Budapesten naponta 2300 jármű indul útjára, amelyekre a város 4631 megállójában megközelítőleg 3,3 milliószor szállnak fel utasaink. Csak a 4-es és a 6-os villamosokat – amelyek Európa egyik legsűrűbben közlekedő villamosvonalai - 330-350 ezerszer használják egy átlagos munkanapon. Tehát egy magyar vidéki nagyváros teljes lakossága naponta legalább kétszer megfordul a nagykörúti vonalon.
A BKK járatait egy év alatt több mint 1,2 milliárd utas veszi igénybe. Ez a szám önmagában is érzékelteti, hogy milyen óriási feladat a főváros közlekedési rendszerét működtetni. Összegyűjtöttünk néhány olyan adatot, amelyek segítséget nyújtanak neked a hálózat megismerésében.
Utasszámok
A fővárosban közlekedő járművek száma
Mivel mérjük ezeket az adatokat?
Innovatív adatgyűjtési módszerek számokban:
Az alábbi grafikákon összefoglaltuk néhány további érdekes adatot Budapest közösségi közlekedésével kapcsolatban.
A BudapestGO grafikán a 2023. októberi adatok láthatók
A MOL Bubi grafikán a 2022. szeptemberi adatok láthatók
Mennyibe kerül a főváros közlekedése?
Budapest közösségi közlekedési rendszerének működtetése óriási feladat, ami rengeteg pénzt igényel. A jelenlegi közlekedési hálózat működtetéséhez évente 200 milliárd forintra van szükség. Ez az összeg körülbelül akkora, mint Miskolc (40 milliárd), Nyíregyháza (76 milliárd) és Szeged (80 milliárd) 2022-re tervezett költségvetése összesen.
Ennek a 200 milliárd forintnak sajnos csak töredékét fedezi a jegyek és bérletek eladásából származó bevétel, amely 2022-ben kb. 28%-os arányt jelent.