Budapest, 2022. szeptember 22. – Megérkezett Budapestre az első vadonatúj Solaris–Škoda Trollino 18 típusú csuklós trolibusz. Az új jármű a szükséges tesztek elvégzése, valamint a papírok megszerzése után tervezetten még az ősszel a fővárosban közlekedők szolgálatába áll. A korszerű, alacsony padlós csuklós trolibusz annak a 48 darabból álló flottának az első darabja, amely csaknem 2014-es áron kerül a fővárosba. Az új járművek a teljes budapesti trolibuszhálózaton közlekednek majd.
Korszerű trolibuszokkal gazdagodik a fővárosi járműpark, a BKK összesen 48 Solaris–Škoda Trollino típusú trolibuszt – 12 darab szólót és 36 darab csuklóst – rendelt meg. Az új járműflotta első darabja szeptember 22-én, csütörtökön kora reggel érkezett Budapestre, ezután a következő hónapokban a többi jármű ütemezetten érkezik. A lengyel–cseh gyártó járművei akadálymentesek, légkondicionáltak, és legalább négy kilométert önjáró üzemmódban is képesek megtenni.
Jelenleg összesen 60 darab Solaris–Škoda Trollino típusú trolibusz szállítja az utasokat a fővárosban, ezek közül 30 csuklós Trollino 18-as. Az új járművek műszaki kialakítása megegyezik a már forgalomban lévő, negyedik generációs Trollino 18-asok kialakításával, a homlokfaluk ugyanakkor megváltozott a legutóbbi modellfrissítéskor – a különbségek már a tavaly érkezett két csuklós járművön is láthatók.
A BKK az olcsóbb és gyorsabb megoldást választotta
A fővárosi trolibuszpark annak köszönhetően gazdagodik, hogy a BKK élt az opciós lehívási lehetőségével, és a Solaris–Škoda gyártóval kötött szerződése alapján megrendelte a fennmaradó 48 járművet. A trolibuszok összesen mintegy 26,7 millió euróba kerülnek, ennek fedezetét a Fővárosi Önkormányzat biztosítja.
Jelentős megtakarítást jelent, hogy a BKK élt a szerződésben szereplő opcióval, így ugyanis csaknem 2014-es áron kerülnek az új trolibuszok Budapestre. Ez annak is köszönhető, hogy a közlekedésszervező 2014. november 14-én kedvező megállapodást kötött a Solaris–Škoda gyártóval. Egy új közbeszerzési eljárás során hozzávetőlegesen csak másfél-kétszer magasabb áron lehetett volna beszerezni a járműveket, és azok jóval később állhattak volna forgalomba. A fizetendő ár csupán a Fővárosi Önkormányzattól teljesen független forint-euró árfolyamromlás miatt emelkedett.