Ugrás a főmenühözUgrás a fő tartalomhozUgrás a lábléchez

Halad a zuglói trolifejlesztés: új felsővezeték-tartó oszlopok az Állatkerti körútnál

Budapest, 2025. július 4. – Látványos szakaszához ért a felsővezeték-építési és -felújítási munka a zuglói Kacsóh Pongrác út–Állatkerti körút–Hermina út csomópontban: helyére került az új felsővezeték-tartó és közvilágítási oszlopok egy része, valamint befejeződtek a közműfeltárások. A fővárosi trolihálózat fejlesztéséhez kapcsolódó beruházás ütemezetten halad, hátravan még a többi között az új felsővezeték és a váltószerkezetek létesítése, valamint a csomópont akadálymentesítése. A kivitelezés várhatóan idén ősz végéig befejeződik.

 

Trolifejlesztés Zuglóban.

 

Már szemmel is jól látható nyomai vannak a zuglói trolihálózat bővítéséhez kapcsolódó fejlesztésnek: új felsővezeték-tartó és közvilágítási oszlopok jelentek meg a XIV. kerületi Kacsóh Pongrác út–Állatkerti körút–Hermina út csomópontjában, valamint a kapcsolódó korszerűsítési és útépítési munkák is ütemezetten haladnak. Az úgynevezett állatkerti deltának köszönhetően korszerűsödik a budapesti trolibusz-infrastruktúra, és új lehetőségek nyílnak a hálózat bővítésére.

 

Trolifejlesztés Zuglóban.

 

A várhatóan ősz végéig tartó munkák további részében a szakemberek telepítik a még hiányzó oszlopokat, akadálymentesítik a csomópontot, új troli-felsővezetéket és váltószerkezeteket létesítenek, és zöldfelület-rendezést végeznek.

 

Bővítési lehetőségeket teremt a fejlesztés

A felsővezeték-hálózat fejlesztésével a BKK biztosítja, hogy a mai hálózaton nagyobb megbízhatósággal közlekedjenek a trolibuszok, illetve az önjáró képességüket azokon a területeken hasznosítsák, ahol nincs felsővezeték. A fővárosi trolibuszhálózat-fejlesztési projekteket így lehet a leghatékonyabban megvalósítani.

 

Trolifejlesztés Zuglóban.

 

A zuglói fejlesztés közvilágítási, szegély- és forgalomtechnikai korrekciói komplexen segítik az arra közlekedőket. A beruházás nem csak a XIV. kerület közlekedésére lesz jelentős hatással: a Kacsóh Pongrác úti–Állatkerti körúti „kanyar” lehetőséget ad arra, hogy a BKK később továbbfejlessze és -bővítse a trolibuszhálózatot. Az esetleges változásokról a BKK társadalmi egyeztetést is indít majd.

A fejlesztés tervezetten az Európai Unió IKOP Plusz-1.1.0-23 programja finanszírozásával valósulhat meg. Mivel a támogatási szerződést a magyar állam még nem kötötte meg a BKK-val, a kivitelezést a Fővárosi Önkormányzat előfinanszírozza.

 

Az állatkerti delta fejlesztése során a BKK

  • felújítja a trolibusz-felsővezetéket, új váltószerkezeteket létesít a Kacsóh Pongrác út, az Állatkerti körút és a Hermina út csomópontjában, továbbá
  • új felsővezetéket épít, amelynek köszönhetően a trolibuszok a Kacsóh Pongrác útról érkezve az Állatkerti körútra (valamint ellenkező irányban) is bekanyarodhatnak;
  • új felsővezeték-tartó és közvilágítási oszlopokat telepít, egyúttal kicseréli a lámpatesteket és a -karokat, hogy korszerűsítse a közvilágítást, és egységes utcaképet alakítson ki, valamint
  • akadálymentesítést is végez.

 

Trolifejlesztés Zuglóban.

 

Így zajlik a trolibusz-közlekedés megújítása és bővítése

A BKK elkötelezett a környezetbarát közösségi közlekedés és a fenntartható működtetés mellett, és – a Fővárosi Önkormányzat törekvéseihez kapcsolódva – a trolifejlesztésekben látja a közlekedés zöldítésének gazdaságos lehetőségét. Ezért a BKK az elmúlt években számos trolibuszfejlesztést hajtott végre, és a következő években új vonalak létesítését, illetve számos vonal meghosszabbítását tervezi a főváros különböző részein.

 

81-es trolibusz.

 

  • Június végétől közlekedik az új 81-es trolibusz, amely a Miskolci utcán haladva közvetlen kapcsolatot teremt a Mexikói út metróállomás és az Örs vezér tere között, és új területeket kapcsol be Zugló közösségi közlekedési hálózatába. Így a kerületben közlekedőknek kevesebbszer kell átszállniuk, és az alsórákosi térségben akár 10-15 perccel is csökkenhet az utazásra fordított idő.
  • Májustól a 73-as trolibusz új, meghosszabbított útvonalon, a Nyugati pályaudvar és a kőbányai Kápolna tér között közlekedik. A vonal meghosszabbítása szorosan kapcsolódik a kőbányai trolihálózat-fejlesztés tesztüzeméhez, aminek korábbi ütemeiben a 75-ös troli biztosított kényelmes eljutást a főváros belső területei, valamint a X. kerület központja között. A fejlesztés még véleményezhető a BKK honlapján.

 

Mindezeknek köszönhetően egyszerre válhat zöldebbé, mindenki számára kényelmesebbé és még inkább hozzáférhetővé a budapesti közösségi közlekedés. A részletekről ezen az oldalon olvashat bővebben.