2025. július 10. – Két új, modern CAF-villamossal bővült a budapesti flotta, a járművek a hét elején érkeztek meg a fővárosba. A villamosok a spanyolországi gyártóüzemből indulva, közúti és tengeri szállítással jutottak el Budapestre, éjszakánként több ezer kilométeres út után gördültek be végleges otthonukba. Az új szerelvények annak az 51 db-ból álló flottának a tagjai, melynek köszönhetően 2026 végére 40%-ra növekedhet a modern, alacsonypadlós villamosok aránya a fővárosban.
Két új, modern CAF-villamossal bővült a budapesti flotta: a 2275-ös és 2277-es pályaszámú szerelvények a hét elején érkeztek meg a fővárosba. A járművek a spanyolországi gyártóüzemből indulva, közúti és tengeri szállítással jutottak el Budapestre, éjszakánként több ezer kilométeres út után gördültek be majdani otthonukba. A villamosok észak felől érkeztek: a szerelvényeket szállító méretes trélerek Parassapusztánál lépték át a magyar-szlovák határt, majd a börzsönyi lejtőkön és a Dunával párhuzamosan haladva érkeztek meg Budapestre.
A képre kattintva galéria nyílik
Az érkezést követően a járművek a szakemberek kezei közé kerültek, akik megkezdték a részletes műszaki ellenőrzést és a villamosok beüzemelését. A folyamat része többek között a biztonsági és komfortfunkciók – fékek, ajtók, utastájékoztatás, klímaberendezés – alapos vizsgálata, ezt követően próbafutások várnak a vadonatúj villamosokra.
A járművek a most is zajló villamosflotta-megújítási program részei. A beszerzésnek köszönhetően 2026 végéig 51 új villamos érkezik a fővárosba, ezzel jelentősen növekedik a modern, alacsonypadlós villamosok aránya a fővárosban. A CAF-szerelvények a már megszokott, minőségi felszereltséggel érkeztek: alacsonypadlós, klimatizált, tágas belső térrel rendelkező, energiatakarékos járművek, amelyek a XXI. századi elvárásoknak is megfelelnek.
A képre kattintva galéria nyílik
Tovább nő az alacsonypadlós villamosok aránya Budapesten
Az új szerelvények fokozatosan állnak forgalomba azokon a vonalakon, ahol már ma is közlekednek alacsonypadlós járművek – így többek között az 1-es, 3-as, 17-es, 19-es, 42-es, 50-es, 56-os, 56A és 61-es vonalon is egyre több klimatizált, akadálymentes villamos jelenhet meg.
A BKK a CAF-villamosok beszerzését és forgalomba állítását az infrastruktúrafejlesztéssel együtt tervezte, hiszen ez elengedhetetlen a járművek megfelelő üzemeltetéséhez. Ennek megfelelően az infrastrukturális fejlesztések (vonali fejlesztések, kocsiszínek) is bekerültek az RRF-forrás helyreállítási tervébe a hozzá kapcsolódó forrással összesen 96,4 Mrd Ft értékben, amiről kormányhatározat is született (1495 /2021. (VII.23.). A BKK és a BKV előkészítette az infrastruktúrafejlesztéseket az EU-források fogadására azért, hogy a munka azonnal elindulhasson, ha a társaságok megkapják a korábban ígért forrásokat.
A képre kattintva galéria nyílik
A tervezetten 2026 végéig érkező 51 darab új CAF-villamos forgalomba állításával, valamint az uniós infrastruktúrafejlesztési források rendelkezésre állását követően – például az áramellátás megerősítése vagy végállomások átépítése után – újabb vonalakon is elindulhatnak a korszerű járművek. A tervek szerint a 2-es, a 23-as, a 24-es és a 62-es villamosvonalakon is feltűnhetnek a modern villamosok, a 14-es és a 69-es vonalon pedig tovább bővülhet az alacsonypadlós kapacitás.
A budapesti villamosfejlesztésekről és a járműflotta megújításáról ezen az oldalon olvasható bővebb információ.
A projekt az Európai Unió és Magyarország Kormánya társfinanszírozásával valósul meg.