Budapest, 2023. július 21. - Az elmúlt évek gazdasági folyamatai, az energiaárak drasztikus emelkedése, és az általános infláció miatt a legtöbb kereskedő és szolgáltató után a BKK is kénytelen változtatni egyes termékek árán a megszokott színvonalú kiszolgálás, illetve a további fejlesztések érdekében. A közlekedési társaság számára ugyanakkor továbbra is kiemelt jelentőségű a törzsutasok megbecsülése és számuk növelése, ezért a bérletek ára nem változik.
Az egymást követő válságokat a budapesti közösségi közlekedés használói utasként nem érzékelhették, hiszen a társaság nemcsak megtartotta szolgáltatásának színvonalát, hanem folyamatosan fejlesztette is azt.
Az elmúlt egy évben 285 új busz és 48 troli érkezett, befejeződött az M3-as metróvonal felújítása, elindult a BudapestGO applikáció, amelynek folyamatosan bővülnek a szolgáltatásai.
Bár a járvány vége óta egyre többen térnek vissza a közösségi közlekedéshez, összességében jelentősen csökkent a BKK jegyárbevétele az elmúlt négy évben. 2022 végére 16 százalékkal volt alacsonyabb, mint 2019-ben, miközben az energiaárak növekedésével és az általános inflációval a kiadások drasztikusan emelkedtek. A fenntartó Fővárosra egyre magasabb teher hárul, összesen 60 milliárd forinttal került többe a Fővárosnak a közösségi közlekedés, mint 7 évvel ezelőtt.
Ezért a többi magyar közlekedési szolgáltató – a MÁV-HÉV, a MÁV-START és a Volánbusz – után a BKK is megemeli az eseti termékek árát: a vonaljegy 450 forint, a fedélzeti vonaljegy 600 forint, illetve a gyűjtőjegy 4000 forintba kerül szeptember 1-jétől. A bérletek ára ugyanakkor továbbra sem változik. Így mostantól még inkább megéri havi, negyedéves vagy éves bérletet vásárolni. A felnőtt havibérlet továbbra is 9500 forint, a diákbérlet pedig 3450 forintba kerül, vagyis ennyi pénzért lehet egy hónapon át korlátlanul utazni.
Az egyszeri utazásra érvényes, vonaljegy típusú jegyek az árváltozás után még egy évig, azaz 2024. augusztus 31-ig használhatók fel. További részletek ezen az oldalon olvashatók.