A BKK számokban

Budapesten naponta 2300 jármű indul útjára, amelyekre a város 4631 megállójában megközelítőleg 3,3 milliószor szállnak fel utasaink. Csak a 4-es és a 6-os villamosokat – amelyek Európa egyik legsűrűbben közlekedő villamosvonalai - 330-350 ezerszer használják egy átlagos munkanapon. Tehát egy magyar vidéki nagyváros teljes lakossága naponta legalább kétszer megfordul a nagykörúti vonalon.

 

A BKK járatait egy év alatt több mint 1,2 milliárd utas veszi igénybe. Ez a szám önmagában is érzékelteti, hogy milyen óriási feladat a főváros közlekedési rendszerét működtetni. Összegyűjtöttünk néhány olyan adatot, amelyek segítséget nyújtanak neked a hálózat megismerésében. 

 

Utasszámok

40 000felszálló / munkanap az M1-es metrón
210 000felszálló / munkanap az M2-es metrón
400 000felszálló / munkanap az M3-as metrón
140 000felszálló / munkanap az M4-es metrón
930 000 utas / nap a villamosvonalakon
1 210 000 utas / nap a buszvonalakon
180 000 utas / nap a trolivonalakon

 

A fővárosban közlekedő járművek száma

1 200autóbusz
110trolibusz
320villamos
75metrószerelvény
2 460MOL Bubi kerékpár

 

 

Mivel mérjük ezeket az adatokat?

934mérőműszerrel felszerelt járművel
827kamerával
740hurokdetektorral


Innovatív adatgyűjtési módszerek számokban:

50 órányi forgalomfelvétel elemzése kameraképek alapján havonta
1 200 zónára bontva modellezzük Budapest és az agglomeráció forgalmát az Egységes Forgalmi Modell használatával.
175 000 Waze torlódási bejelentés elemzése havonta átlagosan

Az alábbi grafikákon összefoglaltuk néhány további érdekes adatot Budapest közösségi közlekedésével kapcsolatban.

Az M3-as metró számokban

 

 

A BudapestGO grafikán a 2023. októberi adatok láthatók

 

A MOL Bubi grafikán a 2022. szeptemberi adatok láthatók

 

Mennyibe kerül a főváros közlekedése?

Budapest közösségi közlekedési rendszerének működtetése óriási feladat, ami rengeteg pénzt igényel. A jelenlegi közlekedési hálózat működtetéséhez évente 200 milliárd forintra van szükség. Ez az összeg körülbelül akkora, mint Miskolc (40 milliárd), Nyíregyháza (76 milliárd) és Szeged (80 milliárd) 2022-re tervezett költségvetése összesen.

Ennek a 200 milliárd forintnak sajnos csak töredékét fedezi a jegyek és bérletek eladásából származó bevétel, amely 2022-ben kb. 28%-os arányt jelent.