Ellenőrizzük az igazolványok érvényességét utazás előtt!

Budapest, 2021. május 17. – A BKK járatain növekvő utasforgalom tapasztalható, azonban még érvényben vannak a veszélyhelyzet idején érvényes intézkedések. A szabályos utazáshoz érdemes ellenőrizni az igazolvány és az utazási kedvezményekhez szükséges igazolások érvényességi idejét, így elkerülhetők a kellemetlenségek.

A koronavírus-járvány mérséklődésével az általános iskolák felső tagozatán és a középiskolákban újraindult a jelenléti oktatás, valamint a home office-ból a munkahelyekre is visszatértek a munkavállalók, ezáltal az utóbbi hetekben növekvő utasforgalom tapasztalható a BKK járatain. Összefoglaljuk, hogy a szabályos utazás érdekében mire érdemes figyelni az egyes igazolványtípusokkal és bérletigazolványokkal kapcsolatban.    

 

  • Bérletigazolványok:

2021. május 1. után csak érvényes bérletigazolványt lehet használni.

Azok a nyugdíjas vagy kisgyerekes bérletigazolványok, amelyek

  • a 2020. március 11-június 17. közötti időszakban jártak le, 2020. december 15-ig voltak használhatók,
  • 2021. márciusban jártak le, 2021. április 30-ig fogadhatta el érvényesként a BKK.

A nyugdíjas bérletigazolvány érvényesítéshez a 2020. március 11. és július 3. között, valamint a veszélyhelyzet idején lejáró utazási kedvezmények igazolására szolgáló okmányokat is elfogadják.

A kisgyerekes bérletre – amelyhez a bérletigazolványt félévente szükséges megújítani – a jogosultságot (budapesti lakcímmel) a GYES, GYET, GYED, vagy CSED juttatásokról a kifizetőhelytől kapott eredeti igazolás vagy megállapító határozat bemutatásával lehet igazolni. Ezek a dokumentumok a kiállításuk keltétől számított legfeljebb 6 hónapig mutathatók be, a BKK honlapján részletezett szabályok szerint.

 

  • Álláskeresők bérlete:

Az álláskeresőknek szóló havi bérlet a BKK jegy- és bérletpénztáraiban, ügyfélközpontjaiban, valamint Központi ügyfélszolgálatán váltható ki az alábbi iratok bemutatásával:

  • 30 napnál nem régebbi keltezésű, papír alapú, eredeti hatósági bizonyítvány,
  • érvényes, személyazonosításra alkalmas okmány,
  • lakcímkártya.

 

  • Igazolványok, okmányok, igazolások:

A 2020. március 11. és július 3. között lejárt igazolványokat, továbbá a veszélyhelyzet idején lejáró (2020. november 4-től a veszélyhelyzet végéig), magyar hatóság által kiállított hivatalos okmányokat (pl.: személyi igazolvány, lakcímkártya, útlevél, vezetői engedély), illetve a fenti pontokban nem említett további utazási kedvezmények igazolására szolgáló okmányokat, igazolásokat (pl.: ellátottak utazási utalványa, MÁK hatósági igazolvány) a veszélyhelyzet megszűnését követő 60 napig érvényesnek kell elfogadni; a tartózkodási, letelepedési és bevándorlási okmányok csak a veszélyhelyzet megszűnését követő 30 napig érvényesek.

  • Diákigazolványok:

A diákok a 2019/2020 és a 2020/2021 tanév I. és II. féléves felsőoktatási illetve köznevelési érvényesítő matricával ellátott diákigazolványát érvényes okmányként kell elfogadni. Ugyanez a szabály vonatkozik azokra a diákigazolványt helyettesítő igazolásokra is, amelyeket a tanintézmények elektronikus formában küldtek a diákoknak, és azokat kinyomtatva használták eddig a tanulók. Azokat az igazolásokat, amelyek a rajtuk feltüntetett érvényességi idő szerint 2020. november 4-én vagy azt követően járnak le, érvényesnek kell tekinteni.

A jegy- és bérletvásárlás legbiztonságosabb módja jelenleg a Közlekedési mobiljegy alkalmazás, melynek segítségével akár otthonról, a fotelban ülve is megvásárolható számos népszerű bérlet és napijegy típus, mint például a havibérlet, a negyedéves bérlet, az éves bérlet vagy a 24 órás jegy. A mobiljegyekről bővebben a bkk.hu/mobiljegy/ oldalon tájékozódhatnak.

Emellett ajánljuk a rendszeresen fertőtlenített BKK-automaták használatát, illetve ügyfélközpontjaink, jegy- és bérletpénztáraink felkeresését. Vonaljegyet és 10 darabos gyűjtőjegyet a viszonteladó partnereinknél is lehet vásárolni.

Az Önhöz legközelebb eső értékesítési pontot térképes keresőfelületünkön, a bkk.hu/pontkereso címen érdemes megkeresni.