrómegállókat csak többszöri átszállással, felesleges kitérővel, ritka követéssel vagy hosszabb útvonalon lehetett megközelíteni. A legtöbb ilyen térségben hosszú távon kötöttpályás fejlesztések megvalósítása a cél, de annak idő- és erőforrásigényessége miatt, ahol tudjuk, a buszjáratok fejlesztésével tesszük még kényelmesebbé az utazást az itt élők és közlekedők számára – a kötöttpálya kiépüléséig.

 



Célunk, hogy Budapesten minél nagyobb területen még versenyképesebbé váljon a közösségi közlekedés, ezért bővíteni szeretnénk azokat a vonalakat, amelyek

  • napi 20 órában, hajnaltól éjfélig üzemelnek, így az autóhoz hasonlóan szinte egész nap kiszámítható, megbízható közlekedést biztosítanak;
  • csúcsidőben legalább 6, napközben legalább 10 percenként járnak. Így a megállóba érve szinte egész nap néhány percen belül érkezik egy autóbusz;
  • átszállásmentes kapcsolatot biztosítanak a belvárossal vagy a legközelebbi metróval az autóhoz hasonló idő alatt. 

Német nagyvárosokban a normál buszhálózathoz képest sűrűbben induló és frekventáltabb helyszíneket érintő buszjáratok közlekednek, amelyeket több városan is MetroBusnak neveznek. Ezek a buszjáratok a többihez képest legtöbbször vonzóbbak a városban utazók számára. Berlinben és Münchenben közel 20 MetroBus-vonal létezik. Berlinben jellemzően éjjel-nappal közlekednek, legalább 10 percenként, Münchenben pedig általában hajnali fél 5 és hajnali 1 óra között járnak, reggel 6 és este 8 között 10 percenként.

 

 

A metróbusz-koncepció alapján létrejött járatok

 
223E

A 223E jelzésű autóbusz 2025. december 13-tól hosszabb útvonalon, sűrűbb követéssel, kibővített üzemidővel közlekedik. A fejlesztésnek köszönhetően akár több mint 100 ezer dél-pesti lakos autóhasználat nélkül, egyszerűbben és kiszámíthatóbban juthat el a belvárosba és érheti el a metrókat.

 

A nagyításért kattints vagy koppints a térképre

 

  • A 223E a korábbi Boráros téri végállomás helyett hosszabb útvonalon közlekedik a Kálvin térig a Közraktár utcán, a Fővám téren és a Vámház körúton át. A Kálvin tértől az Üllői út és Ferenc körút útvonalon, a Corvin-negyed és a Mester utca/Ferenc körút érintésével érkezik vissza a Boráros tér–Soroksári út útvonalra.
  • Ezzel a pesterzsébeti térség közvetlen, egyenes, kitérők nélküli belvárosi metrókapcsolatot kap mind az M3-as, mind az M4-es metróhoz.
  • A buszjárat útvonala a XX. kerületi szakaszon is módosul, mindkét irányba elérhetővé téve a Baross utca, a Topánka utca és a Török Flóris út térségében található megállókat.
  • A járat tágabb időszakban, hajnali 4:30-tól egészen 23:50-ig közlekedik.
  • Az autóbusz a korábbiaknál lényegesen sűrűbb követéssel biztosítja a folyamatos és gyors eljutást a belvárosba és az M3-as és M4-es metróhoz.