Júniustól újabb Mercedes-Benz Citaro buszok álltak forgalomba Budapesten

Kapcsolódó galériák:

2013. június 1-jétől, szombattól 25 darab szóló és 25 darab csuklós Mercedes-Benz Citaro 2 típusú autóbusz áll forgalomba, így immár 100 új busz fogja a budapesti utakat róni. A szóló autóbuszok a gazdagréti 8-as, a rózsadombi 11-es, 91-es, 111-es és 291-es, a Budakeszire közlekedő 22-es, 22A és 222-es, a hegyvidéki 112-es és a naphegyi 178-as autóbusz vonalán állnak forgalomba.

A csuklós járművek az átszervezett 7E, 107E és 233E jelzésű buszok mellett a rákoskerti 97E vonalán szolgálnak júniustól.

Az akadálymentes szolgáltatás szélesebb körű nyújtása érdekében 2013. június 1-jétől ismét újraszervezzük az alacsonypadlós autóbuszok beosztását a budapesti közlekedésben.

Az új buszok forgalomba állásának és ennek nyomán a felszabaduló alacsonypadlós buszok átcsoportosításának, egyenletesebb elosztásának köszönhetően 2013. június 1-jétől az eddiginél több szóló alacsonypadlós járművet állítunk forgalomba az alábbi járatokon: 8, 21, 21A, 25, 46, 53, 67, 92, 95, 96, 112, 120, 124, 125, 126, 126A, 130, 147, 162, 162A, 170, 172E, 174, 198, 262, 277, 296.

A csuklós autóbusszal kiszolgált viszonylatok közül az alábbi járatokon növeljük az alacsonypadlós indulások számát: 7, 7A, 7E-107E, 33, 86, 97E, 133E, 136E és 233E.

2013. május 1-jétől 25-25 darab szóló és csuklós jármű állt forgalomba. A szóló autóbuszok a rákospalotai 25-ös, az újpesti 104-es illetve a 104A, az Andrássy úton végighaladó 105-ös, a békásmegyeri 134-es, a Megyeri hídon át közlekedő 204-es, az újpesti 220-as, a rákospalotai 224-es és az óbudai 234-es vonalakon, a csuklósok pedig a Pasarétet Rákospalotával összekötő 5-ös, a Kőbányáról Óbudára közlekedő 9-es, illetve az Újpalotai lakótelepről Újpestre közlekedő 196-os és 196A jelzésű viszonylatokon közlekednek május elsejétől. Ezeken túl új szóló autóbuszok járnak már május óta hétvégente a 30A és a 230-as vonalán a Keleti pályaudvar M és Újpest között.

Az eddigi visszajelzések alapján megkedvelték utasaink az új Mercedes-Benz Citaro 2-es autóbuszokat, nagy számú pozitív vélemény érkezett a BKK-hoz az új járművekre, a kényelmes belső térre, a légkondicionálóra, a jármű alacsonypadlós kivitelére és esztétikus kialakítására vonatkozóan. A buszok üzemzavarok nélkül teljesítették eddigi napjaikat, az új járműveknél gyakorta előforduló komoly gyermekbetegségek szerencsére elmaradtak, köszönhetően annak, hogy Európa legnagyobb példányszámban gyártott busztípusa érkezett Budapestre. Az ajtók és a klímaberendezés megfelelő működtetéséhez a járművezetőknek meg kellett ismerniük a járműveket, az ezekkel kapcsolatos problémák száma is csökkent az első napokat követően.

Kisebb fennakadások egyedül a FUTÁR beüzemelése, tesztüzeme kapcsán akadtak még: a BKK a FUTÁR kivitelezőjét felkérte a tapasztalt kisebb hibák (egy-egy megálló elmaradó bemondása, stb.) azonnali javítására. A szoftverfejlesztők folyamatosan, naponta frissítik a FUTÁR rendszer szoftverét, mely – az összes más busztípusunkhoz hasonlóan – az új Mercedes buszok hangbemondásait, jegykezelőit és kijelzőit is vezérli, a busz alaprendszereitől függetlenül. A FUTÁR esetleges kisebb, a beüzemelési időszak nehézségeiből eredő hibái tehát függetlenek az új buszoktól, a BKK azonban partnereivel azon van, hogy ezek a rendszerek is mihamarabb hibamentesen működjenek.

Az új autóbuszok forgalomba állítása miatt több vonalon megváltozik az alacsonypadlós indulások időpontja is. A megváltozó menetrendekről részletes információk a www.bkk.hu oldalon és a megállóhelyi hirdetményeken találhatóak. Az alacsonypadlós buszok egyenletes szétosztását a következő ütemben július elején is folytatjuk, melyről megfelelő időben tájékoztatást adunk majd.

Kérjük utasainkat, hogy óvjuk közösen új járműveink tisztaságát és épségét, hiszen ez közös érdekünk!

 

Budapest, 2013. május 25.

Budapesti Közlekedési Központ