Tavasztól módosult a taxi gépjárművek arculati minősítése és az ehhez tarozó feladatok ügyintézése egy jogszabályváltozás miatt. A feladatok egy részét a Budapest Közút Zrt. vette át a Budapesti Közlekedési Központtól (BKK). A gépjárművek minősítése, a díjfizetés, az engedélykártya és matrica átvétele valamint a szerződéskötés az eddig megszokott módon és helyen történik a VIII. kerületi Asztalos Sándor utca 16. szám alatt, immár a Budapest Közút Zrt. ügyintézésében.
A jogszabályoknak megfelelően a gépjármű minősítését, a díjfizetést és a szerződés megkötését követően a BKK, mint közlekedésszervező adja ki a személytaxi szolgáltatást végző vállalkozásoknak az előzetes igazolásokat, amelyeket feltöltenek a TaxiDroszt nyilvántartó rendszerbe.
Budapest Főváros Kormányhivatal Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztálya arról tájékoztatta a BKK-t, hogy a jövőben mind a tevékenységi engedély vagy engedélykivonat kiadásánál, mind a taxi gépjárművek műszaki vizsgáztatása során elfogadja a TaxiDroszt nyilvántartó rendszerbe feltöltött, általa az ügyintézéskor közvetlenül elérhető és megtekinthető előzetes igazolást. Mindez fontos változás az ügyintézés menetében, hiszen a továbbiakban a Főosztálynál történő ügyintézéshez már nincs szükség az eredeti előzetes igazolás bemutatására. Amennyiben az engedélyt kérő vállalkozás mégis szeretné megkapni az eredeti igazolást, az – értesítés után – átvehető a BKK Központi Ügyfélszolgálatán, ügyfélfogadási időben.