Már mobilapplikációban is megvásárolhatók a BKK negyedéves és éves bérletek

Budapest, 2021. május 3. - Újabb termékekkel bővült a mobiljegyrendszer, 2021. május 3-tól már a negyedéves és a kedvezményes éves Budapest-bérletek is megvásárolhatók okostelefonon, valamint megújul az ehhez szükséges applikációk menüstruktúrája is. A BKK felmérése szerint aki kipróbálja, jó eséllyel megszereti a mobiljegyet: a felhasználók 71 százaléka a telefonon elérhető termékeket ugyanolyan jónak, vagy jobbnak tartja, mint a papír alapú jegyeket, bérleteket.

A Budapesti Közlekedési Központ ügyfélelégedettségi kutatásából kiderült, hogy a fővárosban közlekedők nyitottak a mobiljegy használatára, és igénylik, hogy a bérletek és a napijegy típusú termékek mobiltelefonon is elérhetők legyenek. Ennek az elvárásnak eleget téve 2021. május 3-tól a kedvezményes éves és a negyedéves Budapest-bérletek is elérhetők a Közlekedési Mobiljegy, a K&H mobilbank, a Simple és a VoxPay alkalmazásokban, augusztustól pedig már a szemeszterre szóló bérletek is megvásárolhatók a diákok számára.

Aki a havi bérletét jelenleg is mobiltelefonon használja, illetve aki papír alapú havi, vagy hosszabb időszakra szóló bérletet szokott vásárolni, annak mindenképp megéri váltani. Amellett, hogy a mobiljegy használata praktikus, a negyedéves bérlettel majdnem 10 nappal tovább lehet utazni mint három darab havi bérlettel, hiszen 100 napig érvényes.

A termékpaletta bővülése mellett a menüstruktúra is megújult az egyes mobiljegy-applikációkban. A kategóriák neve ügyfélbarát lett, segítve a bérlet- és jegyválasztást, a magánszemélyeknek szóló és a céges bérletek pedig külön-külön menüpontba kerültek. A legnépszerűbb bérlet- és napijegy típusok a menü elején szerepelnek, hogy gyorsabban elérhetők legyenek.

 

Hogyan lehet használni a mobiljegyet?

A mobiljegy több szempontból is praktikusabb papír alapú társainál. Vásárláskor nem kell sorban állni sem az ügyfélközpontokban, sem az automaták előtt. Sőt, akár a megállóban várakozva is meg lehet váltani. Aki mobiljegyet használ az nincs sem időhöz, sem helyhez kötve, emellett kontakt nélküli vásárlást biztosít, ami különösen biztonságos járvány idején. Ráadásul a használatuk is egyszerű, csupán a vásárlásához szükséges applikáció (Közlekedési Mobiljegy, K&H mobilbank, Simple, Telenor Wallet, VoxPay) letöltése szükséges hozzá.

A mobiltelefonon megvásárolt napijegyek és bérletek használata lényegében megegyezik a papíralapú termékek használatával. A különbség csupán annyi, hogy az elsőajtós járműveknél, illetve a metróállomásokon a mobiljegy esetében egy kódot kell beolvasni a telefonnal, majd a képernyőn megjelenő mozgó ábrát kell megmutatni a járművezetőnek, vagy a metróállomáson beléptetést végző személyzetnek. Egyes alkalmazásokban a „metrómegállók” gomb is használható az animáció megjelenítéséhez.

A mobiljegy mellett számos értékesítő ponton is lehet jegyet, vagy bérletet váltani, 14 ügyfélközpontban, 8 pénztárban, közel 400 jegy-és bérletautomatánál és számos viszonteladónál van lehetőség a vásárlásra. Az értékesítő helyszínek a BKK Pontkereső oldalon találhatók meg.

A mobiljegy használatról minden további fontos információ megtalálható a bkk.hu/mobiljegy oldalon.