Kik vagyunk?

Mi itt a BKK-nál tudjuk, hogy a közlekedés egyre fontosabb szerepet tölt be az emberek életében. Ezért nem pusztán az a célunk, hogy utazási lehetőséget biztosítsunk a fővárosban élőknek. Hiszünk abban, hogy a munkánk ennél sokkal többről szól. A közlekedés emberi kapcsolatokat épít, gazdasági lehetőségeket teremt. Összekapcsol a családtagjaiddal, a barátaiddal, az üzletfeleiddel, a munkatársaiddal.

 

A Budapesti Közlekedési Központot 2010-ben alapították. Azóta a főváros közlekedésszervezőjeként Budapest közösségi közlekedéséért, annak működtetéséért és fejlesztéséért felelünk. A BKK 100 százalékban fővárosi tulajdonú közszolgáltató társaság, de valójában sokkal több annál: mintegy 1500 főből álló közösség, amely teljes elhivatottsággal végzi kihívásokkal teli munkáját.

Együtt járunk veled nap mint nap. Azokon a vonalakon utazunk, amelyeken te. Ugyanazokra a járművekre szállunk fel, amelyekre te. Hozzád hasonlóan mi is bosszankodunk, ha egy járat késik, vagy ha épp az orrunk előtt megy el. Látjuk tehát Budapest közlekedésének hiányosságait. Ezért mindennap azért dolgozunk, hogy az igényeidet még jobban megértsük, és hogy a rendelkezésünkre álló erőforrásokból új megoldásokat nyújtsunk.

A küldetésünk világos. Azt szeretnénk, ha Budapest a világ legszerethetőbb városa lenne. Ezért dolgozunk valamennyien, és ez viszi a BKK közösségét előre.

A járműveket üzemeltető szolgáltatóink (BKV Zrt., VT-ARRIVA Kft., VOLÁNBUSZ Zrt.) és az utasok által létrejött egyedülálló kapcsolatnak köszönhetjük azt a nehézségekkel teli, mégis lenyűgöző történetet, amely immár több mint 10 éve tart. Köszönjük, hogy te is részese vagy annak.

 

A történetünk

A Budapesti Közlekedési Központot (teljes nevén BKK Budapesti Közlekedési Központ Zártkörűen Működő Részvénytársaság) a Fővárosi Közgyűlés 2010. október 27-i döntésével hozta létre. Ezzel a BKK lett a budapesti közlekedés új irányító szervezete.

A társaság születése alapvetően annak köszönhető, hogy a főváros felismerte, mennyire idejétmúlt a közlekedésfejlesztést szolgáló intézményrendszer. A széttagolt struktúra már nem volt alkalmas arra, hogy megfelelően összehangolja a Budapesten zajló felújításokat, a közlekedést érintő fejlesztéseket.

A BKK létrehozását többéves szakmai előkészítő munka előzte meg. Ennek során várospolitikai, városstratégiai, közlekedésszakmai és nem utolsósorban jogi szempontból vizsgálták meg a szakértők, hogy miként lehet a széttagolt rendszert megújítani. A BKK integrálta működésébe a Főpolgármesteri Hivatal Közlekedési Ügyosztálya, a BKV Zrt., a Fővárosi Közterület-fenntartó Vállalat egyes feladatait, valamint a Parking Kft. és a Fővárosi Taxiállomásokat Üzemeltető, Szolgáltató Közhasznú Nonprofit Kft. teljes feladatkörét.

 

A BKK eddigi vezetői

2010–2015:        Vitézy Dávid
2015–2019:        Dr. Dabóczi Kálmán
2019–2020:        Nemesdy Ervin
2020:                   Dr. Varga Ivett
2020-tól:            Fendrik László

 

 

A BKK működését érintő főbb mérföldkövek

  • 2010. október 27-én a Fővárosi Közgyűlés megalapította a Budapesti Közlekedési Központot.
  • 2011. október 1-jével BKK Közút Zrt. néven megalakult egy közútfenntartással foglalkozó új gazdasági társaság, amely a Budapesti Közlekedési Központ szakmai irányítása alá került.
  • 2012. május 1-jétől a BKK átvette a BKV Zrt. több feladatát. Többek között a közlekedésszervezést, a forgalomirányítást, a viteldíjrendszer fejlesztését, a jegy- és bérletértékesítést, illetve a jegy- és bérletellenőrzést.
  • 2014 novemberében a Fővárosi Közgyűlés úgy határozott, hogy a BKK Közút Zrt.-t leválasztja a BKK-ról, majd mind a BKK-t, mind a BKK Közút Zrt.-t a Budapesti Városigazgatás Holdingba integrálta.
  • 2017 márciusában a BKK leányvállalataként létrejött a Budapesti Közlekedési Ügyfélkapcsolatok Zrt. (BKÜ), amely többek között a jegyellenőrzéssel, a jegyértékesítéssel és az utastájékoztatással kapcsolatos feladatokat végezte.
  • 2020. június 30-ával elkezdődött a Budapesti Közlekedési Ügyfélkapcsolatok Zrt. (BKÜ) integrációja a Budapesti Közlekedési Központ Zrt.-be.