
Budapest, 2025. november 26. – Újabb CAF-villamossal bővült Budapest legkorszerűbb flottája. A sikeres futáspróbák és hatósági vizsgák után a BKK átvette és forgalomba állította a 23. új, alacsonypadlós villamost, amely még kényelmesebb és hozzáférhetőbb utazást biztosít a fővárosban közlekedőknek. A járműbeszerzés az IKOP_PLUSZ-1.1.0-23-2025-00012 azonosító számú, „51 db CAF-villamos beszerzése Budapest részére” című projekt keretében, az Európai Unió támogatásával, a Magyar Állam társfinanszírozásával valósul meg; a vissza nem térítendő támogatás összege 54,15 milliárd forint.
(A fotóra kattintva galéria nyílik)
Ismét villamost adott át a spanyol gyártó a BKK-nak, ezzel 23-ra nőtt a Budapesten közlekedő új CAF-ok száma. A villamos elsősorban a 17-es, 56-os és 56A vonalon szállítja az utasokat. A 24. jármű már Budapesten van, és hamarosan forgalomba állhat, tovább erősítve a főváros modern villamosflottáját.
A villamosok a korábban megrendelt, jelenleg is gyártás alatt lévő 51 darabos flotta részei, a gyártó folyamatosan adja át a vadonatúj járműveket. A beszerzésnek köszönhetően a forgalomban lévő alacsonypadlós villamosok aránya a jelenlegi 30-ról több mint 40 százalékra emelkedhet Budapesten.
Az alacsonypadlós, akadálymentesített, klímával felszerelt CAF-villamosok jelentősen hozzájárulnak az utazási komfort növeléséhez, az esélyegyenlőség biztosításához, valamint a környezetbarát és energiahatékony közlekedés erősítéséhez.
Ezeken a vonalakon bővülhet az alacsonypadlós flotta
A járműállomány folyamatos megújítása lehetővé teszi, hogy egyre több alacsonypadlós szerelvény közlekedjen azokon a vonalakon, ahol már jelenleg is járnak. Így az 1-es, a 3-as, a 17-es, a 19-es, a 42-es, az 50-es, az 56-os, az 56A és a 61-es vonalán is tovább növekedhet a CAF-villamosok száma.
Az összesen 51 új jármű forgalomba helyezésével – és az európai uniós infrastruktúrafejlesztési források rendelkezésre állása esetén – a tervek szerint a 2-es, a 23-as és a 24-es, valamint a 62-es vonalán szintén megjelenhetnek a korszerű villamosok, illetve a 14-es és a 69-es vonalon további alacsonypadlós járművek is forgalomba állhatnak. Ezenkívül a Fővárosi Közgyűlés Klímavédelmi, Közlekedési és Városfejlesztési Bizottságának felkérésére a BKK és a BKV vizsgálja a 47-es és a 49-es vonalon történő bevezetés infrastrukturális feltételeit is.
EU-s forrás szükséges az infrastrukturális beruházásokra
Az új járművek fogadásához és a hálózat további korszerűsítéséhez elengedhetetlenek bizonyos infrastrukturális beruházások, többek között az áramellátás fejlesztése, egyes végállomások átépítése és új peronok kialakítása.
Ezekhez a fejlesztésekhez egyelőre nem állnak rendelkezésre a szükséges EU-s források, a főváros azonban elkötelezett a beruházások megvalósítása mellett. A források biztosítanák:
- az alacsonypadlós villamossal még nem kiszolgált vonalak fejlesztését;
- további peronok akadálymentesítését, valamint
- a kocsiszínek teljes körű felkészítését az új járművek tárolására és karbantartására.
A BKK októberben feltételes közbeszerzést írt ki a Ferencváros kocsiszín fejlesztésének tervezésére, valamint feltételes közbeszerzést indíthat az Angyalföld kocsiszín és a 14-es villamosvonal kapcsolódó fejlesztéseinek a tervezésére is.
A budapesti villamosfejlesztésekről és a járműflotta megújításáról ezen az oldalon olvasható bővebb információ.
A CAF-villamosok beszerzése az IKOP_PLUSZ-1.1.0-23-2025-00012 azonosító számú „51 db CAF-villamos beszerzése Budapest részére” című projekt keretében, az Európai Unió támogatásával, a Magyar Állam társfinanszírozásával valósul meg.





