Budapesten naponta 2200 jármű indul útjára, amelyekre a város 5600 megállójában megközelítőleg 4,2 milliószor szállnak fel utasaink. Csak a 4-es és 6-os villamosokat – amelyek Európa egyik legsűrűbben közlekedő villamosvonalai - 330-350 ezerszer használják egy átlagos munkanapon. Tehát egy magyar vidéki nagyváros teljes lakossága naponta legalább kétszer megfordul a nagykörúti vonalon.
A BKK járatait egy év alatt több mint 1,5 milliárd utas veszi igénybe. Ez a szám önmagában is érzékelteti, hogy milyen óriási feladat a főváros közlekedési rendszerét működtetni. Összegyűjtöttünk néhány olyan adatot, amelyek segítséget nyújtanak neked a hálózat megismerésében.
Utasszámok:
- M1-es metró: 80 ezer felszálló/munkanap
- M2-es vonal: 350 ezer felszálló/munkanap
- M3-as vonal: 500 ezer felszálló/munkanap
- M4-es vonal: 185-195 ezer felszálló/munkanap
- villamos: 1,2 millió utas/nap
- autóbusz: 2 millió utas/nap
- trolibusz: 300 ezer utas/nap.
A fővárosban közlekedő járművek száma:
- 1500 autóbusz
- 140 trolibusz
- 600 villamos
- csaknem 100 metrószerelvény
- több mint 1500 MOL Bubi kerékpár
Az alábbi grafikákon összefoglaltuk néhány további érdekes adatot Budapest közösségi közlekedésével kapcsolatban.
Mennyibe kerül a főváros közlekedése?
Budapest közösségi közlekedési rendszerének működtetése óriási feladat, ami rengeteg pénzt igényel. A jelenlegi közlekedési hálózat működtetéséhez évente 150-170 milliárd forintra van szükség. Ez az összeg körülbelül akkora, mint Miskolc (40 milliárd), Nyíregyháza (61 milliárd) és Szeged (78 milliárd) 2020-ra tervezett költségvetése összesen.
Ennek a 150-170 milliárd forintnak sajnos csak töredékét fedezi a jegyek és bérletek eladásából származó bevétel, ami 2019-ben megközelítőleg 67,3 milliárd forint volt. Ebben az évben az utasok
- 18,9 millió vonaljegyet,
- 1,2 milliót helyszínen váltott jegyet,
- közel 500 ezer átszállójegyet,
- 2,3 millió tömb gyűjtőjegyet, és
- 4,5 millió havi és félhavi (15 napos) bérletet vásároltak.
A közzétett adatokat, grafikákat folyamatosan frissítjük.